Lyver min læge om blodprøve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.579 visninger
42 svar
0 synes godt om
12. november 2010

JCS

Godmorgen ladies!

Jeg er SÅ meget i tvivl nu, om min læge lyver om mine blodprøver. Her er min historie:

I oktober udeblev min mensturation og efter 5 dage gik jeg til lægen for at få taget en blodprøve = HCG negativ. Da der var gået 9 dage uden mensturation tog jeg så en graviditetstest = klart positiv, jeg tog to mere der viste lige så fint positivt. Den samme dag begyndte jeg så at bløde og fik at vide hos vagtlægen, at jeg havde aborteret i 5. uge.

Nu er det så november og jeg har i 3 uger haft kraftige symptomer på graviditet, så kraftige at jeg slet ikke har været i tvivl - jeg har derfor taget en masse teste. Alle Valmed testene har været svagt positive og dem fra apoteket har været negative/svagt positive. I morges skulle jeg så få svar på en blodprøve jeg tog i onsdags = HCG negativ! Jeg troede næsten ikke på det, så jeg løb ned og købte en Valmed test, der nu viser svagt positiv - men ingen tvivl om at stregen er der og at den er klart tydeligere end de forrige tests jeg har taget i denne omgang.

Nå, min undren kommer sig af, at i min sidste graviditet var der en her inde der skrev, at det lød som om at min læge var nærrig - hun vidste fra det laboratorie hun arbejdede på, at HCG blodprøver var meget dyre.

Kan det virkelig være, at min læge ikke har sendt blodprøven ind på laboratoriet? Eller kan der virkelig passe, at der ikke kan ses HCG i mit blod, selvom det er i kroppen (husk, at min seneste blodprøve også viste negativ, selvom jeg var gravid)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

JCS

Desperat efter råd om hvad jeg skal gøre?

Anmeld

12. november 2010

Shibby

ehm..lyder mystisk..!!!

må jeg se et billede af din sidste test?

Anmeld

12. november 2010

JCS

Shibby skriver:

ehm..lyder mystisk..!!!

må jeg se et billede af din sidste test?

Ja, ik?

Her er et meget uskarpt billede af dagens test (omkring 4+2 hvis det er)

Det andet billede er fra sidste måned hvor jeg var 5+3 og blodprøven også var negativ

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. november 2010

Shibby

Positiv..! Hvordan fuck kan blodprøven så være negativ..!

Få en anden læge nu!

Anmeld

12. november 2010

tinasmor

Det lyder godt nok mærkeligt. Kan godt forstå du undre dig. Men jeg tror ikke at din læge lyver. Tænk hvis der skete noget alvorligt (hvis du f.eks har en graviditet uden for livmoderen eller lign) Så tror jeg faktisk at det ville få alvorlige konsekvenser for hendes virke som læge. Så jeg tror det ikke, men det lyder godt nok mærkeligt at en test vil vise positiv (de plejer jo kun at kunne vise ned til f.eks 15- 20) og en blodprøve ned til omkring 5.) så et eller andet er der galt.

Jeg ville kontakte lægen og se hvad I skal gøre. Måske endnu en scanning for at sikre dig, at der ikke er noget galt.

Dine test ser meget positive ud.

Man kan godt teste positiv et stykke tid efter man har haft en bio, men det kommer an på hvor langt henne man har været. Men i såfald ville der også være hcg i blodet ved en blodprøve.

Anmeld

12. november 2010

Lotus86

Hmm... Det lyder meget mærkeligt...

Evt. kan du forsøge dig hos en anden læge, eller også kan du kontakte en gynækolog der måske kan scanne dig for at se om der er noget eller ej..

Anmeld

12. november 2010

Melbek

Træls med din læge.. men synes altså det er nogle fine positive test du har. Måske du skulle tage dine test med til lægen, så h*n selv kan se de positive og så må hun da reagerer på det...

Måske mener hun bare ikke, HCG tallet er højt nok til en graviditet endnu? ...

Anmeld

12. november 2010

Shibby

Bingo. En henvisning til gynækologisk scanning..

Anmeld

12. november 2010

quar20

Hmm sært at blodprøven er negativ...!! Men de er jo positive..!!

jeg ville hvis jeg var dig ringe til en af de privatklinikker der er, og få en scanning hurtigst muligt for at se om der er noget i mauvsen eller ej..!!

Derefter kan du jo så få "svar" fra lægen for hvis der så er noget i mauvsen jamen så kan du jo fremlægge det for lægen..

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.