Er det min hjerne der er helt skør eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

SussieThyssen

Kirle skriver:

Jeg havde gylpebarn og det blev bestemt ikke anbefalet. Bæresele, sove på ad os og sidde på arm men ikke skråstol. Tror ikke det gør det længere, så ja i mine øjne var det det som var min største undren mere end en måske måske ikke overtræt far der var kommet til at sige noget lidt uheldigt.

Jo, man anbefaler det skam stadig..for mit nr 2 barnebarn var gylpebarn og der anbefalede de kloge hoveder skråstol med det samme.

Men du har ret, det andet med at sige sådan, er da noget mærkeligt noget at sige. Ordene og tonen vil også blive en vane, så man bare fortsætter med at tale sådan til barnet efterhånden som det vokser op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

JulieE

SussieThyssen skriver:

Næ..det kommer vel an på hvilken type det er..og mine har da siddet i skråstol med det samme... 
Hvis det er af den type, der er af stof og/eller er ergonomisk korrekt, så sker der ingen skade, så er det ikke anderledes end at sidde med barnet på armen. Tænk også på at man anbefaler skråstol til gylpebørn.

Præcis, dem har jeg også brugt til begge mine. Selvom begge mine har været gylpebørn, den lille i ekstrem grad, havde jeg dog ikke hørt at det skulle være anbefalet at bruge dem til det.

Anmeld

15. november 2010

<3

JulieE skriver:

Præcis, dem har jeg også brugt til begge mine. Selvom begge mine har været gylpebørn, den lille i ekstrem grad, havde jeg dog ikke hørt at det skulle være anbefalet at bruge dem til det.

Heller ikke her. Tror det kommer an på hvorhenne i landet man er

Anmeld

15. november 2010

Noneother

Anonym skriver:

Jo, men jeg kan da ikke stå og sige hvad de skal og ikke skal. Barnet har også fået mos i den alder. Må barnet da slet ikke endnu. Og så Brokker han sig over at barnet kaster det op igen.. Altså så kunne jeg jo blive ved?

Ehm. Børneværnet eller andre sundhedsfaglige personer bør da tage det op med dem. Hvis det er helt ude at skide på den måde, SÅ MELD DET! - Det er altid bedre end at sidde at gøre ingenting når et lille barn er i klemme på den måde.
Har barnet ikke en mor, hvad siger hun til det??

Karsten havde da minimum fået kørt sig en flad, hvis han nogensinde så meget som tænkte på, at behandle vores søn sådan.  

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

JulieE skriver:

Det gjorde de på sygehuset til mit barnebarn. Så antager ikke at de er skævt på den der.
Har da også brugt den til mine unger, der alle 3 gylpede mere eller mindre meget.

Anmeld

15. november 2010

..

SussieThyssen skriver:

Det kan man sagtens, hvis den er af stof og er ergonomisk korrekt.
Mine unger har alle siddet i skråstol og ingen af dem har rygproblemer.
Man anbefaler også skråstole til gylpebørn.
Selvfølgelig skal de ikke sidde i timevis, men at de er der on and off når de er vågne i løbet af dagen, sker der som sagt intet ved, så længe man sørger for at barnets ryg er understøttet korrekt og at den er tilpas skråtstillet.

Jo, problemet med skråstole er at det ikke opfordrer barnet til at bruge sin krop, de er helt passive og inaktive når de sidder der. Det er altid meget bedre med et fast fladt underlag

Anmeld

15. november 2010

<3

SussieThyssen skriver:

Jo, man anbefaler det skam stadig..for mit nr 2 barnebarn var gylpebarn og der anbefalede de kloge hoveder skråstol med det samme.

Men du har ret, det andet med at sige sådan, er da noget mærkeligt noget at sige. Ordene og tonen vil også blive en vane, så man bare fortsætter med at tale sådan til barnet efterhånden som det vokser op.

Tror måske det kommer an på hvorhenne i landet man er. Ligesom med så meget andet.

