Kan folk da ikke bare holde deres mund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

DK skriver:

Ejjj, ved i hvad der er sket i dag?

Jeg sidder og taler med en medstuderende på universitetet. Han er vel 40 og har 3 børn. To på 9 og 11 og en på 2,5 år.

Han siger så til mig: Ja du må bare ønske det er en pige og ikke er en dreng! Det er vores den yngste og det er ganske forfærdeligt! Han sidder aldrig stille, han larmer rundt, han er SÅ vild og han har bare vildt meget krudt i røven hele tiden. Hver eneste nat er vi inde ved ham en 2-3 gange for at ligge ham til at sove igen/give sutten eller hjælpe ham fordi hans arme er kommet ud gennem tremmerne og sidder fast! Det er SÅ hårdt og træls at have en dreng, ihvertfald indtil de kommer i puberteten!

Nå. Jamen det ER så faktisk en dreng!

ØV!! Det var bare så træls sagt. Eller træls at få at vide. Især fordi jeg nu endelig er kommet overens med at han ER en dreng, og en helt vildt DEJLIG dreng og jeg bare glæææder mig til han kommer ud! Og glæææder mig til at få en lille Mikkel-kopi herhjemme! Men ham den åndsbolle fik nok bare lige sagt alle de ting som jeg gik/går og frygter lidt!

Øv. Jeg blev helt harm på Bimmerens vegne og tænkte: sådan bliver MIN dreng ihvertfald ikke!! Men på den anden side ved jeg jo godt at drenge er mere vilde osv end piger!

Men alligevel. ØV. Hvorfor i al verden sige sådan noget til en gravid, når man ikke ved om det er en dreng eller pige de venter! Altså helt ærligt!!

Sikke dog en dum udtalelse... Mon ikke bare den mand var dybt frustreret over sin situation og så lige kanaliserede det hen på dig??

Det tror jeg... Men øv alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Louisiana

smillaluna skriver:

Ja så skal vi da godt nok være ekstremt bekymrede.... Vi har tvillingedrenge.

Sikke en dum kommentar! Folk tænker sig sku ikke om

I går var manden og jeg i bilka med begge drenge (de er knap 5 måneder gamle). Så kom der en gammel dame hen og sagde "gy gy" til Mikkel og prøvede at få øjenkontakt med ham. Men Mikkel var i fuld gang med at kigge på lys oppe i loftet og ignorerede hende totalt! Ved du hvad hun så sagde: "Hold da op han er da godt nok noget bagefter i sin udvikling hva". Det siger man sku da ikke altså!

Jeg tog bare min vogn og vendte om og gik. Dumme kælling!

Ej, nej, nej, nej, nej!! Hvad er det da for en kommentar at komme med!? Sure gamle kælling, altså! Hold da kæft..! Jeg er helt paf!

Engang da Tristan (min søn) var ca 4 år, var vi begge blevet syge, havde begge feber, og var noget så sløje. Men der skulle jo handles, syge eller ej. Der var ingen til at handle for mig, så jeg pakkede ham godt ind og satte ham i klapvognen, og afsted vi gik. Drengen græd og klagede HELE turen ned til Netto, og fortsatte selvfølgelig inde i butikken. Men der er ikke noget at gøre, jeg skal bare handle i en fart, og ud af den her butik, og hjem igen! På et tidspunkt går jeg forbi et ungt par, som har en barnevogn med med en lille baby, og moren kigger på Tristan, vender sig om til manden (jeg står lige ved siden af hende) og siger: "Godt vores ikke er sådan!" Jeg skal lige til at give hende en ordentlig overhaling, da manden ser på hende og siger: "Bare vent..!" Jeg var vildt sur på den dumme ko, som da for pokker kunne se på os begge, at vores øjne hang nede ved knæene og vi hostede og gjorde ved. Men det hele blev bare reddet af den guldkommentar hendes mand kom med

Anmeld

4. november 2010

BinaMor

DK skriver:

Jeg sidder og taler med en medstuderende på universitetet. Han er vel 40 og har 3 børn. To på 9 og 11 og en på 2,5 år.

Han siger så til mig: Ja du må bare ønske det er en pige og ikke er en dreng! Det er vores den yngste og det er ganske forfærdeligt! Han sidder aldrig stille, han larmer rundt, han er SÅ vild og han har bare vildt meget krudt i røven hele tiden. Hver eneste nat er vi inde ved ham en 2-3 gange for at ligge ham til at sove igen/give sutten eller hjælpe ham fordi hans arme er kommet ud gennem tremmerne og sidder fast! Det er SÅ hårdt og træls at have en dreng, ihvertfald indtil de kommer i puberteten!

ØV!! Det var bare så træls sagt. Eller træls at få at vide. Især fordi jeg nu endelig er kommet overens med at han ER en dreng, og en helt vildt DEJLIG dreng og jeg bare glæææder mig til han kommer ud! Og glæææder mig til at få en lille Mikkel-kopi herhjemme! Men ham den åndsbolle fik nok bare lige sagt alle de ting som jeg gik/går og frygter lidt!

