Anonym skriver:
Er det meget "slemt" at være sammen med en på 21, når man selv er 15? Mine venner bliver ved med at dunke mig i hovedet, med min kærestes alder! Jeg syntes ikke det gør nogen ting, men efterhånden syntes jeg næsten jeg må lyve om hans alder, når folk spørger... Øv... 
Så er det meget med 6 års forskel?
Det er overhovedet ikke slemt.
Jeg var selv 15 år, da jeg mødte min første kæreste som på det tidspunkt var 21 år. Nogle synes måske han var pædofil, fordi man er under den sexuelle lavalder, men hvis man selv går med til det, så er det noget pjat. Han var ihvertfald ikke flov, og fortalte gerne til sine kollegaer at han havde fundet en sød kæreste, selvom jeg kun var 15. Det kommer jo også meget an på om man som den der er 15 er moden af sin alder.
I skal bestemt ikke være flove over aldersforskellen og lyve om det. Fortæl folk at alderen for jer ikke betyder noget, og hvis de ikke har noget positivt at sige, så skal de tie stille.
Vi er dog ikke sammen idag, fordi vi voksede fra hinanden, som kan ske for hvilket som helst andet par, aldersforskel eller ej. Men vi nåede da at være sammen i 4 år, flytte sammen og leve sammen og klare økonomi osv.

Anmeld