Tjuhl skriver:
du ER dens mor!! jeg tror du kan nikke genkendene til det her: jeg elskede Sol allerede inden hun lå i maven, dengang hun bare var en "åh hvor jeg håber" og "hvad nu hvis" ude i universet. og så meldte hun sig i maven og så var det bare beskyttertrang over alt andet, man blir nærmest løvemor som gravid. og så kom hun ud og det har jeg snart skrevet side op og side ned om til dig mange gange 
men det har også hele tiden været frygteligt abstrakt for mig, at hun rent faktisk var på vej - trods scanninger og spark og hjertelyd - og ja selv en fødsel!! først da jeg havde hende i armene troede jeg på, at jeg fik lov at få hende.
Jeg tror at det at vi har mistet før gjorde at Søren havde helt andre og helt større følelser for Sols to streger end han havde første gang. der var han virkelig FÅRK! og denne gang var han moderat FÅRK! (altså nedskruet til mit eget FÅRK!) og rigtig meget "jeg tør ikke elske den hvis vi mister den". ja...og da vi så så hende på de tidlige scanninger, der var det meget mere rigtigt for ham end det var for mig, kan jeg huske.
mon ikke en hvis Hr. Bjørn går en lille smule i spåner når han ser den lille fede reje der blopper rundt med bankende hjerte inde i din mave lige om lidt?? det tror jeg 
Jeg ved hvad du mener, hihi
For ja, jeg har også elsket baby siden den var forvildet over atlanten, og bare ikke kunne finde hjem. Men så kom den, og så var det bare "nårh, det var godt, nu skal jeg passe på dig resten af vejen"-agtigt.. Men det kommer nok af kampen vi har gået igennem..
Jeg siger noget, som nok ikke alle vil være enige i, og bestemt ikke for at støde nogen som helst. Men jeg tror bare kærligheden er en anden, stærk kærlighed, når man så mange gange har tvivlet på at miraklet ville ske, enten i mislykkede behandlingsforløb, eller en hormonkur der gik amok... Svært at forklare, men der er bare en vis magi over, at JA, sørme så fandt den hjem.. Giver det mening?? 
Jeg kan godt forstå at man bliver mere påpasselig med kærligheden, når man har mistet. Det ville jeg også selv. Men som du sagde til mig en gang: Jeg kan ikke gøre til eller fra. Så jeg kan blot elske og håbe. Og det gør jeg så! Helhjertet og mere og mere.. For det er ude af mine hænder, og baby ved selv hvad den vil. (det har den vist fra sin bjørne-far
)
Jeg tror bjørnen går i selvsving på tirsdag, men han vil ikke indrømme, og jeg gider ikke punke ham. For jeg ved det bare, måske mere end han selv