så fik han sin dom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2010

Anonym trådstarter

Riksen skriver:

Det gør mig inderligt ondt at høre, hvor lidt der bliver taget hensyn til dig. Det er under al kritik at der ikke bliver gjort mere ud af at straffe personfarlig kriminalitet.

Jeg troede ellers at man havde fjernet kæresterabatten (eller hvad man nu kalder den) - men det er måske kun i forhold til mord? Aner det ikke, synes bare jeg havde hørt noget om det.

Det er i hvert fald dybt, dybt rystende at man kan slippe af sted med sådan noget!! Det burde ikke kunne betale sig at voldtage - uanset om man er kæreste med ofret eller ej!

Du har min dybeste medfølelse!

nej "kæresterabatten" er ikek afskaffet, desværre, det samme med hvis du er stum, eller har et andet handicap. eller er beruset,  men kun hvis du er normal og ikke har kenskab til den som voldtager får han en større straf,

de unge i folketinget er ved at prøve at få det ændret men det tager tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

Riksen

Anonym skriver:

nej "kæresterabatten" er ikek afskaffet, desværre, det samme med hvis du er stum, eller har et andet handicap. eller er beruset,  men kun hvis du er normal og ikke har kenskab til den som voldtager får han en større straf,

de unge i folketinget er ved at prøve at få det ændret men det tager tid

Det er jo så sygt skruet sammen. Det er jo et system, der udelukkende tager hensyn til gerningsmanden og ikke ofret - forstår det simpelthen ikke. Det kan da ikke passe at man, i tilfælde af voldtægt, skal håbe på at det er af en vildt fremmed og at man ikke er påvirket af alkohol. Sygt!!

Jeg håber at de får ændret lovgivningen -  snarest!!

Anmeld

19. november 2010

Anonym trådstarter

Riksen skriver:

Det er jo så sygt skruet sammen. Det er jo et system, der udelukkende tager hensyn til gerningsmanden og ikke ofret - forstår det simpelthen ikke. Det kan da ikke passe at man, i tilfælde af voldtægt, skal håbe på at det er af en vildt fremmed og at man ikke er påvirket af alkohol. Sygt!!

Jeg håber at de får ændret lovgivningen -  snarest!!

håber jeg satme også, det er frygteligt, helt ærlig så syntes jeg det er værre når man kender gerningsmanden som jeg gjorde, syntes det er frygteligt, kan ikke snakke med folk som har hans navn eller går i det samme tøj som ham,

Anmeld

19. november 2010

Riksen

Anonym skriver:

håber jeg satme også, det er frygteligt, helt ærlig så syntes jeg det er værre når man kender gerningsmanden som jeg gjorde, syntes det er frygteligt, kan ikke snakke med folk som har hans navn eller går i det samme tøj som ham,

Jeg har ikke selv været udsat for voldtægt, så jeg kan ikke sætte mig 100% ind i hvordan det må være at være dig, men jeg har da en ide om hvor forfærdeligt det må være ikke at kunne stole på nogen og konstant være bange. Får du noget psykologhjælp eller lignende?

Anmeld

19. november 2010

Anonym trådstarter

Riksen skriver:

Jeg har ikke selv været udsat for voldtægt, så jeg kan ikke sætte mig 100% ind i hvordan det må være at være dig, men jeg har da en ide om hvor forfærdeligt det må være ikke at kunne stole på nogen og konstant være bange. Får du noget psykologhjælp eller lignende?

ja, men har kun 2 samtaler tilbage. så skal jeg selv betale der efter. men er igang med at søge om mere hjælp

Anmeld

19. november 2010

Riksen

Anonym skriver:

ja, men har kun 2 samtaler tilbage. så skal jeg selv betale der efter. men er igang med at søge om mere hjælp

Godt! Så får du da hjælp til at bearbejde det - men det må kræve noget ekstra at bearbejde, når nu hans straf ikke står mål forbrydelsen.

Anmeld

19. november 2010

Halbschön

Åååh, kæreste trådstarter..

Først får du en KÆMPE krammer for det du har været igennem... Og sikke da et S***, og så slipper han afsted med sådan en lav straf!

Jeg kender lidt til det selv, og er ikke rigtig kommet mig over det endnu, og om jeg nogensinde gør, ved jeg ikke..

Jeg vil ikke stjæle opmærksomheden fra dit indlæg, så hvis du har lyst er du velkommen til at skrive privat til mig..

Tusindvis af tanker til dig!

//R&N

Anmeld

19. november 2010

Anonym trådstarter

Riksen skriver:

Godt! Så får du da hjælp til at bearbejde det - men det må kræve noget ekstra at bearbejde, når nu hans straf ikke står mål forbrydelsen.

håber jeg kan få noget mere psykolog hjælp. for har ikke selv råd til mere, men skal snakke med min læge om det på mandag

Anmeld

19. november 2010

Riksen

Anonym skriver:

håber jeg kan få noget mere psykolog hjælp. for har ikke selv råd til mere, men skal snakke med min læge om det på mandag

Det håber jeg også du får. Det burde da være det mindste, når nu han slap med sølle ti dage.

Anmeld

19. november 2010

Anonym trådstarter

Riksen skriver:

Det håber jeg også du får. Det burde da være det mindste, når nu han slap med sølle ti dage.

ja, jeg er ikke kommet så langt at jeg har kunne snakke om forløbet endnu, så håber virkelig jeg kan få nogle flere samtaler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.