Kan folk da ikke bare holde deres mund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.913 visninger
55 svar
0 synes godt om
4. november 2010

DK

Ejjj, ved i hvad der er sket i dag?

Jeg sidder og taler med en medstuderende på universitetet. Han er vel 40 og har 3 børn. To på 9 og 11 og en på 2,5 år.

Han siger så til mig: Ja du må bare ønske det er en pige og ikke er en dreng! Det er vores den yngste og det er ganske forfærdeligt! Han sidder aldrig stille, han larmer rundt, han er SÅ vild og han har bare vildt meget krudt i røven hele tiden. Hver eneste nat er vi inde ved ham en 2-3 gange for at ligge ham til at sove igen/give sutten eller hjælpe ham fordi hans arme er kommet ud gennem tremmerne og sidder fast! Det er SÅ hårdt og træls at have en dreng, ihvertfald indtil de kommer i puberteten!

Nå. Jamen det ER så faktisk en dreng!

ØV!! Det var bare så træls sagt. Eller træls at få at vide. Især fordi jeg nu endelig er kommet overens med at han ER en dreng, og en helt vildt DEJLIG dreng og jeg bare glæææder mig til han kommer ud! Og glæææder mig til at få en lille Mikkel-kopi herhjemme! Men ham den åndsbolle fik nok bare lige sagt alle de ting som jeg gik/går og frygter lidt!

Øv. Jeg blev helt harm på Bimmerens vegne og tænkte: sådan bliver MIN dreng ihvertfald ikke!! Men på den anden side ved jeg jo godt at drenge er mere vilde osv end piger!

Men alligevel. ØV. Hvorfor i al verden sige sådan noget til en gravid, når man ikke ved om det er en dreng eller pige de venter! Altså helt ærligt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

SaNiNa

Hold da op en udsagelse.

Vi har en rigtig dreng med stort stort D og der er gang i ham hele dagen og selvom han i perioder godt kan vågne og natte så kunne jeg alrdig ønske mig et andet barn.

Vi har jo ikke været van til anden end et barn med krut i og jeg elsker det hvis han en sjælden dag er stille tror vi jo stræks at der er noget gal.

Jeg vil næste love dig at du vil elsker jeres dreng lige så meget som jeres pige

Anmeld

4. november 2010

Mor til prinsessen :-)

altså..... sikker glad han er for sin søn

Du skal slet ikke bekymre dig. Kan da godt være at drenge er mere vilde end piger... Men det siges jo også piger er mere hysteriske og dramaqueen end drenge.... Og der vil altid være fordele og ulemper ved alt her i livet.....  Tror ikke man kan generalisere på kønnet da der er mange ting som spiller ind.

Og i sidste ende er det ligemeget med kønnet, det kommer meget an på måden DU opdrager på som har betydning for barnet.

Så glæd dig til at din dejlige søn kommer ud, så har du en af hver.

Anmeld

4. november 2010

klmf

Vi har altså en møglækker dreng, der ikke er hysterisk Så jeg har det lige omvendt, er da helt nervøs for hvad der kan ske hvis vi får en pige næste gang Olivers kusiner er pæææææææænt bestemmer-agtige på den ikke altid så charmerende måde, så der må jo være noget i generne.

Op i ***** med ham, han har bare opdraget en terrorist og det gør I jo ikke

Anmeld

4. november 2010

baby2010

Ej en spasser! Det er SÅ vidunderligt at få en dreng _ GLÆD DIG!

Anmeld

4. november 2010

DK

Sanne og Nicklas skriver:

Hold da op en udsagelse.

Vi har en rigtig dreng med stort stort D og der er gang i ham hele dagen og selvom han i perioder godt kan vågne og natte så kunne jeg alrdig ønske mig et andet barn.

Vi har jo ikke været van til anden end et barn med krut i og jeg elsker det hvis han en sjælden dag er stille tror vi jo stræks at der er noget gal.

Jeg vil næste love dig at du vil elsker jeres dreng lige så meget som jeres pige

Tak!! Jamen det ved jeg også at jeg vil!

Det var bare sådan en totalt upassende kommentar, som jo INTET kan hjælpe/være nyttig viden eller andet! Altså jeg blev bare først så harm, og så bagefter følte jeg mig sådan HELT punkteret! Som om han bare sad der og var dommer over at nu havde jeg trukket nitten!! (og Bimmeren er i HVERT FALD en af de aller bedste præmier i lotteriet)

Anmeld

4. november 2010

B&J

Hvordan kan han sige sådan noget... vores dreng er der også krudt i røven men hold op hvor er han vidunderlig og når bare ser på ham jamen åhh så smelter ens hjerte bare helt vildt hihihhi

men måske kan de ikke styre ham hiihihihi eller far der bare er lidt kedelig

Anmeld

4. november 2010

MariaJ

Eeeej, men hallo da, sikke en nød. Hvad er det for noget at sige til folk. For det første kan han jo overhovedet ikke vide noget om hvordan Bimmeren kommer til at blive som baby, og for det andet var det da også en mærkelig holdning at trække ned over hovedet på folk, at det er bedre at få en pige end en dreng.

Det kan jo være Bimmeren bliver en totalt pussenusse mors dreng, der sover som en drøm. Det kan selvfølgelig også være han bliver den vildeste krudtugle, der hænger i gardinerne før han er et år. Men uanset hvad bliver han jo jeres fantastiske barn, som bliver anderledes end Kirstine, men det ville han jo også være blevet, hvis det var en pige.

Maria (der er mor til en pige, som har så meget krudt indeni sig som det overhovedet går an at stoppe i et barn på seks måneder - der er INGEN der sidder stille - eller sover - herhjemme....)

Anmeld

4. november 2010

DK

Hende med maven :-) skriver:

altså..... sikker glad han er for sin søn

Du skal slet ikke bekymre dig. Kan da godt være at drenge er mere vilde end piger... Men det siges jo også piger er mere hysteriske og dramaqueen end drenge.... Og der vil altid være fordele og ulemper ved alt her i livet.....  Tror ikke man kan generalisere på kønnet da der er mange ting som spiller ind.

Og i sidste ende er det ligemeget med kønnet, det kommer meget an på måden DU opdrager på som har betydning for barnet.

Så glæd dig til at din dejlige søn kommer ud, så har du en af hver.

Ja! Altså det har du helt ret i. Og måske skulle de bare have nøjes med deres to store, når nu det er så forfærdeligt med efternøleren for dem!

Anmeld

4. november 2010

DK

lotchen skriver:

Vi har altså en møglækker dreng, der ikke er hysterisk Så jeg har det lige omvendt, er da helt nervøs for hvad der kan ske hvis vi får en pige næste gang Olivers kusiner er pæææææææænt bestemmer-agtige på den ikke altid så charmerende måde, så der må jo være noget i generne.

Op i ***** med ham, han har bare opdraget en terrorist og det gør I jo ikke

Dejligt!! Altså jeg VED jo også godt at det ikke SKAL være sådan. Det var bare lige et helt bagholdsangreb og jeg var bare helt ked af det bag efter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.