Om de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

Vial

Malene84 skriver:

Jo... efter de sidste par dages tråde, er jeg sgu begyndt at tænke mere over det!!! jeg synes det begynder at være direkte mobning herinde - men når folk så får svar på tiltale (og finder ud af at mange fra de unge mødre er herinde)  trækker de i land. det har jeg på igen måde nogen form for respekt for. Jeg er heldigvis ikke "ung" - jeg står ved mine handlinger, og jeg gør det på MIN måde, for den synes JEG fungerer. Så hvis de har noget dårligt at sige, så må de sige det. Vi talte om det igår min kæreste og jeg... og vi kan næsten ikke vente på, at den første ikke-tvillinge-mor begynder at hakke på os på dette forum...

Vi er altid åbne overfor råd - men vil sortere hvad vi kan bruge og ikke bruge. Man kan altid blive bedre, og måske sidder der en tvillingemor derude som ville kunne give praktiske råd til at gøre vores hverdag nemmere... ellers fortsætter vi som vi gør nu.

HAHAHAHA... Ja han var møgtræt og prøvede alligevel at presse mad ned i ham. DÅRLIG IDÉ!!! Jeg fik vist også ævlet noget om, at de betyder verden for mig - men verden ikke kun består af dem. Verden er stadig også inkl. mig - og at jeg synes det er vigtigt at huske at en glad mor giver glade børn osv osv osv. jeg siger også noget med at jeg går i bad hver morgen, og så må de hyle i 5 min det tager - HAHAHAHA - kan du se den blive modtaget her på baby.dk for tiden????

Jeg kan så meget nikke genkendende til den der lidt længere tolerance man har som tvillingemor.

Mine får også lov at hyle. Det kan lyde som om, at de ryger igennem et savværk, men jeg ved jo, at de både er mætte, tøre, varme osv, og så må de altså hyle! Man kan ikke være over dem hele tiden.

Det skal de lære! Speciel, når der er to. Jeg kan jo ikke rende fra puslebordet midt i bleskift fordi at den anden har tabt sutten.

Den gør at man får et vræle-værn, så har lang tolerance med det. Min mor og søster er helt forfærdede nogle gang:

"Skal hun ikke have mad".

Jo, om lidt, når min kaffe er klar".

"Jamen hun græder jo".

"Ja, men jeg skal sgu have min kaffe"!

Ville se kønt ud på tv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Shibby

Vi har lucas 50/50

Det med lejligheden..-tak. Det hjalp at hun flyttede sine ting. Jeg havde svært ved at kende lejligheden da jeg ankom her for første gang for over et år siden

Anmeld

18. november 2010

Malene84

KaMa skriver:

Jeg kan så meget nikke genkendende til den der lidt længere tolerance man har som tvillingemor.

Mine får også lov at hyle. Det kan lyde som om, at de ryger igennem et savværk, men jeg ved jo, at de både er mætte, tøre, varme osv, og så må de altså hyle! Man kan ikke være over dem hele tiden.

Det skal de lære! Speciel, når der er to. Jeg kan jo ikke rende fra puslebordet midt i bleskift fordi at den anden har tabt sutten.

Den gør at man får et vræle-værn, så har lang tolerance med det. Min mor og søster er helt forfærdede nogle gang:

"Jamen hun græder jo".

Ville se kønt ud på tv.

du ved slet ikke hvad det betyder for mig, at læse de ting du skriver søde. SKØNT AT DU HAR DET PÅ SAMME MÅDE. Det er bare så sklide svært at forklare til "alm mennesker" - og hvis de klipper det skidt sammen... ja så kommer kommunen snart og henter mine guldklumper. hahaha

Anmeld

18. november 2010

Shibby

KaMa skriver:

"Jamen hun græder jo".

Ville se kønt ud på tv.

haha..Nice..Den skal bare huskes! 

Er det som du troede at være mor til to eller har du ændret holdninger på nogle områder?

Anmeld

18. november 2010

Diana...

Shibby skriver:

Vi har lucas 50/50

Det med lejligheden..-tak. Det hjalp at hun flyttede sine ting. Jeg havde svært ved at kende lejligheden da jeg ankom her for første gang for over et år siden

Ej hvor skønt at i har ham så meget, så her jeres børn også meget glæde af hinanden ikk, der er jo meget tæt alder mæssigt ikk? 

