Er det min hjerne der er helt skør eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

bagger26

Ej det ville jeg altså også blive meget chokeret over, hvis man siger det vredt og hiver fingerene ud af munden på en lille baby, det syntes jeg godt nok heller ikke er i orden. Hvis han ikke vil have at børn, og især små børn, ikke har deres finger i munden så får han da et problem, de har da næsten altid et eller andet i munden. Hvis han vil skælde barnet ud hver gang, ja så ser barnet da frem til den hverdag med evig skæld ud. Håber da han snart indser, at det er et behov barnet har, at de lærer deres omgivelser meget at kende via munden.

At barnet sidder i en skråstol er da en besal detalje, i forhold til at skælde et lille barn på 1 mdr ud for at have fingeren i munden. At man syntes det er vigtigere at et barn ikke skal sidde i en skråstol, end det at en far skælder så lille et barn ud, for at gøre noget der ligger til barnets natur, kan jeg jo så undre mig over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Caroline86

det har jeg sgu også sagt til Laura når jeg ikke synes hun skulle sutte på tommelfinger herregud, så længe han ikke råber barnet ind i hovedet, flår hånden ud af munden på babyen og den bliver ulykkelig, så tror jeg virkelig ikke der er sket nogen skade!

Hvis barnet derimod blev forskrækket og ked af det, så tyder det jo på at han har været for voldsom, og hvis det er tilfældet er det din pligt at konfrontere ham med det, eller give besked til nogen der så konfronterer ham! Ligeledes er det ikke acceptabelt at et så lille barn sidder i en skråstol og sover , og det mener jeg også du har pligt til at reagere på!!!

Men ja.. jeg synes sgu det er ok at sige nogle ting til sine børn som ikke virker helt pædagogiske, eller hvad ved jeg! det er måden det bliver sagt! Når man har gået rundt med et skrigende spædbarn på armen hele dagen er det også oplagt at kigge det lille væsen kærligt i øjnene og sige "hold kæft hvor er du irriterende"

Så mit svar må være at den slags er fint at sige, medmindre der bliver sagt/gjort på en måde så barnet påvirkes af det! Hvis det tilfældet skal du reagere på det!

Knus Caroline

Anmeld

15. november 2010

ekzunz

Anonym skriver:

Jo, men jeg kan da ikke stå og sige hvad de skal og ikke skal. Barnet har også fået mos i den alder. Må barnet da slet ikke endnu. Og så Brokker han sig over at barnet kaster det op igen.. Altså så kunne jeg jo blive ved?

Det lyder da overhovedet ikke betryggende det du fortæller. Hvor er moren henne i det her?? Og hvad er din relation til barnet?

Hvis du har mange flere ting, af lign. karakter, så skulle du måske overveje at konfrontere dem med dine bekymringer?

Anmeld

15. november 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Jamen hvis det er så slemt så må du jo melde dem til kommunen. At give et barn mos osv. er helt uansvarligt i den alder. Du har faktisk pligtanmeldelse når det som du nu beskriver handler om omsorgssvigt.

Det har jeg gjort, det er synd for børnene.. Men alle de ting der sker i det hus kan slet ikke forklares, kommunen er på hjemme hos dem, men de lyver for dem. Så er der ikke meget at stille op..

Anmeld

15. november 2010

<3

Anonym skriver:

Det har jeg gjort, det er synd for børnene.. Men alle de ting der sker i det hus kan slet ikke forklares, kommunen er på hjemme hos dem, men de lyver for dem. Så er der ikke meget at stille op..

Så optag det på video og vis det til kommunen...

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

Kirle skriver:

Jeg undrer mig mere over at et så lille barn sidder i stol ??

Det med fingeren - altså herregud, så længe de sover og de er så små så som kama siger at tonefaldet er i orden så er det fint.

Jeg sagde og MANGE gange da Tjalfe var helt lille og bare ikke sov "men mor elsker dig" - jeg tænkte en masse ting men sagde højt den sidste del at på trods alt så elsker jeg dig nu stadig. Det vil da også sikkert syntes mærkeligt for nogen!

Barnet sad vel i en skråstol antager jeg, det tager de ingen skade af.

Men bortset fra det, så er det da noget underligt noget at sige til en lille baby

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2010

<3

SussieThyssen skriver:

Men bortset fra det, så er det da noget underligt noget at sige til en lille baby

Kærligst
Sussie

+/- 1mdr gammel?? Det er da helt forrykt.

Anmeld

15. november 2010

..

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Det kommer nu helt an på hvor længe og hvor ofte de placerer barnet i en skåstol.

Rikke - som slet ikke forstår at man bruger skråstol

Anmeld

15. november 2010

bagger26

Kirle skriver:

+/- 1mdr gammel?? Det er da helt forrykt.

Det er da ikke nær så forrykt, som et barn der får skæld ud og rykket fingeren ud af munden bare en mdr gamel. Prøve at tænk hvad det ikke kan udvikle sig til, jo ældre barnet bliver og endnu flere ting ryger i munden..

Er VIRKELIG chokeret over at denne debat drejer som mere om hvor vidt man bruger en skråstol, frem for den behandling barnet får fra sin far.. Kan simpelhen ikke forstå, at et barn der sidder i en skråstol kan være mere forfærdeligt, end hvordan en far behandler sit barn..  

Anmeld

15. november 2010

JulieE

Anonym skriver:

Var hjemme hos en bekendt hvor baby sidder i stol på gulvet og er faldt i søvn. Babyen på 1 mdr. +/- har tabt sutten og tager jo bare sin finger, hvilket for mig er en helt normal ting for babyer.

Far går så forbi og kigger på baby og hiver fingeren ud af munden og siger " det vil jeg bare ikke se på"..

Jeg er rystede, det er et lille spædbarn. Han kan da ikke snakke sådan til et lille barn, hvad bilder han sig ind?

Er det mig der er helt tosset eller hvad? - Bliver helt ked af det, kan ikke se på sådan noget. Blev helt mundlam.......

Hmm... Altså. Som flere andre skriver kommer det hele meget an på tonen det blev sagt i... Jeg har altså også sagt mange mærkelige og upædagoiske ting til mineunger da de var små, men ikke vredt eller råbende. I den alder erd et jo mere betoningen det kommer an på... For det er ikke ok at råbe og tale vredt/højt til en lille baby OG ærligt indrømmet jeg har altså fisket hånden/fingeren ud af munden på begge mine og listet sutten ind istedet... Havde bestemt ike lyst til at de skulle begynde at sutte på tommelfinger

Og begge mine har siddet i en skråstol, simpelt hen for at få hænderne fri, da jeg har været meget alene hjemme (læs fra mandag til fredag i perioder) så jeg også kunne få et bad, en mad eller lignende. men de skisme ikke siddet deri længere end anbefalet og slet ikke sove deri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.