Og jo du har helt ret man skal passe på med hvad der bliver vaner og unoder fordi det er meget synd hvis et barn skal vokse op med følelsen af at være i vejen! Jeg er jo kommunikationsuddannet og i min mødregruppe var der en der kaldte sit barn på 8-10mdr. for dum da det kravlede ind i et sofabordben og trøstede ikke barnet da det klynkede fordi det åbenbert var dumt, jeg måtte trøste det og den episode påtalte jeg overfor min sp som tog det meget alvorligt og med rette. Det er vigtigt at stoppe uhensigtmæssig tale så hurtigt som muligt. Den episode fandt jeg meget grænseoverskridende.

Men ts har sagt at kommunen er inde over og har fået det råd af mig at videooptage det hvis ts har svært ved at formulere sig, så forhåbentligt får de noget hjælp og så til hvordan man taler til sit barn.

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

Macrolf skriver:

Jo, problemet med skråstole er at det ikke opfordrer barnet til at bruge sin krop, de er helt passive og inaktive når de sidder der. Det er altid meget bedre med et fast fladt underlag

Det har jeg nu aldrig oplevet.
Da mine unger var små, kom hver eneste troldunge i skråstol, men de gjorde det jo så heller ikke længere end til de var 4-5 måneder.
Og så vidt jeg ved er I piger herinde særdeles aktive.

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

Kirle skriver:

Tror måske det kommer an på hvorhenne i landet man er. Ligesom med så meget andet.

Og jo du har helt ret man skal passe på med hvad der bliver vaner og unoder fordi det er meget synd hvis et barn skal vokse op med følelsen af at være i vejen! Jeg er jo kommunikationsuddannet og i min mødregruppe var der en der kaldte sit barn på 8-10mdr. for dum da det kravlede ind i et sofabordben og trøstede ikke barnet da det klynkede fordi det åbenbert var dumt, jeg måtte trøste det og den episode påtalte jeg overfor min sp som tog det meget alvorligt og med rette. Det er vigtigt at stoppe uhensigtmæssig tale så hurtigt som muligt. Den episode fandt jeg meget grænseoverskridende.

Men ts har sagt at kommunen er inde over og har fået det råd af mig at videooptage det hvis ts har svært ved at formulere sig, så forhåbentligt får de noget hjælp og så til hvordan man taler til sit barn.

Jamen det er da godt at nogen kan holde øje med den slags.
Det er jo nøjagtigt det samme, hvis en mor kan finde på at sige til sit barn, at hun ikke elsker det, når det har lavet unoder.
Her i huset har vi altid brugt pæn tale uanset hvad. Vi bander aldrig, og vores børn er vokset op med at man er velformuleret og velopdragen i al tale. Man kan godt uddele en balle, men man gør det kultiveret
Ligeledes har vi aldrig accepteret at vores unger skændes unødigt og drilleri er ikke tolereret.
Til gengæld har de fået al den kærlighed, de kunne ønske sig, accept og respekt som de små sjæle de er.

Anmeld

15. november 2010

<3

SussieThyssen skriver:

Jamen det er da godt at nogen kan holde øje med den slags.
Det er jo nøjagtigt det samme, hvis en mor kan finde på at sige til sit barn, at hun ikke elsker det, når det har lavet unoder.
Her i huset har vi altid brugt pæn tale uanset hvad. Vi bander aldrig, og vores børn er vokset op med at man er velformuleret og velopdragen i al tale. Man kan godt uddele en balle, men man gør det kultiveret
Ligeledes har vi aldrig accepteret at vores unger skændes unødigt og drilleri er ikke tolereret.
Til gengæld har de fået al den kærlighed, de kunne ønske sig, accept og respekt som de små sjæle de er.

Jeg vil tage skridtet videre og sige at det handler om at gå efter bolden og ikke personen. Altså at det er måske hårdt men ikke desto mindre acceptabelt at sige "det var dumt" om en handling men utilgiveligt at sige "du er dum" pga en handling. Ligeledes at man ikke elsker nogen men man behøver ikke at elske at de slår en osv.

At tale respektfuld og venligt til andre er bestemt også noget vi praktisere herhjemme og jeg har et meget høfligt barn, der når han skal være fræk siger "din gamle mor" til mig også selvom jeg ved der fyger meget værre ting rundt nede i hans bhv.

Så indtil videre virker det også her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.