DK skriver:
Ejjj, ved i hvad der er sket i dag?
Jeg sidder og taler med en medstuderende på universitetet. Han er vel 40 og har 3 børn. To på 9 og 11 og en på 2,5 år.
Han siger så til mig: Ja du må bare ønske det er en pige og ikke er en dreng! Det er vores den yngste og det er ganske forfærdeligt! Han sidder aldrig stille, han larmer rundt, han er SÅ vild og han har bare vildt meget krudt i røven hele tiden. Hver eneste nat er vi inde ved ham en 2-3 gange for at ligge ham til at sove igen/give sutten eller hjælpe ham fordi hans arme er kommet ud gennem tremmerne og sidder fast! Det er SÅ hårdt og træls at have en dreng, ihvertfald indtil de kommer i puberteten!
Nå. Jamen det ER så faktisk en dreng!
ØV!! Det var bare så træls sagt. Eller træls at få at vide. Især fordi jeg nu endelig er kommet overens med at han ER en dreng, og en helt vildt DEJLIG dreng og jeg bare glæææder mig til han kommer ud! Og glæææder mig til at få en lille Mikkel-kopi herhjemme! Men ham den åndsbolle fik nok bare lige sagt alle de ting som jeg gik/går og frygter lidt!
Øv. Jeg blev helt harm på Bimmerens vegne og tænkte: sådan bliver MIN dreng ihvertfald ikke!! Men på den anden side ved jeg jo godt at drenge er mere vilde osv end piger!
Men alligevel. ØV. Hvorfor i al verden sige sådan noget til en gravid, når man ikke ved om det er en dreng eller pige de venter! Altså helt ærligt!!
Åh, der der forbandede kønsrolle-fordomme. Ligesom når en lille pige i vuggeren leger med legetøjstelefonen, så er det også fordi, hun er, ja, en pige... Yeah right. Og når en dreng er vild eller højlydt, så er det jo helt sikkert pga. hans køn, ligesom den tilsvarende vilde pige er en "drengepige" - WTF??
Jeg ved godt, at drengebørn danner hormoner fra dag 1, og derfor har lidt ekstra krudt i måsen, men det er SÅ LIDT. Og børn er forskellige. Det er vi allesammen. Og det mener jeg skyldes vores tilsvarende forskellige personligheder, som altså ikke (udelukkende) sidder i kønnet. - Og da slet ikke på små børn.
Du skal ikke høre på fjolset. Han kunne lige så godt have haft en pige derhjemme, som skulle kigges til 3 gange hver nat. Det skal min egen fx. Mindst. Og det får mig skisme ikke til at kalde hende for drenget!
Du får verdens dejligste lille dreng. For han er jeres og lige som han skal være. - Og viser det sig, han allerhelst vil lege med sin storesøsters perler, så er han ikke nogen tøsedreng af den grund!!
og glem så ham fyren...