Er det min hjerne der er helt skør eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

SussieThyssen

Kirle skriver:

Jeg vil tage skridtet videre og sige at det handler om at gå efter bolden og ikke personen. Altså at det er måske hårdt men ikke desto mindre acceptabelt at sige "det var dumt" om en handling men utilgiveligt at sige "du er dum" pga en handling. Ligeledes at man ikke elsker nogen men man behøver ikke at elske at de slår en osv.

At tale respektfuld og venligt til andre er bestemt også noget vi praktisere herhjemme og jeg har et meget høfligt barn, der når han skal være fræk siger "din gamle mor" til mig også selvom jeg ved der fyger meget værre ting rundt nede i hans bhv.

Så indtil videre virker det også her

Kan huske engang min den ældste blev skrupsur over noget hun ikke måtte, og gik stortrampende og knurrende ud og satte sig på trappen til første sal.
Så sad hun derude og mumlede indædt for sig selv.
Lidt efter gik jeg ud til hende og satte mig ved siden af hende og spurgte:
- Synes du mor er dum?
- Ja, jeg vil ha' en anden mor, sagde hun arrigt.
- Jamen dog, sagde jeg så. Men så vil jeg ha' et andet barn i stedet.
- Narj, det må du ikke, sagde hun så forarget.
- Jamen, hvis du vil ha' en anden mor, så må det vel være rimeligt at jeg får et andet barn.
Så smækkede tøsen armene om halsen på mig og sagde:
Nej nej mor, for der er ingen andre der må ha' dig som mor, kun mig, for du er bare verdens sødeste.
Og så kyssede vi og krammede og blev gode venner, også selvom hun synes, jeg engang imellem har været dum

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

KittyCatty1

Hej.

Jeg kan da virkelig ikke se et problem i at et barn ikke sutter på en sut, men på sin finger?

Anmeld

15. november 2010

Maja88

KittyCatty1 skriver:

Hej.

Jeg kan da virkelig ikke se et problem i at et barn ikke sutter på en sut, men på sin finger?

ej jeg bliver simpelthen nød til at spørge. men du planlægger ikke en graviditet i nærmeste fremtid vel. altså nu du er herinde.

Anmeld

15. november 2010

KittyCatty1

Maja88 skriver:

ej jeg bliver simpelthen nød til at spørge. men du planlægger ikke en graviditet i nærmeste fremtid vel. altså nu du er herinde.

Nej.

Jeg er kun 12. Snart 13.

Men da jeg var syg, og intet havde at lave, gik jeg ind på en masse babysider, da jeg elsker små børn.

Kort historie..

Du kan læse mere i min profil..

Men hvorfor da?

Anmeld

15. november 2010

<3

SussieThyssen skriver:

Kan huske engang min den ældste blev skrupsur over noget hun ikke måtte, og gik stortrampende og knurrende ud og satte sig på trappen til første sal.
Så sad hun derude og mumlede indædt for sig selv.
Lidt efter gik jeg ud til hende og satte mig ved siden af hende og spurgte:
- Synes du mor er dum?
- Ja, jeg vil ha' en anden mor, sagde hun arrigt.
- Jamen dog, sagde jeg så. Men så vil jeg ha' et andet barn i stedet.
- Narj, det må du ikke, sagde hun så forarget.
- Jamen, hvis du vil ha' en anden mor, så må det vel være rimeligt at jeg får et andet barn.
Så smækkede tøsen armene om halsen på mig og sagde:
Nej nej mor, for der er ingen andre der må ha' dig som mor, kun mig, for du er bare verdens sødeste.
Og så kyssede vi og krammede og blev gode venner, også selvom hun synes, jeg engang imellem har været dum

Ja hæhæh god historie.

For det er netop det - at det er jo ok at være sure på hinanden og uenige sålænge man gør det på en ordentlig måde, taler pænt til hinanden, lytter til hvad hinanden har at sige og så acceptere at det ikke er altid barnet vil gøre som der bliver sagt eller moren giver den is. Og det er også ok

Anmeld

15. november 2010

JulieE

Kirle skriver:

Heller ikke her. Tror det kommer an på hvorhenne i landet man er

Præcis...eller hvilken sundhedsplejerske eller læge man lige kommer i kontakt med  

Anmeld

15. november 2010

Muffinmus

Umiddelbart er de ting du fortæller fuldstændigt uacceptable og du BØR som borgerligt melde dem, for de kan da slet ikke finde ud af at være forældre og enten skal de have hjælp eller også skal de barn da væk...i værste tilfælde. DEt kan få ødelagt lever og nyre og andre dele i kroppen af at få mad så tidligt+ skæv og dårlig ryg af skråstol i den alder.

Meget uansvarligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.