jeg tror mange har den der... 15 årige piger ( nu går jeg ud fra at du også er en pige) er kun liiige blevet modne og er kun lige kommet ind i den del af livet hvor der sker en masse ting med ens krop og med ens lyster og med ens tankegang.. og mange mener at en gut på 21 har en del mere bagage i rygsækken og har oplevet en del da han med garanti har været sexuel aktiv fra da han selv var der omkring de 15.. (nu ved jeg så at jeg ikke kender jer og jeg ved også at i kender hinanden rigtig godt (formoder jeg) og at det ikke er alderen der har noget med forskellen at gøre men hvordan i har det med hinanden der betyder noget.) giver det mening??
jeg er selv af den holdning og kan også selv huske fra da jeg var 15 år at drengene på min alder var nogle skravlede nogen og kunne jo knap nok tale uden at deres stemmebånd stak af med dem.. og de var stadig på det der "barnlige" stadie og var ikke rigtig kommet videre i deres liv i forhold til f.eks mange af de piger som også var på den alder..
men når det så er sagt.. en 15 årig pige med en 21 årig gut, så kan man også tænke okay, udnytter han hende fordi at hun er ung og uerfaren. men man kender ham jo ikke.. så det er helt forkert at dømme på den måde.. men havde det været mig som 15 årig havde jeg nok også en kæreste der var der omkring den alder. (og det havde jeg sikkert også)
nu er jeg selv 24 (om 14 dage) og min kæreste blir 33.. det er immervæk 9 år.. men aldersforskellen betyder mindre og mindre jo højere oppe i alderen man er...
men går man ned og siger okay.. 6 års forskel på en pige og en dreng.. og hvor pigen er eks. 12 og drengen er 18.. det kan jeg ikke forholde mig til og syntes det er disideret ulækkert...
men hvis en pige er 14-15 år (det er jo endda den kriminelle lavalder) hvor man sætter den efter at unge mennesker skal kunne tage ansvar for sine handlinger når de så er fyldt 14 år.. så skal de sgu også kunne finde ud af at have en kæreste der er en del ældre end dem selv og tage ansvar for sine handlinger på det område også....
men ja.. "vi er ikke rigtig voksne og vi er ikke rigtig børn osv osv".. den sang beskriver det sgu meget godt hvordan man har det når man er der omkring den alder der..
jeg håber at det gav lidt mening..
Anmeld