Anmeld

18. november 2010

Vial

du ved slet ikke hvad det betyder for mig, at læse de ting du skriver søde. SKØNT AT DU HAR DET PÅ SAMME MÅDE. Det er bare så sklide svært at forklare til "alm mennesker" - og hvis de klipper det skidt sammen... ja så kommer kommunen snart og henter mine guldklumper. hahaha

Man er bare en race for sig som tvillingemor! Man kan ikke sammenligne det med at være mor til solobarn.

Det er svære at komme ud døren, der er knap så meget latte på caféer og bestemt ikke babybio. Rytmik og babysvømning kan man heller ikke klare alene. Man er simpelthen ikke velkommen alene med to børn! 

Læste om en tvillingemor som i søndags måtte søge ly i et legehus og amme begge tvillinger, da hun var på gåtur med veninden og BEGGE børn gik i udbrud!!

Til gengæld er det hamrende sjovt, når de små for øje på hinanden. Alvin har total optur over Violas fødder og i går vågnede jeg ved at Viola havde byttet sutten ud med Alvins knæ.. haha

Anmeld

18. november 2010

june1987

Shibby skriver:

Jo. Peter startede i 2004,Jeg startede i 2005, de samme regler var for alle ^^

de regler har jeg aldrig fået, jeg kunne ikke se dem inden de kom ud på dvd og alt det andet har jeg heller intet hørt til..

men jeg er også ligeglad jeg er kommet ud af det heldigvis vil ikke længere genkendes for at være med i et program fordi man er ungmor og det er nu heller ikke noget at prale af hold kæft nogen fordomme om det program og jeg forstår dem udmærket

Anmeld

18. november 2010

AnneBJ

KaMa skriver:

"Jamen hun græder jo".

Ville se kønt ud på tv.

Dét kunne jeg altså også finde på, og jeg venter kun ét barn og drikker ikke kaffe...

Ej, jeg mener bare, at der nogle gange bliver sådan en "forskrækket" stemning hvis et barn får lov at græde.. Og selvfølgelig ska de ikke ligge og være ulykkelige, syge eller you name it - men altså! Har engang passet en lille pige på 6 mdr. En dag gik jeg en tur i centret med hende, og mens jeg skulle betale for en bolle ved bageren eller lignende - og havde barnevognen lige ved siden af mig!! - vågnede hun og græd selvfølgelig. Dels kunne hun ikke på andre måder fortælle mig hun var vågen, dels havde hun tabt sin sut.. Pludselig træder damen bag mig i køen helt op til barnevognen og hiver ungen op "for hun skal da ikke ligge og græde!!!"

Hun lignede en der syntes hun havde fortjent en medalje for at "hjælpe" mig.. Det syntes jeg så bestemt ikke!

Nåh, det var et sidspring, jeg ville bare sige, at min (ene!!) unge squ også vil få lov at hyle af og til, selvom jeg godt ved folk nærmest synes det er den rene ondskab!

Anmeld

18. november 2010

Shibby

Diana... skriver:

Ej hvor skønt at i har ham så meget, så her jeres børn også meget glæde af hinanden ikk, der er jo meget tæt alder mæssigt ikk? 

Der lidt over 1 år imellem dem lucas er fra dec 18 04, mikkel er fra 29 dec 05

De kan elske hinandne lige så meget som de kan hade hinanden. Det tolker vi som et godt tegn! hehe

Anmeld

18. november 2010

Malene84

AnneBJ skriver:

Dét kunne jeg altså også finde på, og jeg venter kun ét barn og drikker ikke kaffe...

Ej, jeg mener bare, at der nogle gange bliver sådan en "forskrækket" stemning hvis et barn får lov at græde.. Og selvfølgelig ska de ikke ligge og være ulykkelige, syge eller you name it - men altså! Har engang passet en lille pige på 6 mdr. En dag gik jeg en tur i centret med hende, og mens jeg skulle betale for en bolle ved bageren eller lignende - og havde barnevognen lige ved siden af mig!! - vågnede hun og græd selvfølgelig. Dels kunne hun ikke på andre måder fortælle mig hun var vågen, dels havde hun tabt sin sut.. Pludselig træder damen bag mig i køen helt op til barnevognen og hiver ungen op "for hun skal da ikke ligge og græde!!!"

Hun lignede en der syntes hun havde fortjent en medalje for at "hjælpe" mig.. Det syntes jeg så bestemt ikke!

Nåh, det var et sidspring, jeg ville bare sige, at min (ene!!) unge squ også vil få lov at hyle af og til, selvom jeg godt ved folk nærmest synes det er den rene ondskab!

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat? Nøøøj jeg havde flippet ud hvis nogen hev mine børn op fordi de skreg. Blev du ikke pisse sur? Hvad fanden bileder hun sig ind. OMG!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.