den sorte studenterhue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

Dinna88

kitty skriver:

Enig.

Du skriver du ikke vil forveksles... Og det kommer du med sikkerhed til...

Jeg er ikke tilhænger af sort hue, med mindre man har "opfyldt kravene"....

Jeg går ikke ind for de "krav" der er stillet. Og Louise fra min klasse har valgt den fordi hun har 5 A-fag, men så er der jo dem der tror, at den er tegn på 3 naturvidenskabelige fag på A. Sådan kan man jo se lidt sort/hvidt på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Pige2009

Dinna88 skriver:

Hej gutter og gutinder

debatten har været oppe omkring farverne på huerne, så det er ikke den vi tager her. Tråden er oprettet fordi jeg er i et dilemma:

Jeg vil meget gerne have den sorte hue (ikke den 100% originale, den med formen som huerne har i dag, bare i sort farve). Problemet er at jeg ikke hører under nogle af de (latterlige) faktorer folk har opsat omkring den sorte hue: latin og oldgræsk på A, 5 A-niveau fag, 3 naturvidenskabelige fag på A-niveau OSV. Dette er egentlig ikke et problem for mig, da jeg synes de "regler" er dumme. Mit problem er at jeg ikke vil forveksles med nogle af dem der så er under de tre (og flere) punkter. 

Jeg vil bare så gerne have den sorte hue, bl.a. fordi jeg synes alt det med de nye huer i lilla, gul osv osv er dybt latterligt. What to do?

Hvad bliver du færdig som?

Anmeld

9. november 2010

K&S

Dinna88 skriver:

Det gør den da ikke

Er det ikke det, du skriver i starten?

"latin og oldgræsk på A, 5 A-niveau fag, 3 naturvidenskabelige fag på A-niveau osv."

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

twinboys skriver:

Smiler alle de skøre huer... Synes det er plat....

Firmaet nyder bare godt af at sælge dem...

Jeg er mere til den røde og blå og ikke alle de forskellig farvede...

Jeg har ingen af dem og har ellers bestået, men ikke en gymnasieuddannelse eller handelsskoleuddannelse... Bare det man kaldte for en hg en gang...Men havde man den gang haft huerne havde jeg fravalgt det...

På et tidspunkt kan man sikkert også få huer til de bedste fødende kvinder... smiler...

Majbritt

Jamen, JEG går jo på uddannelsen som huerne oprindeligt hører til, så jeg vil bestemt ikke droppe den  

Ja, ved du hvad, en hue til alle de mænd der kan vaske op!

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

Baagøe skriver:

Hvad bliver du færdig som?

Jeg bliver færdig som student fra STX

Anmeld

9. november 2010

twinboys

Dinna88 skriver:

Jamen, JEG går jo på uddannelsen som huerne oprindeligt hører til, så jeg vil bestemt ikke droppe den  

Ja, ved du hvad, en hue til alle de mænd der kan vaske op!

Smiler eller huer for for den bedste i sengen...

Majbritt

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

K&S skriver:

Er det ikke det, du skriver i starten?

"latin og oldgræsk på A, 5 A-niveau fag, 3 naturvidenskabelige fag på A-niveau osv."

Jeg skriver, at nogle mener det er sådan. Det er forskelligt fra skole til skole, nogle har ikke en gang de latterligt "regler"  

Jeg vil have huen pga. dens historie og betydning.

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

twinboys skriver:

Smiler eller huer for for den bedste i sengen...

Majbritt

Haha!

Anmeld

9. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Dinna88 skriver:

Virkelig? Jeg troede ikke det var så udbredt at vælge den sorte!

Jeg vil nemlig gerne have den sorte, da den røde jo også er tegn på den udbredelse af huen der er sket. Jeg ville dog være fint tilfreds med den! Men jeg er bare så glad for tanken om det traditionelle og det "gamle" ved den sorte (:

Men tak

Den sorte ER jo den helt oprindelige... Så...

Jo jo, flere af dem jeg kender har valgt den, fordi de bedst kunne lide den. Jeg valgte den primært fordi jeg synes den er flottest, og fordi jeg tog min HG på 1 år og ikke 2.Så syntes ikke helt den lilla hue passede til mig.

Ved ikke om det er mere accepteret i KBH men jeg ser den ofte, og der er altså ikke så mange gymnasier der udbyder de gamle krav længere så...

Jeg havde så stadig Merkurstaven, men den kan man jo også fravælge i dag, hvis man vil.

Når jeg engang bliver student på STX eller HF vil jeg så have den med rødt bånd, og nodeemblem fordi jeg så vil gå efter musik på højniveau. Men lige nu er jeg i studieskift selv om jeg går på Studenterkursus.

Det er pga. alt det med egenbetaling på behandling, så må jeg tage en kort udd. og arbejde og så læse ved siden af, hvis vi skal have råd til behandling. .

Synes ikke min mand skal betale hele gildet...

Anmeld

9. november 2010

otlitrom

Dinna88 skriver:

Jeg går ikke ind for de "krav" der er stillet. Og Louise fra min klasse har valgt den fordi hun har 5 A-fag, men så er der jo dem der tror, at den er tegn på 3 naturvidenskabelige fag på A. Sådan kan man jo se lidt sort/hvidt på det.

Du kan gøre lige nøjagtig som du har lyst. Men du spurgte, hvad vi synes.. Og jeg kom med min holdning. Og den er heldigvis ikke lov, så du kan jo købe den sorte, hvis det er det du vil.

Jeg er bare sikker på den vil blive forvekslet med de der har haft de fag/ "krav" du selv nævner, og jeg tænker, at de der måske har kæmpet sig igennem så mange a-niveau-fag synes det er lidt "snyd" at de der ikke har, har samme "ret" til den sorte hue...

For mig er den et symbol på a-niveau og de gammelsproglige-fag. Og er ikke til alle... Men det er blot min holdning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.