Kan folk da ikke bare holde deres mund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

SussieThyssen

DK skriver:

Ejjj, ved i hvad der er sket i dag?

Jeg sidder og taler med en medstuderende på universitetet. Han er vel 40 og har 3 børn. To på 9 og 11 og en på 2,5 år.

Han siger så til mig: Ja du må bare ønske det er en pige og ikke er en dreng! Det er vores den yngste og det er ganske forfærdeligt! Han sidder aldrig stille, han larmer rundt, han er SÅ vild og han har bare vildt meget krudt i røven hele tiden. Hver eneste nat er vi inde ved ham en 2-3 gange for at ligge ham til at sove igen/give sutten eller hjælpe ham fordi hans arme er kommet ud gennem tremmerne og sidder fast! Det er SÅ hårdt og træls at have en dreng, ihvertfald indtil de kommer i puberteten!

Nå. Jamen det ER så faktisk en dreng!

ØV!! Det var bare så træls sagt. Eller træls at få at vide. Især fordi jeg nu endelig er kommet overens med at han ER en dreng, og en helt vildt DEJLIG dreng og jeg bare glæææder mig til han kommer ud! Og glæææder mig til at få en lille Mikkel-kopi herhjemme! Men ham den åndsbolle fik nok bare lige sagt alle de ting som jeg gik/går og frygter lidt!

Øv. Jeg blev helt harm på Bimmerens vegne og tænkte: sådan bliver MIN dreng ihvertfald ikke!! Men på den anden side ved jeg jo godt at drenge er mere vilde osv end piger!

Men alligevel. ØV. Hvorfor i al verden sige sådan noget til en gravid, når man ikke ved om det er en dreng eller pige de venter! Altså helt ærligt!!

Her i huset var det sq den ældste der var den vildeste..og hun er en pige. Så den køber jeg bare ikke.
Og min knægt er stille og rolig.
Så blæs du bare højt og flot på mandens kommentar.
Det er rigtigt at de fleste drenge er mere fysisk aktive end piger, men ikke altid. Og endelig så gør det dem vel ikke vilde at være fysisk aktive. Det er da et spørgsmål om sind, temperament og opdragelse.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

qp

Jeg tror ikke du skal tage dig så meget af det... drenge er jo så forskellige Min dreng har virkelig altid været eksemplarisk!!! Han har sovet natten igennem siden han kom til verden, man kunne stille uret efter det - kom han i seng kl 20, ja så vågnede han kl 08 om morgenen og sådan er det stort set stadig.

Min dreng er nu 2 år og han er så mild, forstående, lyttende, opmærksom og fornuftig - han husker ALTING og er begyndt, at gentage mange af de ting jeg kun har fortalt ham en gang. Ja han er fantastisk og det kan drenge altså godt være

Ohh gud hvor jeg bare ikke kunne undvære ham for noget i verden... I den seneste tid er han begyndt, at sammensætte ord og sætninge, han synger også og man kan endda høre hvilke sange det er ... det har ført med sig, at vi er blevet endnu mere knyttet - pga sproget... Jeg er virkelig en lykkelig mor til en FANTASTISK dreng på 2!

Hvordan man selv er af sind spiller jo virkelig en stor rolle for hvordan børn udvikler sig og tro det eller ej, så er jeg fantisk et ganske roligt menneske hvilket har virket ganske afsmittende på min lille dreng. Du har jo ALT at glæde dig til

Anmeld

5. november 2010

Mettemus

Situationsfornemmelse er en dyd som nogle mennesker bare ikke besidder!

Og nej - sådan blir Bimmeren selvfølgelig ikke. Han bliver en mønsterbaby som sover på kommando og kun græder en lille ubetydelig smule når han er sulten...

BASTA!

Anmeld

5. november 2010

3xM

aj !

jeg kan altså ikke nikke genkendende til den slags ved Marcus

Marcus herhjemme har bare været den nemmeste, han sov igennem med 3 mdr. han er meget belærende og rigtig klog, ca ½ år foran i sin udvikling, lidt en medløber ved de større, og hjælper til m det huslige, han tager tallerken ud efter mad, han siger altid ja tak nej tak, han er en plageånd når han vil have noget, han er en vildbasse men jeg har seriøst veninder der har piger hvor jeg tænker :

OH MY GOD

så op m hovedet hvem siger han bliver sådan??? næææ nej du jeg har bestemt modbeviset på den med rigtige drenge klatre i træer og pæne piger leger m dukker.

Anmeld

5. november 2010

Svei

DK skriver:

Ejjj, ved i hvad der er sket i dag?

Jeg sidder og taler med en medstuderende på universitetet. Han er vel 40 og har 3 børn. To på 9 og 11 og en på 2,5 år.

Han siger så til mig: Ja du må bare ønske det er en pige og ikke er en dreng! Det er vores den yngste og det er ganske forfærdeligt! Han sidder aldrig stille, han larmer rundt, han er SÅ vild og han har bare vildt meget krudt i røven hele tiden. Hver eneste nat er vi inde ved ham en 2-3 gange for at ligge ham til at sove igen/give sutten eller hjælpe ham fordi hans arme er kommet ud gennem tremmerne og sidder fast! Det er SÅ hårdt og træls at have en dreng, ihvertfald indtil de kommer i puberteten!

Nå. Jamen det ER så faktisk en dreng!

ØV!! Det var bare så træls sagt. Eller træls at få at vide. Især fordi jeg nu endelig er kommet overens med at han ER en dreng, og en helt vildt DEJLIG dreng og jeg bare glæææder mig til han kommer ud! Og glæææder mig til at få en lille Mikkel-kopi herhjemme! Men ham den åndsbolle fik nok bare lige sagt alle de ting som jeg gik/går og frygter lidt!

Øv. Jeg blev helt harm på Bimmerens vegne og tænkte: sådan bliver MIN dreng ihvertfald ikke!! Men på den anden side ved jeg jo godt at drenge er mere vilde osv end piger!

Men alligevel. ØV. Hvorfor i al verden sige sådan noget til en gravid, når man ikke ved om det er en dreng eller pige de venter! Altså helt ærligt!!

Altså, kan nok ikke helt forstå du lader dig påvirke af det...ja, der er ilde drenge og blide drenge på samme måde som med piger...jeg har det selv sådan at jeg for alt i verden ikke ville have en pige, men det er jo bare ud fra mine oplevelser...jeg har bare svaret at drengen nok ikke havde det fra fremmede og at jeg nok langt fra var som ham(manden)

Kan fortælle dig at jeg har tre rolige, kærlige, empatiske og forstående drenge, og det er da ikke pga deres køn med pga dem de er, det de kommer fra og måden de behandles på....

Anmeld

5. november 2010

Malonde1985

Ej sikke da en forfærdelig person, at sige noget!!!!

Jeg venter også en dreng, og har da forberedt mig lidt på, at der nok er mere go i ham her, end min store pige .. Men som de andre siger kommer det an på hvordan man opdrager børnene, og ja.. ham din medstuderende skulle måske ikke ha haft den efternøler hvis han synes det er såå hårdt! Men hvor er det tarveligt at sige sådan noget.. hmm...

Er sikker på vi får nogle dejlige, vidunderlige drenge, som er deres helt egne   og vores

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.