den sorte studenterhue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

K&S

Dinna88 skriver:

Jeg skriver, at nogle mener det er sådan. Det er forskelligt fra skole til skole, nogle har ikke en gang de latterligt "regler"  

Jeg vil have huen pga. dens historie og betydning.

Jeg kender ikke til den sorte hues historie, men det er jo i sidste ende dit valg - jeg ville personligt ikke vælge en hue "jeg ikke levede op til"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Dinna88

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Den sorte ER jo den helt oprindelige... Så...

Jo jo, flere af dem jeg kender har valgt den, fordi de bedst kunne lide den. Jeg valgte den primært fordi jeg synes den er flottest, og fordi jeg tog min HG på 1 år og ikke 2.Så syntes ikke helt den lilla hue passede til mig.

Ved ikke om det er mere accepteret i KBH men jeg ser den ofte, og der er altså ikke så mange gymnasier der udbyder de gamle krav længere så...

Jeg havde så stadig Merkurstaven, men den kan man jo også fravælge i dag, hvis man vil.

Når jeg engang bliver student på STX eller HF vil jeg så have den med rødt bånd, og nodeemblem fordi jeg så vil gå efter musik på højniveau. Men lige nu er jeg i studieskift selv om jeg går på Studenterkursus.

Det er pga. alt det med egenbetaling på behandling, så må jeg tage en kort udd. og arbejde og så læse ved siden af, hvis vi skal have råd til behandling. .

Synes ikke min mand skal betale hele gildet...

Okay, lå der slet ikke tanken om dens oprindelse i valget?

Ja okay, nu kommer jeg jo fra lille Randers, her bliver man nemt stemplet!

Åh, sikke da et rod. Men så længe det ender med at alle er glade/tilfredse i sidste ende, ik'? 

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

Jeg bliver færdig som snt fra STX

Ok Altså en ganske almindelig STUDENTEReksamen?

Anmeld

9. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Dinna88 skriver:

Okay, lå der slet ikke tanken om dens oprindelse i valget?

Ja okay, nu kommer jeg jo fra lille Randers, her bliver man nemt stemplet!

Åh, sikke da et rod. Men så længe det ender med at alle er glade/tilfredse i sidste ende, ik'? 

Jo lidt, men det gør der vel altid når man vælger hue. Uanset om man vælger at få den eller ej. Men det primære var som jeg skrev.

Og så ER det den oprindelige hue. Den hvide med rødt bånd, er en såkaldt sommerhue. Så alt det der med højniveau osv. er jo noget som er blevet tilskrævet den  sorte hue i en senere startet tradition. SÅ...Vælg den hue der gør DIG glad. SLUT!

Anmeld

9. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

K&S skriver:

Jeg kender ikke til den sorte hues historie, men det er jo i sidste ende dit valg - jeg ville personligt ikke vælge en hue "jeg ikke levede op til"...

Den sorte hue er den oprindelige hue. Den hvide med rødt bånd kom til som en sommerhue. Traditionerne for fagniveau og sammensætning er blevet tilskrevet den senere, så jeg kan ikke se noget problem i at bryde med den tradition, selv om det er godt neglet fast i manges bevidsthed.

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

kitty skriver:

Du kan gøre lige nøjagtig som du har lyst. Men du spurgte, hvad vi synes.. Og jeg kom med min holdning. Og den er heldigvis ikke lov, så du kan jo købe den sorte, hvis det er det du vil.

Jeg er bare sikker på den vil blive forvekslet med de der har haft de fag/ "krav" du selv nævner, og jeg tænker, at de der måske har kæmpet sig igennem så mange a-niveau-fag synes det er lidt "snyd" at de der ikke har, har samme "ret" til den sorte hue...

For mig er den et symbol på a-niveau og de gammelsproglige-fag. Og er ikke til alle... Men det er blot min holdning.

Det giver jeg dig da ret i, har ikke skrevet andet. 

Okay, for mig har den INTET med de fag at gøre, men tak for svar

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

K&S skriver:

Jeg lever jo fint op til den, bare ikke ifølge alle

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

Baagøe skriver:

Ok Altså en ganske almindelig STUDENTEReksamen?

haha, det var da en fin smiley der kom med der, sorry!
Ja, stx, det almene gym  

Anmeld

9. november 2010

K&S

Dinna88 skriver:

Jeg lever jo fint op til den, bare ikke ifølge alle

Som jeg skrev før, så skal du gøre som du har lyst - det er bare min holdning  og det var jo den du spurgte om

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

haha, det var da en fin smiley der kom med der, sorry!
Ja, stx, det almene gym  

Ja, det var en fejl 40... Der var én i min klasse der fik en sort hue dengang, da hun havde latin, og hvis du føler for det, skal du da bare gøre det Jeg havde selv muligheden, men valgte den klassiske hvide og bordeaux hue.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.