Lyver min læge om blodprøve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2010

SaraLM

Hvis du efter dine egne beregninger er 4 uger henne så er det forhastet at scanne da de alligevel ikke kan de noget på nuværende tidspunkt, så det ville jeg vene et par uger med endnu...

Jeg ville købe nogle nye tests og så vente en uges tid inden du tester igen og er den atter positiv må du bede din læge om en henvisning i tilfælde af at hcg testen igen er negativ, for så synes jeg da bestemt at du skal udredes.

Ift at det er et bestemt mærke tests du kan få svagt positive resultater på så ville jeg nok prøve et helt andet mærke, evt apotekets og så tro på det resultat du får der.

De symptomer du oplever kan jo godt være din psyke der tricker dinkrop da ønsket om en ny graviditet er så stort...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

Zivanna

Jeg ville vente en uge eller bare et par dage og teste igen. Som tidligere nævnt ville en skanning ikke vise dig ret meget og slet ikke et bankende hjerte, så måske ville det bare gøre situationen værre.

Jeg er helt sikker på, at din læge ikke lyver!

Jeg tror du er gravid, men det er tidligt og kroppen skal ligesom lige i gang med at ruge

Jeg ved det er hæsligt at vente, men det er mest fornuftigt lige nu.

Skide være med blodprøven - en streg er en streg

Anmeld

12. november 2010

Maja88

altså jeg fik en blodprøve da jeg var gået 12 dage ovr tid. og den var meget meget meget lidt positivt....

så hvis du har taget en blodprøve efter 5 dage kan den sagtens have været negativ

Anmeld

12. november 2010

Rockertand

Er faktisk temmeligt overrasket over, at du overhovedet kan komme i tanke om at mistænke din læge for at lyve, det er helt hen i vejret.

Synes da lige, at jeg vil komme med følgende kommentarer:

- en HCG-blodprøve koster ikke mange penge, da den er meget simpel at lave.

- en HCG-blodprøve vil kunne vise helt op til 5 mIU og stadig være negativ, da der altid forefindes en lille mængde beta-HCG i kroppen, NOGLE gange er dette dog nok til at slå ud på meget følsomme tests, særligt hvis de har ligget længe og specielt omkring ægløsning, da hormonniveauerne er højere dér.

- i sjældne tilfælde kan cystedannelse være skyld i, at man tester positivt med lyserøde streger, dette bør undersøges, da man ikke kan være sikker på, at disse cyster er godartede.

Anmeld

12. november 2010

Low

tinasmor skriver:

Men hvis der er tvivl om hun er gravid skal det selvfølgelig undersøges. Hvis det er en graviditet uden for livmoderen kan det være livsfarligt!!

Anmeld

12. november 2010

Marco2

tinasmor skriver:

Men hvis der er tvivl om hun er gravid skal det selvfølgelig undersøges. Hvis det er en graviditet uden for livmoderen kan det være livsfarligt!!

Men TS har fået svar på en blodprøve at HCG = 0. Så er der jo ikke tale om en graviditet udenfor livmoderen, idet der så stadig vil dannes HCG.

Anmeld

12. november 2010

Ann.

Marco2 skriver:

Men TS har fået svar på en blodprøve at HCG = 0. Så er der jo ikke tale om en graviditet udenfor livmoderen, idet der så stadig vil dannes HCG.

Det er bestemt ikke sikkert at der dannes HCG ved en graviditet udenfor livmoderen.

Jeg testede positiv om fredagen, testede igen lørdag hvor den så var negativ, havde mange mavesmerter, så kom til vagtlægen og han sagde at hvis den sad udenfor livmoderen, så ville HCG også falde.

Min viste sig så at være en cyste der var sprunget om lørdagen (derfor den positive test om fredagen), men han sagde at HCG ville falde ved en graviditet udenfor livmoderen, om han har ret, det skal jeg ikke kunne sige, men det var hvad han sagde.

Anmeld

12. november 2010

JCS

Rockertand skriver:

Er faktisk temmeligt overrasket over, at du overhovedet kan komme i tanke om at mistænke din læge for at lyve, det er helt hen i vejret.

- en HCG-blodprøve vil kunne vise helt op til 5 mIU og stadig være negativ, da der altid forefindes en lille mængde beta-HCG i kroppen, NOGLE gange er dette dog nok til at slå ud på meget følsomme tests, særligt hvis de har ligget længe og specielt omkring ægløsning, da hormonniveauerne er højere dér.

- i sjældne tilfælde kan cystedannelse være skyld i, at man tester positivt med lyserøde streger, dette bør undersøges, da man ikke kan være sikker på, at disse cyster er godartede.

Jeg ved ikke, om du har læst hvad jeg skriver, men jeg mistænker ikke min læge for at lyve. Jeg skriver til jer, for at høre om der var nogen der vidste noget om falske blodprøver, når der nu var en her inde der fik det til at lyde som om, at det ikke var unormalt, at nærrige læger laver falske blodprøver. Når jeg får det at vide samtidig med, at jeg åbenbart har været gravid 2 gange uden at min læge kan måle HCG i blodet vil jeg tjekke om der er grund til mistanke, hvilket der ikke er.

Anmeld

12. november 2010

JCS

Rockertand skriver:

Jeg har læst noget om cyster, der kan være grund til falsk positive teste - men ville man ikke opdage en cystedannelse omkring livmoderen ved en indvendig scanning?

Anmeld

12. november 2010

Rockertand

JCS skriver:

Jeg har læst noget om cyster, der kan være grund til falsk positive teste - men ville man ikke opdage en cystedannelse omkring livmoderen ved en indvendig scanning?

Nu vil cystedannelsen jo ikke være omkring livmoderen og kan i princippet være hvor som helst, så hvis man foretager en indvendig skanning, vil man kunne afdække de områder, der belyses bedst ved dén slags skanning, mens der er andre områder, der bedst kan belyses ved udvendig skanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.