Om de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

Vial

Shibby skriver:

haha..Nice..Den skal bare huskes! 

Er det som du troede at være mor til to eller har du ændret holdninger på nogle områder?

Det er faktisk som jeg troede: Så godt som umuligt at være alene med tvillingespædbørn. Nu hvor de er blevet lidt ældre og sover godt om natten, så kan jeg godt klare det.

Fordybelsen kan jeg godt savne. Jeg har slet ikke den der symbiose, som mange får til deres babyer. Jeg kan snildt få dem passet i 3-4 timer uden at det gør mig noget. Nyder tvært i mod at få luft. Man er i konstant stress, synes jeg. Der er altid noget, der skal laves - og så er der altid dobbelt risiko for gråd!

Det som er kommet mest bag på mig er, at det allerværste ikke er søvnunderskuddet, men er følelsen af utilstrækkelighed, når begge børn græder og kræver mor-kærlighed. Det kan gøre ondt langt ind i sjælen. Når man har lyst til at være der for begge. Så ender man med at være der halvt for to. Det piner mig.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

AnneBJ

Malene84 skriver:

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat? Nøøøj jeg havde flippet ud hvis nogen hev mine børn op fordi de skreg. Blev du ikke pisse sur? Hvad fanden bileder hun sig ind. OMG!!!

Hehe jeg var lige blevet 21 år, og var fuldstændig mundlam! Hun var ikke min jo, men jeg skal love dig for beskyttertrangen steg mig til hovedet - jeg flåede hende nærmeste ud af armene på damen (med det resultat at hun hylede endnu mere! ) men altså! Hvad fanden sker der for folk?

Anmeld

18. november 2010

Diana...

Shibby skriver:

Der lidt over 1 år imellem dem lucas er fra dec 18 04, mikkel er fra 29 dec 05

De kan elske hinandne lige så meget som de kan hade hinanden. Det tolker vi som et godt tegn! hehe

Det skal i også, sådan er det vidst bare med søskende om det pap eller hele søskende så kan man hade hinanden lige så meget som man kan elske. Sådan er det i hvertfald i mellem mine søskende. 

Nå men tak fordi jeg lige måtte spørge om noget helt andet end dit indlæg handlet om, men har tænkt på det hver gang jeg ser et indlæg fra dig, har bare ikke taget mig sammen til spørge. 

Men dejligt i fandt hinanden og har det dejligt sammen, det fortjener i. 

Knus

Anmeld

18. november 2010

Diana...

AnneBJ skriver:

Dét kunne jeg altså også finde på, og jeg venter kun ét barn og drikker ikke kaffe...

Ej, jeg mener bare, at der nogle gange bliver sådan en "forskrækket" stemning hvis et barn får lov at græde.. Og selvfølgelig ska de ikke ligge og være ulykkelige, syge eller you name it - men altså! Har engang passet en lille pige på 6 mdr. En dag gik jeg en tur i centret med hende, og mens jeg skulle betale for en bolle ved bageren eller lignende - og havde barnevognen lige ved siden af mig!! - vågnede hun og græd selvfølgelig. Dels kunne hun ikke på andre måder fortælle mig hun var vågen, dels havde hun tabt sin sut.. Pludselig træder damen bag mig i køen helt op til barnevognen og hiver ungen op "for hun skal da ikke ligge og græde!!!"

Hun lignede en der syntes hun havde fortjent en medalje for at "hjælpe" mig.. Det syntes jeg så bestemt ikke!

Nåh, det var et sidspring, jeg ville bare sige, at min (ene!!) unge squ også vil få lov at hyle af og til, selvom jeg godt ved folk nærmest synes det er den rene ondskab!

Øj jeg var blevet tosset, hvad fanden tænker hun på. 

Anmeld

18. november 2010

Lusi

Malene84 skriver:

Damn... det er da det sødeste jeg har fået af vide LÆNGE!!! Jeg håber meget at kunne leve op til dine forventninger... men må indrømme at min moder-metode ikke altid er efter bogen.

TUUUUUUUUUSIND TAK

Heh ved du hvad?! Der er sgu ingen af os der er perfekte og dem der siger de er dét, lyver

Jeg elsker min datter over ALT på jorden og vil gøre alt for hende, ligesom de fleste andre mødre i verden, MEN kan skam godt få et flip på hende til tider.. To hunkøn, med VILDT temperement= dårlig kombination

Anmeld

18. november 2010

Shibby

KaMa skriver:

Det er faktisk som jeg troede: Så godt som umuligt at være alene med tvillingespædbørn. Nu hvor de er blevet lidt ældre og sover godt om natten, så kan jeg godt klare det.

