Lyver min læge om blodprøve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2010

JCS

Rockertand skriver:

Nu vil cystedannelsen jo ikke være omkring livmoderen og kan i princippet være hvor som helst, så hvis man foretager en indvendig skanning, vil man kunne afdække de områder, der belyses bedst ved dén slags skanning, mens der er andre områder, der bedst kan belyses ved udvendig skanning.

Altså, kan cystedannelse på alle steder i kroppen give udslag på en graviditetstest? Jeez, det gider jeg ikke i gang med at undersøge mig for - tror heller ikke at cyster ville udskyde min mensturation og give mig graviditetssymdromer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

Rockertand

JCS skriver:

Altså, kan cystedannelse på alle steder i kroppen give udslag på en graviditetstest? Jeez, det gider jeg ikke i gang med at undersøge mig for - tror heller ikke at cyster ville udskyde min mensturation og give mig graviditetssymdromer.

Nej, det var ikke det, jeg mente - cysterne sidder ikke vanligt omkring livmoderen (altså rundt om), de sidder ofte på æggestokkene eller æggelederne, men kan også være placeret andre steder - der er sygdomme, der har problemstillinger med udspring i disse f.eks. PCOS, eller svulster/arvæv, f.eks. endometriose, men som sagt, så er det sjældent, at det giver udslag i en positiv graviditetstest.

Vi håber naturligvis, at du er helt almindeligt kedeligt gravid, men der kan som sagt både være fysiske og psykiske årsager til, at man ikke får sin menstruation til tiden eller har graviditetssymptomer, de fleste oplever dem for fuld styrke ved p-pilleophør.

Anmeld

12. november 2010

Brams

tinasmor skriver:

Men hvis hun ikke dannede HCG (eller gør det sent) ville testene jo heller ikke være positive, de er mindre følsomme end en tissetest

Nej det har du jo ret i og det gjorde hun heller ikke - ja så er det et godt spørgsmål! Glæder mig til at høre nærmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.