SussieThyssen skriver:
Jo, man anbefaler det skam stadig..for mit nr 2 barnebarn var gylpebarn og der anbefalede de kloge hoveder skråstol med det samme.
Men du har ret, det andet med at sige sådan, er da noget mærkeligt noget at sige. Ordene og tonen vil også blive en vane, så man bare fortsætter med at tale sådan til barnet efterhånden som det vokser op.

Tror måske det kommer an på hvorhenne i landet man er. Ligesom med så meget andet.
Og jo du har helt ret man skal passe på med hvad der bliver vaner og unoder fordi det er meget synd hvis et barn skal vokse op med følelsen af at være i vejen! Jeg er jo kommunikationsuddannet og i min mødregruppe var der en der kaldte sit barn på 8-10mdr. for dum da det kravlede ind i et sofabordben og trøstede ikke barnet da det klynkede fordi det åbenbert var dumt, jeg måtte trøste det og den episode påtalte jeg overfor min sp som tog det meget alvorligt og med rette. Det er vigtigt at stoppe uhensigtmæssig tale så hurtigt som muligt. Den episode fandt jeg meget grænseoverskridende.
Men ts har sagt at kommunen er inde over og har fået det råd af mig at videooptage det hvis ts har svært ved at formulere sig, så forhåbentligt får de noget hjælp og så til hvordan man taler til sit barn.
Anmeld