Fordybelsen kan jeg godt savne. Jeg har slet ikke den der symbiose, som mange får til deres babyer. Jeg kan snildt få dem passet i 3-4 timer uden at det gør mig noget. Nyder tvært i mod at få luft. Man er i konstant stress, synes jeg. Der er altid noget, der skal laves - og så er der altid dobbelt risiko for gråd!

Det som er kommet mest bag på mig er, at det allerværste ikke er søvnunderskuddet, men er følelsen af utilstrækkelighed, når begge børn græder og kræver mor-kærlighed. Det kan gøre ondt langt ind i sjælen. Når man har lyst til at være der for begge. Så ender man med at være der halvt for to. Det piner mig.  

Hvor må det gøre ondt at sidde med den ene når man kan høre den anden græde Dine forældre hjælper dig så godt som de kan ikke?

Havde faktisk ikke tænkt på at babysvømining primært kun er aktuelt for solobørn som du kalder det.. Man må føle sig udelukket fra mange tilbud og aktiviteter som andre får

Udfra dine indlæg syntes jeg det er gået hurtigt fremaf med dig og dine børn. Du har hurtigt lært det her, og det syntes jeg er sejt gået

Anmeld

18. november 2010

AnneBJ

Diana... skriver:

Øj jeg var blevet tosset, hvad fanden tænker hun på. 

Jeg var også bare mundlam! Helt ærligt - jeg stod 2 skridt fra barnevognen - du ved, den stod "ved siden af mig" i køen, men uden at jeg kunne kigge ned i den dog.. men alligevel?!

Anmeld

18. november 2010

Diana...

AnneBJ skriver:

Jeg var også bare mundlam! Helt ærligt - jeg stod 2 skridt fra barnevognen - du ved, den stod "ved siden af mig" i køen, men uden at jeg kunne kigge ned i den dog.. men alligevel?!

Om du så havde stået 10 skridt fra skal hun sgu da holde nalderne væk. Sådan nogen mennesker kan jeg bare ikke havde. 

Anmeld

18. november 2010

LauraLW

Malene84 skriver:

du ved slet ikke hvad det betyder for mig, at læse de ting du skriver søde. SKØNT AT DU HAR DET PÅ SAMME MÅDE. Det er bare så sklide svært at forklare til "alm mennesker" - og hvis de klipper det skidt sammen... ja så kommer kommunen snart og henter mine guldklumper. hahaha

Man behøver slet ikke have tvillinger for at være med på den der :-)

Herhjemme må Vilma altså også nogle gange vente lidt! jeg kan tydeligt høre når det er "bare" er brok, eller hvis hun er decideret ulykkelig. Hun får selvfølgelig ikke lov til at ligge og være møg ulykkelig, men hvis det er brok, så må hun nogle gange lige vente lidt.

Laura - langt fra ung, men sikkert dum til tider :-)

Anmeld

18. november 2010

Vial

Shibby skriver:

Hvor må det gøre ondt at sidde med den ene når man kan høre den anden græde Dine forældre hjælper dig så godt som de kan ikke?

Havde faktisk ikke tænkt på at babysvømining primært kun er aktuelt for solobørn som du kalder det.. Man må føle sig udelukket fra mange tilbud og aktiviteter som andre får

Udfra dine indlæg syntes jeg det er gået hurtigt fremaf med dig og dine børn. Du har hurtigt lært det her, og det syntes jeg er sejt gået

TAK

Mine børn er også lette. Sover godt, er raske, kornfede og trives, så bliver det jo hurtig lettere.

Jeg bor hos mine forældre, og DET er jo også guld værd selvom jeg selv klare børnene herhjemme for det meste. Vi flytter om en måned. Har fået lejlighed lige ved siden af. Skønt at kunne ringe efter dem, når det brænder på.

Om aftenen når det kan brænde på med to ulykkelige børn, så hjælper min mor eller far med at trøste det andet barn. Det er bare svært alligevel, da jeg føler - ja, har en trang til at gøre det selv. Så grimt. Jeg ved jo bedst som mor. Kender lige det, der gør, at de bliver trygge igen. Glæder mig til at de bliver så store, at de kan sidde hos mig begge to - og evt. kan forstå, at de må vente lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.