Er det min hjerne der er helt skør eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

<3

bagger26 skriver:

Det er da ikke nær så forrykt, som et barn der får skæld ud og rykket fingeren ud af munden bare en mdr gamel. Prøve at tænk hvad det ikke kan udvikle sig til, jo ældre barnet bliver og endnu flere ting ryger i munden..

Er VIRKELIG chokeret over at denne debat drejer som mere om hvor vidt man bruger en skråstol, frem for den behandling barnet får fra sin far.. Kan simpelhen ikke forstå, at et barn der sidder i en skråstol kan være mere forfærdeligt, end hvordan en far behandler sit barn..  

Da jeg skrev det var det endnu ikke kommet frem at fingeren "blev rykket ud eller der blev talt vredt"

Der var kun den første kommentar så jeg synes du skal læse det hele inden du overfalder mig. For det er faktisk ikke berettiget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

SussieThyssen

Kirle skriver:

+/- 1mdr gammel?? Det er da helt forrykt.

Næ..det kommer vel an på hvilken type det er..og mine har da siddet i skråstol med det samme... 
Hvis det er af den type, der er af stof og/eller er ergonomisk korrekt, så sker der ingen skade, så er det ikke anderledes end at sidde med barnet på armen. Tænk også på at man anbefaler skråstol til gylpebørn.

Anmeld

15. november 2010

bagger26

Kirle skriver:

Da jeg skrev det var det endnu ikke kommet frem at fingeren "blev rykket ud eller der blev talt vredt"

Der var kun den første kommentar så jeg synes du skal læse det hele inden du overfalder mig. For det er faktisk ikke berettiget.

Jeg har læst det hele, og overfalder dig skam ikke... Men jeg kunne godt læse ud af det første indlæg, at det ikke var sagt i sjov, men det er jo som man læser tingene...

Anmeld

15. november 2010

<3

bagger26 skriver:

Jeg har læst det hele, og overfalder dig skam ikke... Men jeg kunne godt læse ud af det første indlæg, at det ikke var sagt i sjov, men det er jo som man læser tingene...

Det kunne jeg bestemt ikke. Jeg læste det som om at det KUNNE være sådan men det bestemt også kunne være en overtræt far der lige fik sagt noget lidt uheldigt. Men sådan er vi så forskellige

Anmeld

15. november 2010

bagger26

Kirle skriver:

Det kunne jeg bestemt ikke. Jeg læste det som om at det KUNNE være sådan men det bestemt også kunne være en overtræt far der lige fik sagt noget lidt uheldigt. Men sådan er vi så forskellige

Det er vi..

Anmeld

15. november 2010

..

JulieE skriver:

Hmm... Altså. Som flere andre skriver kommer det hele meget an på tonen det blev sagt i... Jeg har altså også sagt mange mærkelige og upædagoiske ting til mineunger da de var små, men ikke vredt eller råbende. I den alder erd et jo mere betoningen det kommer an på... For det er ikke ok at råbe og tale vredt/højt til en lille baby OG ærligt indrømmet jeg har altså fisket hånden/fingeren ud af munden på begge mine og listet sutten ind istedet... Havde bestemt ike lyst til at de skulle begynde at sutte på tommelfinger

Og begge mine har siddet i en skråstol, simpelt hen for at få hænderne fri, da jeg har været meget alene hjemme (læs fra mandag til fredag i perioder) så jeg også kunne få et bad, en mad eller lignende. men de skisme ikke siddet deri længere end anbefalet og slet ikke sove deri

Når jeg skulle have hænderne fri når jeg var alene med baby så havde jeg en puslepude (en af de der helt flade skulmgummipuder med lidt skrå sider) som jeg tog med rundt i huset og så kunne de ligge på den, enten på ryggen eller maven. Så havde jeg fri til at smutte i bad eller andet mens deres ryg lå og blev enten trænet ellet strakt

Ps. Ingen af mine børn har brugt sut men har i en kort periode brugt deres tommelfinger, de gjorde det max 2 måneder og så holdt de op af sig selv

Anmeld

15. november 2010

<3

Næ..det kommer vel an på hvilken type det er..og mine har da siddet i skråstol med det samme... 
Hvis det er af den type, der er af stof og/eller er ergonomisk korrekt, så sker der ingen skade, så er det ikke anderledes end at sidde med barnet på armen. Tænk også på at man anbefaler skråstol til gylpebørn.

Jeg havde gylpebarn og det blev bestemt ikke anbefalet. Bæresele, sove på ad os og sidde på arm men ikke skråstol. Tror ikke det gør det længere, så ja i mine øjne var det det som var min største undren mere end en måske måske ikke overtræt far der var kommet til at sige noget lidt uheldigt.

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

Macrolf skriver:

Det kommer nu helt an på hvor længe og hvor ofte de placerer barnet i en skåstol.

Rikke - som slet ikke forstår at man bruger skråstol

Det kan man sagtens, hvis den er af stof og er ergonomisk korrekt.
Mine unger har alle siddet i skråstol og ingen af dem har rygproblemer.
Man anbefaler også skråstole til gylpebørn.
Selvfølgelig skal de ikke sidde i timevis, men at de er der on and off når de er vågne i løbet af dagen, sker der som sagt intet ved, så længe man sørger for at barnets ryg er understøttet korrekt og at den er tilpas skråtstillet.

Anmeld

15. november 2010

JulieE

Macrolf skriver:

Når jeg skulle have hænderne fri når jeg var alene med baby så havde jeg en puslepude (en af de der helt flade skulmgummipuder med lidt skrå sider) som jeg tog med rundt i huset og så kunne de ligge på den, enten på ryggen eller maven. Så havde jeg fri til at smutte i bad eller andet mens deres ryg lå og blev enten trænet ellet strakt

Ps. Ingen af mine børn har brugt sut men har i en kort periode brugt deres tommelfinger, de gjorde det max 2 måneder og så holdt de op af sig selv

Tja.. Sådan vælger man at gøre tingene så forskelligt

Anmeld

15. november 2010

LouiseNielsen

Altså Mathias har også sovet i skråstolen... Den vi havde inden den vi har nu, kunne ligges helt ned, som hvis han lagde i mine arme faktisk.... Han blev lagt på en dyne deri, og kunne godt nå at falde i søvn inden jeg blev færdig med mit bad eller hvad jeg nu lavede.... Også har han fået et tæppe over sig, og fået lov til at sove vider....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.