JCS skriver:
Godmorgen ladies!
Jeg er SÅ meget i tvivl nu, om min læge lyver om mine blodprøver. Her er min historie:
I oktober udeblev min mensturation og efter 5 dage gik jeg til lægen for at få taget en blodprøve = HCG negativ. Da der var gået 9 dage uden mensturation tog jeg så en graviditetstest = klart positiv, jeg tog to mere der viste lige så fint positivt. Den samme dag begyndte jeg så at bløde og fik at vide hos vagtlægen, at jeg havde aborteret i 5. uge.
Nu er det så november og jeg har i 3 uger haft kraftige symptomer på graviditet, så kraftige at jeg slet ikke har været i tvivl - jeg har derfor taget en masse teste. Alle Valmed testene har været svagt positive og dem fra apoteket har været negative/svagt positive. I morges skulle jeg så få svar på en blodprøve jeg tog i onsdags = HCG negativ! Jeg troede næsten ikke på det, så jeg løb ned og købte en Valmed test, der nu viser svagt positiv - men ingen tvivl om at stregen er der og at den er klart tydeligere end de forrige tests jeg har taget i denne omgang.
Nå, min undren kommer sig af, at i min sidste graviditet var der en her inde der skrev, at det lød som om at min læge var nærrig - hun vidste fra det laboratorie hun arbejdede på, at HCG blodprøver var meget dyre.
Kan det virkelig være, at min læge ikke har sendt blodprøven ind på laboratoriet? Eller kan der virkelig passe, at der ikke kan ses HCG i mit blod, selvom det er i kroppen (husk, at min seneste blodprøve også viste negativ, selvom jeg var gravid)? 
Da min mor var gravid med mig i tidernes morgen kunne man heller ikke måle noget HCG og lægen sagde at hun ikke var gravid, men det vidste hun bare at hun var som hun sagde og det viste sig at være rigtigt.