den sorte studenterhue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.633 visninger
45 svar
0 synes godt om
9. november 2010

Dinna88

Hej gutter og gutinder

debatten har været oppe omkring farverne på huerne, så det er ikke den vi tager her. Tråden er oprettet fordi jeg er i et dilemma:

Jeg vil meget gerne have den sorte hue (ikke den 100% originale, den med formen som huerne har i dag, bare i sort farve). Problemet er at jeg ikke hører under nogle af de (latterlige) faktorer folk har opsat omkring den sorte hue: latin og oldgræsk på A, 5 A-niveau fag, 3 naturvidenskabelige fag på A-niveau OSV. Dette er egentlig ikke et problem for mig, da jeg synes de "regler" er dumme. Mit problem er at jeg ikke vil forveksles med nogle af dem der så er under de tre (og flere) punkter. 

Jeg vil bare så gerne have den sorte hue, bl.a. fordi jeg synes alt det med de nye huer i lilla, gul osv osv er dybt latterligt. What to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Dinna88 skriver:

Hej gutter og gutinder

debatten har været oppe omkring farverne på huerne, så det er ikke den vi tager her. Tråden er oprettet fordi jeg er i et dilemma:

Jeg vil meget gerne have den sorte hue (ikke den 100% originale, den med formen som huerne har i dag, bare i sort farve). Problemet er at jeg ikke hører under nogle af de (latterlige) faktorer folk har opsat omkring den sorte hue: latin og oldgræsk på A, 5 A-niveau fag, 3 naturvidenskabelige fag på A-niveau OSV. Dette er egentlig ikke et problem for mig, da jeg synes de "regler" er dumme. Mit problem er at jeg ikke vil forveksles med nogle af dem der så er under de tre (og flere) punkter. 

Jeg vil bare så gerne have den sorte hue, bl.a. fordi jeg synes alt det med de nye huer i lilla, gul osv osv er dybt latterligt. What to do?

Du vælger da bare den sorte hue. Det gjorde jeg da jeg tog min HG og flere af mine venner har også valgt den, selv om de ikke levede op til de traditionelle krav.

Hvis du synes det er latterligt med alle de der farvede bånd, så kan du jo vælge den helt alm. røde hvis det er stx du tager. Den er der jo ingen tvivl om.

Men kan du lide den sorte, så tag den sorte. Herfra ingen alarm. Traditioner rykker sig også

Anmeld

9. november 2010

K&S

Dinna88 skriver:

Hej gutter og gutinder

Hvorfor vil du så gerne have en hue, der symboliserer fag, du ikke har haft?

Anmeld

9. november 2010

otlitrom

K&S skriver:

Enig.

Du skriver du ikke vil forveksles... Og det kommer du med sikkerhed til...

Jeg er ikke tilhænger af sort hue, med mindre man har "opfyldt kravene"....

Anmeld

9. november 2010

Silas&Mille

K&S skriver:

det var også min umiddelbare tanke.

Da jeg blev student i juli 2003, synes jeg også at den sorte hue var helt vildt fed. Men da jeg læste HHX og ikke opfyldte 'kravene' til en sort hue, tog jeg den hvide hue med den rigtige blå kant.

Anmeld

9. november 2010

JulieE

kitty skriver:

Enig.

Så enig!!!

Anmeld

9. november 2010

K&S

kitty skriver:

Enig.

Anmeld

9. november 2010

twinboys

Smiler alle de skøre huer... Synes det er plat....

Firmaet nyder bare godt af at sælge dem...

Jeg er mere til den røde og blå og ikke alle de forskellig farvede...

Jeg har ingen af dem og har ellers bestået, men ikke en gymnasieuddannelse eller handelsskoleuddannelse... Bare det man kaldte for en hg en gang...Men havde man den gang haft huerne havde jeg fravalgt det...

På et tidspunkt kan man sikkert også få huer til de bedste fødende kvinder... smiler...

Majbritt

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du vælger da bare den sorte hue. Det gjorde jeg da jeg tog min HG og flere af mine venner har også valgt den, selv om de ikke levede op til de traditionelle krav.

Hvis du synes det er latterligt med alle de der farvede bånd, så kan du jo vælge den helt alm. røde hvis det er stx du tager. Den er der jo ingen tvivl om.

Men kan du lide den sorte, så tag den sorte. Herfra ingen alarm. Traditioner rykker sig også

Virkelig? Jeg troede ikke det var så udbredt at vælge den sorte!

Jeg vil nemlig gerne have den sorte, da den røde jo også er tegn på den udbredelse af huen der er sket. Jeg ville dog være fint tilfreds med den! Men jeg er bare så glad for tanken om det traditionelle og det "gamle" ved den sorte (:

Men tak

Anmeld

9. november 2010

Dinna88

K&S skriver:

Det gør den da ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.