Om de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

Silas&Mille

KaMa skriver:

Jeg kan så meget nikke genkendende til den der lidt længere tolerance man har som tvillingemor.

Mine får også lov at hyle. Det kan lyde som om, at de ryger igennem et savværk, men jeg ved jo, at de både er mætte, tøre, varme osv, og så må de altså hyle! Man kan ikke være over dem hele tiden.

Det skal de lære! Speciel, når der er to. Jeg kan jo ikke rende fra puslebordet midt i bleskift fordi at den anden har tabt sutten.

Den gør at man får et vræle-værn, så har lang tolerance med det. Min mor og søster er helt forfærdede nogle gang:

"Skal hun ikke have mad".

Jo, om lidt, når min kaffe er klar".

"Jamen hun græder jo".

"Ja, men jeg skal sgu have min kaffe"!

Ville se kønt ud på tv.

De små skal lærer at mor også lige skal tanke op i ny og næ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Shibby

KaMa skriver:

TAK

Mine børn er også lette. Sover godt, er raske, kornfede og trives, så bliver det jo hurtig lettere.

Jeg bor hos mine forældre, og DET er jo også guld værd selvom jeg selv klare børnene herhjemme for det meste. Vi flytter om en måned. Har fået lejlighed lige ved siden af. Skønt at kunne ringe efter dem, når det brænder på.

Om aftenen når det kan brænde på med to ulykkelige børn, så hjælper min mor eller far med at trøste det andet barn. Det er bare svært alligevel, da jeg føler - ja, har en trang til at gøre det selv. Så grimt. Jeg ved jo bedst som mor. Kender lige det, der gør, at de bliver trygge igen. Glæder mig til at de bliver så store, at de kan sidde hos mig begge to - og evt. kan forstå, at de må vente lidt.

Åh hvor fedt!! Hvor er du heldig at have de forældre du har og hvor fedt med lejlighed så tæt på!

Det går den rigtige retning med dine børn, og en dag vil de forstå det-for de lære jo at du ikke har tid til begge på samme tid,men at du prøver at fordele det så godt som muligt

Anmeld

18. november 2010

Silas&Mille

AnneBJ skriver:

Har engang passet en lille pige på 6 mdr. En dag gik jeg en tur i centret med hende, og mens jeg skulle betale for en bolle ved bageren eller lignende - og havde barnevognen lige ved siden af mig!! - vågnede hun og græd selvfølgelig. Dels kunne hun ikke på andre måder fortælle mig hun var vågen, dels havde hun tabt sin sut.. Pludselig træder damen bag mig i køen helt op til barnevognen og hiver ungen op "for hun skal da ikke ligge og græde!!!"

Hun lignede en der syntes hun havde fortjent en medalje for at "hjælpe" mig.. Det syntes jeg så bestemt ikke!

Man går sgu da ikke hen og tager et fremmede barn op af en barnevogn

Ja undskyld jeg bander...

Anmeld

18. november 2010

missie20

AnneBJ skriver:

Jeg var også bare mundlam! Helt ærligt - jeg stod 2 skridt fra barnevognen - du ved, den stod "ved siden af mig" i køen, men uden at jeg kunne kigge ned i den dog.. men alligevel?!

WOW!!! Hvis en fremmede dame tog mit barn op!!! JA det tror jeg så ikke hun skulle ønske det var mig der var mor...NEJ NEJ NEJ!!! Hvordan kan man retfærdiggøre det oppe i hovedet at det er okay at tage et fremmede barn op? EJ men altså. Puha jeg kan slet ikke beskrive med ord hvor gal jeg ville blive.

Anmeld

18. november 2010

AnneBJ

missie20 skriver:

WOW!!! Hvis en fremmede dame tog mit barn op!!! JA det tror jeg så ikke hun skulle ønske det var mig der var mor...NEJ NEJ NEJ!!! Hvordan kan man retfærdiggøre det oppe i hovedet at det er okay at tage et fremmede barn op? EJ men altså. Puha jeg kan slet ikke beskrive med ord hvor gal jeg ville blive.

