Louisiana28 skriver:
Jeg synes ikke man kan generalisere på den måde. Der kan være mange årsager til, at nogen går fra hinanden uanset aldersforskel. Jeg har da også været i parforhold, hvor vi var fra samme årgang, men også voksede fra hinanden - det er ikke betinget af alderen. Nogen er meget modne af deres alder, andre er mere "umodne" af deres alder. Min kæreste er 28 og jeg er 32, og han er laaaaaangt mere moden, end mange andre jeg kender, på min egen alder! Min morfar var 11 år ældre end min mormor (han var 30 og hun 19, da de mødte hinanden), og de levede et langt og lykkeligt liv sammen til min morfar døde af kræft.
For nogen fungerer aldersforskellen rigtig godt, for andre ikke. Det er vidt forskelligt.
Ja, der er vi jo så forskellige - men jeg tror ikke, at folk på samme alder "vokser fra hinanden" på samme måde som folk med stor aldersforskel, jeg tror det er helt andre ting, der gør sig gældende, - at man ikke har formået at bruge tid sammen, at man ikke får snakket sammen, at hverdagen bare tager over osv., jeg tror ikke, at det har noget med alder at gøre.
Når vi taler folk med stor aldersforskel, så er det ting som at den ene ønsker børn, og den anden har fået/føler sig for gammel eller den ene vil have et meget socialt liv og gå meget i byen, og den anden bare vil være hjemme, der er meget, der er aldersbetinget og dermed ikke harmonerer.
Anmeld