Aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

BinaMor

hvis i har det godt så... go for it..

min er 37... jeg er 24

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg føler bare han er noget for mig! Han giver mig plads til at være mig selv og ligeover fra mig! Og han tvinger mig jo ikke til noget! Jeg har sagt nej til sex indtil videre, og det accepterer han! Jeg vil helst vente, til jeg føler mig rigtig klar!

Jeg har dog en veninde, som er 16 år, og som er sammen med en på 29 år. Det syntes jeg er en smule klamt, men alligevel! Hvis de har det godt sammen! De har snart været sammen i 1½ år.

Anmeld

15. november 2010

Pige2009

Der er 12 års forskel på Lauras far og jeg, hvilket jeg har det fint med

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er det meget "slemt" at være sammen med en på 21, når man selv er 15? Mine venner bliver ved med at dunke mig i hovedet, med min kærestes alder! Jeg syntes ikke det gør nogen ting, men efterhånden syntes jeg næsten jeg må lyve om hans alder, når folk spørger... Øv...

Så er det meget med 6 års forskel?

Næ det kan jeg ikke se.
Min far var 30, da han mødte min mor..og hun var netop 15 år.
De blev gift da hun var 18 og han 32, og de levede lykkeligt sammen i næsten 55 år.
Det kommer jo helt an på hvor moden og ansvarsbevidst den 15-årige er, og hvis du er det, så kan jeg slet ikek se der er noget problem.
Min mellemste kom sammen med en på 24, da hun var 16, så der er da ingen forskel på det.
Længe leve kærligheden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2010

Milsen

Anonym skriver:

Er det meget "slemt" at være sammen med en på 21, når man selv er 15? Mine venner bliver ved med at dunke mig i hovedet, med min kærestes alder! Jeg syntes ikke det gør nogen ting, men efterhånden syntes jeg næsten jeg må lyve om hans alder, når folk spørger... Øv...

Så er det meget med 6 års forskel?

Det er overhovedet ikke slemt.

Jeg var selv 15 år, da jeg mødte min første kæreste som på det tidspunkt var 21 år. Nogle synes måske han var pædofil, fordi man er under den sexuelle lavalder, men hvis man selv går med til det, så er det noget pjat. Han var ihvertfald ikke flov, og fortalte gerne til sine kollegaer at han havde fundet en sød kæreste, selvom jeg kun var 15. Det kommer jo også meget an på om man som den der er 15 er moden af sin alder.

I skal bestemt ikke være flove over aldersforskellen og lyve om det. Fortæl folk at alderen for jer ikke betyder noget, og hvis de ikke har noget positivt at sige, så skal de tie stille.

Vi er dog ikke sammen idag, fordi vi voksede fra hinanden, som kan ske for hvilket som helst andet par, aldersforskel eller ej. Men vi nåede da at være sammen i 4 år, flytte sammen og leve sammen og klare økonomi osv.

Anmeld

15. november 2010

Anonym trådstarter

Milsen skriver:

Jeg var selv 15 år, da jeg mødte min første kæreste som på det tidspunkt var 21 år. Nogle synes måske han var pædofil, fordi man er under den sexuelle lavalder, men hvis man selv går med til det, så er det noget pjat. Han var ihvertfald ikke flov, og fortalte gerne til sine kollegaer at han havde fundet en sød kæreste, selvom jeg kun var 15. Det kommer jo også meget an på om man som den der er 15 er moden af sin alder.

I skal bestemt ikke være flove over aldersforskellen og lyve om det. Fortæl folk at alderen for jer ikke betyder noget, og hvis de ikke har noget positivt at sige, så skal de tie stille.

Vi er dog ikke sammen idag, fordi vi voksede fra hinanden, som kan ske for hvilket som helst andet par, aldersforskel eller ej. Men vi nåede da at være sammen i 4 år, flytte sammen og leve sammen og klare økonomi osv.

Man er over den seksuelle lavalder, når man fylder 15  Det er alkohol, der ligger ved 16 år

Anmeld

15. november 2010

Anonym trådstarter

Milsen skriver:

Nej, men syntes bare det værste er, når (især) drengene begynder p åderes pis med, at nu er jeg da lige sammen med en på 55 år. Hvordan fanden er det lige kommet ind i deres små forskruede hjerner!? Det er jo aldrig sket, og kommer nok aldrig til at ske! Der er da meget langt fra 21 til 55 år???

Bliver simpelthen så ked af det, når det sker! Jeg kan jo ikke gøre for at jeg bliver tiltrukket af lidt ældre fyre?

Anmeld

15. november 2010

Pena

Milsen skriver:

Vil lige sige at 15 år er den seksuelle lavalder, så der er intet kriminelt i at være sammen med en på 15.

Jeg synes det har meget at gøre med hvorhenne man er i livet.

Min bror fx er 25 og er sammen med en på 17 (Han har rigtig mange overvejelser med det, og bliver punket en del af vennerne.) Nå men han synes det er mærkeligt fordi han har boet hjemmefra i 7 år, har "voksenjob" og nu er startet hos politiet.

Hun bor stadig hjemme, og går i gymnasiet, så på mange punkter er deres liv bare fuldstændigt forskellige. Og det tror jeg kan give lidt problemer.

Men alder i sig selv ser jeg ikke som noget problem. Bare man "åndeligt" er på samme stadie, så den ene ikke er mere end den anden.

Anmeld

15. november 2010

Milsen

Anonym skriver:

Jeg føler bare han er noget for mig! Han giver mig plads til at være mig selv og ligeover fra mig! Og han tvinger mig jo ikke til noget! Jeg har sagt nej til sex indtil videre, og det accepterer han! Jeg vil helst vente, til jeg føler mig rigtig klar!

Jeg har dog en veninde, som er 16 år, og som er sammen med en på 29 år. Det syntes jeg er en smule klamt, men alligevel! Hvis de har det godt sammen! De har snart været sammen i 1½ år.

Jeg synes det er flot at du siger nej til sex. Det skal man absolut heller ikke tvinges til. Nu ved jeg ikke hvor lang tid i har været sammen, men da jeg var 15 og mødte min kæreste på 21, der sagde jeg også nej til sex. Tror der gik 2 eller 3 mdr. før jeg følte mig klar og følte at nu var jeg parat til at tage springet - og det var han helt indforstået med - derfor kan man jo godt kysse og røre lidt ved hinanden, hvis du er tryg ved det.

Den første fyr du har sex med vil du ALDRIG glemme. Det er noget helt specielt første gang, og det skal bare føles rigtigt, så man ikke tænker tilbage på en skrækoplevelse. Så lad dig endelig ikke overtale, fordi du er bange for hvor lang tid han vil vente.

Alderen er bare et tal og ikke det der afgøre om man høre sammen som par eller ej. Jeg er selv 22 idag og min kæreste er 43. Vi har været sammen i lidt over 2 år, og har SÅ mange fælles interesser. Han har været gift 2 gange før og har to børn med sine tidligere eks koner - men det er fortid nu. Nu er det mig og ham og vores liv og drømme og så kommer hans ene barn hver 2. weekend og nogle hverdage imellem og den store kommer når hun har tid for skole og venner :-) Det er der sikkert mange der vil synes er ulækkert, klamt osv. men for os er det bare helt rigtigt og det hele fungerer

Anmeld

15. november 2010

Milsen

Anonym skriver:

Man er over den seksuelle lavalder, når man fylder 15  Det er alkohol, der ligger ved 16 år

Haha jeg troede først den seksuelle lavalder var ved en 16-17 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.