Jeg var ret paf... og stod jo der i min uvidenhed og tænkte, at det vel er okay børn når at græde en smule? Det besluttede jeg mig i hvert fald for, fra den dag! Kunne bare mærke i mig selv hvor forkert det føltes at hun blandede sig sådan!

Anmeld

18. november 2010

missie20

AnneBJ skriver:

Jeg var ret paf... og stod jo der i min uvidenhed og tænkte, at det vel er okay børn når at græde en smule? Det besluttede jeg mig i hvert fald for, fra den dag! Kunne bare mærke i mig selv hvor forkert det føltes at hun blandede sig sådan!

Ja det kan jeg godt forstå du syntes det var okay. Jeg lader ikke mit barn græde bare sådan. Men altså hvis jeg er på wc og laver bummelum og negerarmen er på vej ud, og min søn vågner med et gråd efter middagslur, ja så må jeg gerne indrømme at jeg laver mit bussiness færdig, inden jeg rejser mig og går ind til min grædende søn....Det syntes jeg da ikke er forkert. Eller er det mig der er helt forkert på den her?

Anmeld

18. november 2010

AnneBJ

missie20 skriver:

Ja det kan jeg godt forstå du syntes det var okay. Jeg lader ikke mit barn græde bare sådan. Men altså hvis jeg er på wc og laver bummelum og negerarmen er på vej ud, og min søn vågner med et gråd efter middagslur, ja så må jeg gerne indrømme at jeg laver mit bussiness færdig, inden jeg rejser mig og går ind til min grædende søn....Det syntes jeg da ikke er forkert. Eller er det mig der er helt forkert på den her?

Jeg ville gøre det samme..

Anmeld

18. november 2010

eliasogmor

Malene84 skriver:

Damn... det er da det sødeste jeg har fået af vide LÆNGE!!! Jeg håber meget at kunne leve op til dine forventninger... men må indrømme at min moder-metode ikke altid er efter bogen.

TUUUUUUUUUSIND TAK

man behøver heller ikke gå efter bogen... glæder mig til at se jer..

Anmeld

18. november 2010

LouiseNielsen

Malene84 skriver:

Jo... efter de sidste par dages tråde, er jeg sgu begyndt at tænke mere over det!!! jeg synes det begynder at være direkte mobning herinde - men når folk så får svar på tiltale (og finder ud af at mange fra de unge mødre er herinde)  trækker de i land. det har jeg på igen måde nogen form for respekt for. Jeg er heldigvis ikke "ung" - jeg står ved mine handlinger, og jeg gør det på MIN måde, for den synes JEG fungerer. Så hvis de har noget dårligt at sige, så må de sige det. Vi talte om det igår min kæreste og jeg... og vi kan næsten ikke vente på, at den første ikke-tvillinge-mor begynder at hakke på os på dette forum...

Vi er altid åbne overfor råd - men vil sortere hvad vi kan bruge og ikke bruge. Man kan altid blive bedre, og måske sidder der en tvillingemor derude som ville kunne give praktiske råd til at gøre vores hverdag nemmere... ellers fortsætter vi som vi gør nu.

HAHAHAHA... Ja han var møgtræt og prøvede alligevel at presse mad ned i ham. DÅRLIG IDÉ!!! Jeg fik vist også ævlet noget om, at de betyder verden for mig - men verden ikke kun består af dem. Verden er stadig også inkl. mig - og at jeg synes det er vigtigt at huske at en glad mor giver glade børn osv osv osv. jeg siger også noget med at jeg går i bad hver morgen, og så må de hyle i 5 min det tager - HAHAHAHA - kan du se den blive modtaget her på baby.dk for tiden????

Hehe nej nej dog sikke en mor du er..... Smiler!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.