priser ved testamente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2010

DK

z skriver:

tak skal du have DK, ja det er meget vigtigt for os at der simpelthen ikke er noget at rafle om i forhold til dokumentet. Vi vil ikke at z må anbringes indtil striden er afgjort (og vi er fuldkommen overbeviste om at en strid vil opstå hvis det var), vi vil jo helst, at det kan afgøres hurtigt og smertefrit of hun kan rykke hen til mennesker hun er tryg ved.

puha, jeg får helt ondt i maven bare af at tænke på det

selvom min familie bor i københavn, så er det allerede nu dem hun kender bedst. sørens familie bor i nordjylland, så det er jo også et stykke væk, men udover det har de ikke været interesserede i at komme og hilse på frøkenen. men sådan som det var da Sørens mor døde for snart 3 år siden, så kan jeg udmærket se hvordan det hele ville blive hvis det forfærdelige en dag skulle ske - og når Søren så selv siger, at han er utryg ved ikke at have orden i papirerne fordi han ved hvad de kan finde på, så blir man jo ret emsig!!

planen er jo også at rykke tilbage til sjælland/københavn når jeg er færdig med kandidaten om en 3 års tid, så det vil blive endnu mere zs miljø hos min familie. og så er hele min familie og HELE vores vennekreds i københavn, så alle de mennesker der vil få en rolle i hendes liv fra fødslen og frem findes der.

nåh, men det er jo ikke dig jeg skal overbevise du skal i hvert fald have rigtig mange gange tak for hjælpen, det er rigtig rart at vide lidt om hvad der vægter osv. i den slags sager. og vi skal helt helt sikkert have lavet dokumentet helt og aldeles officielt og gyldigt og alting!!

Det var så lidt!! Jeg kan slet ikke holde min mund på det her felt alligevel, he he!! Især fordi der bare er SÅ mange misforståelser ude i det danske land!

Nå. Men god ide at få det lavet helt rigtigt! Og når Sørens familie bor i Nordjylland og i ingen rigtig tæt kontakt har med dem, så tror jeg ikke i skal gå og være bekymrede! Slet ikke når i også får lavet et børnetestamente!! Det var mere hvis farmor nu boede lige om hjørnet og kom hver dag at det evt. kunne blive et problem!

Husk nu også lige jeres testamente, ikke??  I kan sikkert få lavet det hele i et dokument!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Kats

DK skriver:

Men det kan jo være at i kommer til at eje noget! Du skal huske at der går 17,9 år inden at z fylder 18 år, og til den tid kan det jo være at selv de aller dejligste kommunister i Fåborg har fået købt hus eller sidder med andre store værdier!? I kan f.eks. pludselig arve, vinde i lotto eller andet som gør at i investerer pengene godt og så har i værdier der skal deles!!

Det rent økonomiske betyder INTET for statsforvaltningen når det bedste hjem for barnet skal findes!! Så længe de mennesker i har valgt ikke lever som en familie på 13 i en 1. værelses lejlighed for en kontanthjælp, så er det ligegyldigt om man er læge eller lagermedarbejder! Så tager de hensyn til jeres ønsker!! Det vigtige er at den familie i vælger har det nødvendige sociale overskud til at passe og elske barnet som var det deres eget, plus at når z når en hvis alder så kan hendes ønsker også være en brik i værge-puslespillet! Men i skal ikke være bange for at det bare er "den rigeste" der bliver valgt! Sådan er det slet ikke!! 

Ditte du får det altså skrevet på sådan en befriende måde

Jeg er fuldstændig enig!

(- både i vigtigheden af, at det foregår på en korrekt måde, så man med ro i sindet ved, at man har gjort sit til at varetage de efterladtes interesse - og enig i, at faget er det mest nærværende og spændende fag på hele studiet)

Anmeld

3. november 2010

DK

Og så må jeg da også lige kommentere på det her: Har Sørens famillie ikke været på barselsbesøg endnu???

Hvordan kan de da overhovedet lade være??

Anmeld

3. november 2010

DK

18januar/kats skriver:

Ditte du får det altså skrevet på sådan en befriende måde

Jeg er fuldstændig enig!

(- både i vigtigheden af, at det foregår på en korrekt måde, så man med ro i sindet ved, at man har gjort sit til at varetage de efterladtes interesse - og enig i, at faget er det mest nærværende og spændende fag på hele studiet)

Jep!!

Lov mig at du vælger begge fag på kandidaten! Kirsten Schmidt er bare en super dygtig underviser!!

Anmeld

3. november 2010

Kats

DK skriver:

Jep!!

Lov mig at du vælger begge fag på kandidaten! Kirsten Schmidt er bare en super dygtig underviser!!

I promise !!

Anmeld

3. november 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
DK skriver:

Det kan godt være at jeg først er jurist om 6 mdr. plus en barsel, men jeg må indrømme at jeg er uenig med din veninde!

