den sorte studenterhue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

Dinna88

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jo lidt, men det gør der vel altid når man vælger hue. Uanset om man vælger at få den eller ej. Men det primære var som jeg skrev.

Og så ER det den oprindelige hue. Den hvide med rødt bånd, er en såkaldt sommerhue. Så alt det der med højniveau osv. er jo noget som er blevet tilskrævet den  sorte hue i en senere startet tradition. SÅ...Vælg den hue der gør DIG glad. SLUT!

Du skriver netop det jeg tænker Og det er DERFOR jeg gerne vil have den sorte. Jeg tror jeg er kommet frem til at det må blive den, da den for mig er mere værdig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Dinna88

Baagøe skriver:

Der var én i min klasse der fik en sort hue dengang, da hun havde latin, og hvis du føler for det, skal du da bare gøre det Jeg havde selv muligheden, men valgte den klassiske hvide og bordeaux hue.

Jeg har også haft latin, hæhæ, så tager jeg den da bare for det! Ej. Ja, jeg tror også det bliver den sorte. Folk fordomme er jeg begyndt at grine lidt af nu her, men da jeg valgte i sidste uge der var jeg lidt bekymret!

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

Dinna88 skriver:

Jeg har også haft latin, hæhæ, så tager jeg den da bare for det! Ej. Ja, jeg tror også det bliver den sorte. Folk fordomme er jeg begyndt at grine lidt af nu her, men da jeg valgte i sidste uge der var jeg lidt bekymret!

Jamen, så er det da bare at tage den med den begrundelse. Jeg havde både latin og old, og var glad for begge fag - nok som den eneste i min klasse

Anmeld

9. november 2010

Stumpen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Den sorte ER jo den helt oprindelige... Så...

Jo jo, flere af dem jeg kender har valgt den, fordi de bedst kunne lide den. Jeg valgte den primært fordi jeg synes den er flottest, og fordi jeg tog min HG på 1 år og ikke 2.Så syntes ikke helt den lilla hue passede til mig.

Ved ikke om det er mere accepteret i KBH men jeg ser den ofte, og der er altså ikke så mange gymnasier der udbyder de gamle krav længere så...

Jeg havde så stadig Merkurstaven, men den kan man jo også fravælge i dag, hvis man vil.

Når jeg engang bliver student på STX eller HF vil jeg så have den med rødt bånd, og nodeemblem fordi jeg så vil gå efter musik på højniveau. Men lige nu er jeg i studieskift selv om jeg går på Studenterkursus.

Det er pga. alt det med egenbetaling på behandling, så må jeg tage en kort udd. og arbejde og så læse ved siden af, hvis vi skal have råd til behandling. .

Synes ikke min mand skal betale hele gildet...

Nu er jeg tabt.. Hvis du tager en hf og vælger en sort hue med rødt bånd, så er det da ikke en hf-hue, men en gymnasiel??

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

Jamen, så er det da bare at tage den med den begrundelse. Jeg havde både latin og old, og var glad for begge fag - nok som den eneste i min klasse

jo ja
Jeg skal læse videre i de fag - klassisk arkæologi Jeg bestod eksamen med 10, som en af de eneste, hehe.  

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

Dinna88 skriver:

jo ja
Jeg skal læse videre i de fag - klassisk arkæologi Jeg bestod eksamen med 10, som en af de eneste, hehe.  

Cool... Tillykke

Anmeld

9. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Stumpen skriver:

Nu er jeg tabt.. Hvis du tager en hf og vælger en sort hue med rødt bånd, så er det da ikke en hf-hue, men en gymnasiel??

Mente enkeltfag, ikke HF bare mig der roder lidt i kampens hede, hehe 

Man kan ikke få farvet bånd på den sorte. Der er automatisk et smalt hvidt bånd på.

Så det jeg mente var. Tager jeg stx færdig som samlet forløb senere vil jeg vælge den hvide med rødt bånd, og bliver det som enkeltfagsstudium vil jeg stadig satse på en STX. Så skal der bare node på, hvis jeg kan få musik på A niveau.

Anmeld

9. november 2010

lauras*mor*

tænk sig jeg anede sq ikke at den sorte betød noget bestemt og da slet ikke noget med hvilke fag man har haft...

se på det sådan at det er kun dem der faktisk har haft disse fag, har tænkt på det eller folk der har søgt info om huer på nettet der ved at der er disse "krav" til den sorte..

Jeg synes personligt at det er lidt underligt at der kommet så mange farver lige pludselig... fx at gartnere kan få en...

jeg syes du skal tage den sorte fordi det er den oprindelige hue, og hvis folk så siger at der altså er visse krav så siger du bare at det du går efter er ikke de dersens nymoderne såkaldte regler og krav.. men hvad den oprindeligt betød...

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

lauras*mor* skriver:

tænk sig jeg anede sq ikke at den sorte betød noget bestemt og da slet ikke noget med hvilke fag man har haft...

se på det sådan at det er kun dem der faktisk har haft disse fag, har tænkt på det eller folk der har søgt info om huer på nettet der ved at der er disse "krav" til den sorte..

Jeg synes personligt at det er lidt underligt at der kommet så mange farver lige pludselig... fx at gartnere kan få en...

jeg syes du skal tage den sorte fordi det er den oprindelige hue, og hvis folk så siger at der altså er visse krav så siger du bare at det du går efter er ikke de dersens nymoderne såkaldte regler og krav.. men hvad den oprindeligt betød...

Det er bestemt heller ikke alle steder det er sådan! - Jeg synes også det er komplet latterligt.

Tak, det tror jeg også jeg gør. Jeg kan ændre det jeg har valgt (den almindelige) fra i dag af, så må jeg lige overveje det igen!

Anmeld

9. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

lauras*mor* skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.