Øv. Jeg blev helt harm på Bimmerens vegne og tænkte: sådan bliver MIN dreng ihvertfald ikke!! Men på den anden side ved jeg jo godt at drenge er mere vilde osv end piger!

Men alligevel. ØV. Hvorfor i al verden sige sådan noget til en gravid, når man ikke ved om det er en dreng eller pige de venter! Altså helt ærligt!!

sådan er min 2 årige PIGEalle 2 årige er nogle spilopmager. mon ikke faren bare var drænget af energi?

glæd dig over din dreng. jeg gad godt at prøve at få en lille mand

Anmeld

4. november 2010

DK

Ihh tak for alle jeres søde svar! Mikkel mener også bare at han var en udbrændt 40+ far der bare var træt fordi han både havde job og skole og derfor ikke orkede en sød lille dreng med spilopper pt!

Utroligt som man lader den slags gå en på!

Men det er hermed rystet af!!

Goooodt jeg har jer

Anmeld

4. november 2010

quar20

Vi har Tino og vi kalder ham banditten.. Sådan forklarer vi vidst bedst ham Det er da SUPER skønt at se de laver ballade osv - det viser jo at de udvikler deres hjerne rigtigt og er MØG nysgerrige..

Og ja børn vågner om natten, nogle mere end andre..!! Men altså man kan jo ikke forvente at de sover fra kl. 20 også indtil kl. 10 fordi forældrene lige vil putte længe..!!

IHHHH ham gutten der burde da vidst ha nøjes med at købe en dukkelise som han kan ligge i skuffen når han ikke gider den mere..

Anmeld

4. november 2010

Frk. Himmelblå

DK skriver:

Åh, der der forbandede kønsrolle-fordomme. Ligesom når en lille pige i vuggeren leger med legetøjstelefonen, så er det også fordi, hun er, ja, en pige... Yeah right. Og når en dreng er vild eller højlydt, så er det jo helt sikkert pga. hans køn, ligesom den tilsvarende vilde pige er en "drengepige" - WTF?? 

Jeg ved godt, at drengebørn danner hormoner fra dag 1, og derfor har lidt ekstra krudt i måsen, men det er SÅ LIDT. Og børn er forskellige. Det er vi allesammen. Og det mener jeg skyldes vores tilsvarende forskellige personligheder, som altså ikke (udelukkende) sidder i kønnet. - Og da slet ikke på små børn.

Du skal ikke høre på fjolset. Han kunne lige så godt have haft en pige derhjemme, som skulle kigges til 3 gange hver nat. Det skal min egen fx. Mindst. Og det får mig skisme ikke til at kalde hende for drenget!

Du får verdens dejligste lille dreng. For han er jeres og lige som han skal være. - Og viser det sig, han allerhelst vil lege med sin storesøsters perler, så er han ikke nogen tøsedreng af den grund!!

og glem så ham fyren...

Anmeld

4. november 2010

Anne85

Sikke da en dum kommentar.
jeg har en rigtig DRENG - sårn en der ikke kan sidde stille i to minutter ad gangen, der er havnet på skadestuen op til flere gange fordi han altid lige skal prøve at klatre på noget eller tumle vildt. Men jeg ELSKER det - han er hylende morsom og har altid gang i et eller andet.
Så jo - det bliver sikkert noget helt anderledes for jer at få en dreng - men GLÆD dig
Jeg har fået en pige her anden gang og jeg er da spændt på hvordan hun bliver - nu var jeg jo lige blevet så god til at lege krig, spille bold, lege med ridderborg osv osv Så kan jeg nu også finde ud af alle de pusse nusse ting man gør med en pige

Anmeld

4. november 2010

baby84

Sådan en klovn. Kan da godt forstå hvis den stakkels dreng har sociale vanskeligheder, hvis han blot har arvet lidt af faderens situationsfornemmelse. Er sikker på at du får en super skøn bette dreng

Anmeld

4. november 2010

Vingummien

DK skriver:

Har en dreng og han er så nem. Sover 12-13 timer om natten uden at vågne. Og sover god middags lur osv.

Kunne jo lige så godt have været en pige de havde fået

Anmeld

4. november 2010

baby2010

DK skriver:

Jeg GLÆDER mig også helt vildt nu! Men må indrømme at jeg i starten lige skulle sluge at det ikke var endnu en lille Kirstine der kom! Og ja, han var en SPASSER! MÆND!

Jeg synes du er mega heldig, at du får en af hver! Hvis jeg vidste nummer 2 ville blive en pige, ville jeg helt sikkert få en baby mere. Men det gør det sgu nok ikke, for min mand er 4. barn ud af 4 drenge - som stortset kun laver drenge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.