Det er korrekt at man godt selv kan lave et testamente, men HVIS man føler virkeligt stærkt for emnet og det er meget påliggende for en at dokumentet bliver gyldigt så skal det forbi en advokat og renses for "fejl" og det skal tinglyses!!

Knus Ditte, med 2*12 i dødsboskifte og familieret på kandidaten!

Og jeg er helt enig med dig Ditte.

Mvh. Line (jurist)

Anmeld

3. november 2010

DK

SØS skriver:

Og jeg er helt enig med dig Ditte.

Mvh. Line (jurist)

Ja du som dommerfuldmægtig må jo om nogen vide det! Hvordan går det forøvrigt med stillingen?

Anmeld

3. november 2010

Anonym trådstarter

DK skriver:

Og så må jeg da også lige kommentere på det her: Har Sørens famillie ikke været på barselsbesøg endnu???

Hvordan kan de da overhovedet lade være??

niks. Søren har 3 søskende (ligesom mig), hans er alle omkring de 50 og er gift og har egne børn osv osv. den ENE, hans ældste storesøster, var her søndagen efter jeg havde født. i to timer med sin mand og sin ene søn. de andre har ikke været her. hans bror ringede og sagde at jaja, de kunne jo ikke køre hele vejen herned for at se en baby, men vi var da velkomne i Aalborg til hans søns 17 års fødselsdag om fjorten dage (det er så på lørdag). WHAT?! der blev jeg edderarrig!! igår fik vi en sms fra den anden søster hvor hun skrev "nu kommer vi snart ned og ser hende" og så ikke mere. det skal lige siges, at de har været på besøg hernede EEN gang...nogensinde. det var da jeg holdt Sørens 30 års fødselsdag for over 2 år siden. de besøgte os aldrig i københavn heller. det har altid været os der skulle komme til nordjylland - selvom vi ofte ikke har haft en økonomi hvor vi faktisk havde råd til det.

ja...jeg kunne ikke lide dem før z og jeg kan overhovedet ikke fordrage dem efter z  og søren er bare så splittet for han har altid sagt til mig, at han ikke føler dem som familie og at de har været ondskabsfulde hele hans liv (der er en masse masse jalousi omkring det med at han egentlig voksede op som enebarn med forældrene - det kom alt sammen frem da hans mor døde (hans far døde for mange mange år siden)), men samtidig er de jo det eneste link der er tilbage... ooouuurrrrh det stinker! men heldigvis har vi så min familie der går ALL-IN på familiekontoen - også i forhold til Søren, så det er jo vildt positivt

(det blev lige lidt langt og omfattende, men jeg er bare så vred over deres opførsel for tiden, så jeg kan ikke rigtig fatte mig i korthed )

Anmeld

3. november 2010

AnneBJ

Fed tråd Trine! Vi har også haft tudeturssnakken herhjemme allerede, og er heldigvis fuldstændig enige! Hvis vi skal give de der 3-5000 for at det står det rigtige sted, på det rigtige papir og de rigtige mennesker får det, gør vi det! Men jeg er nødt til lige at spørge ind til det med ikke at eje noget, hvis Ditte/DK gider blive ved med at agere advokathjælp herinde..

Vi ejer intet - min kæreste ejer en bil. Vi vil jo selvfølgelig gerne, at jeg kan beholde bilen, hvis min kæreste skulle dø mens vores barn er lille. Men hvad er der ellers at arve? - Pt. har vi store invaliditetssummer på vores forsikringer, men ingen dødssum. Det har hele tiden været planen at det skal ændres INDEN fødslen. Men så kræver det vel også et "rigtigt" testamente, for at jeg får penge efter kæresten og omvendt - så barnet ikke behøver have sin tvangsarv med det samme - eller hvad?

Ej - er lidt lost, kan godt mærke jeg kun har tænkt på sikring hvis vi begge dør samtidigt. Ikke hvad den efterladte kan/skal/må, hvis kun én af os dør...

Trine - undskyld jeg huggede tråden lidt!

Anmeld

3. november 2010

Mette.

DK skriver:

Nej

Det er ALDRIG lige så godt som hos en advokat. Hvis dokumentet/testamentet ikke er behørigt tinglyst så kan det ALTID anfægtes, og der er SÅ mange regler om gyldighed indenfor arveretten at der som hovedregel ALTID er noget rent formelt der kan anfægtes og derfor gøre hele molevitten uden gyldighed, hvis man ikke har haft en kyndig vejleder til at hjælpe!!

Hvis det er vigtigt for jer, så skal i henvende jer til en advokat!!

!!

Kan ikke blive mere enig med dig. Det er abzut ikke spild og skal gøres gennem en advokat for at være sikret så godt som man kan blive.

Mette - som også læser jura på Århus Uni på 3. år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.