priser ved testamente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2010

Anonym trådstarter

DK: men vi ejer jo intet...jeg mener, vi har ingenting af værdi, vi ejer ikke vores hus og bilen kostede 10.000 hos skrothandleren... er det så særlig relevant at få lavet den slags testamente?

Binamor: hvor er det træls! jeg forstår godt sådan noget med, at de mennesker der skal overtage barnet skal være egnede osv., men det er de mennesker vi vælger nu også. problemet er, at Sørens familie er temmelig godt stillet økonomisk, og vi er bange for at de vil bruge det som vægt i skålen hvis det skulle ske. Min familie er jo bare "helt normal" - fuldt ud i stand til at tage sig af et barn økonomisk und alles.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Puha, hvor er I dygtige at I tager samtalen. Jeg kan ikke rigtig. Jeg ved godt at vi burde. Men det er bare svært.

Jeg tror man kan downloade dokumentet og udfylde det og få det 'valideret' hos en advokat.

Anmeld

3. november 2010

piap

Hej

Vi har lige fået lavet testamente og har forsikret på alle mulige måder i testamentet.. og vi har givet 3500kr og 300 kr og at få det tinglyst det skal man for at det er glædende...

spørg endelig hvis du har spørgsmål

Anmeld

3. november 2010

Anonym trådstarter

DK skriver:

Nej ikke rigtig dårligt, rigtig dejligt!

Det kan være at når der er gået 12 år at zs familie ser helt anderledes ud, og at de alle sammen er gået med i en eller anden sort farlig sekt!! Så skal vi da sørme være glade for at statsforvaltningen kigger på om dem man ønsker til at træde i ens sted er/stadig er egnede forældre!

Statsforvaltningen tager RET STORE hensyn til forældrenes ønsker og hvis dem man har ønsket vil kunne opfylde en forældre rolle, så er det dem det bliver også selv om der måske er andre mere velhavende/veluddannede familiemedlemmer der ønsker at få barnet!

Men hvis dem man har ønsket viser sig på tidspunktet for forældrens død at være direkte uegnede til forældrerollen, så sender forvaltningen heldigvis ikke barnet hjem til dem alligevel!!

oh puha! se det er netop det der bekymrer os, at Sørens families økonomiske stilling vil vægte tungt hvis det er!

Anmeld

3. november 2010

DK

DK: men vi ejer jo intet...jeg mener, vi har ingenting af værdi, vi ejer ikke vores hus og bilen kostede 10.000 hos skrothandleren... er det så særlig relevant at få lavet den slags testamente?

Binamor: hvor er det træls! jeg forstår godt sådan noget med, at de mennesker der skal overtage barnet skal være egnede osv., men det er de mennesker vi vælger nu også. problemet er, at Sørens familie er temmelig godt stillet økonomisk, og vi er bange for at de vil bruge det som vægt i skålen hvis det skulle ske. Min familie er jo bare "helt normal" - fuldt ud i stand til at tage sig af et barn økonomisk und alles.

Men det kan jo være at i kommer til at eje noget! Du skal huske at der går 17,9 år inden at z fylder 18 år, og til den tid kan det jo være at selv de aller dejligste kommunister i Fåborg har fået købt hus eller sidder med andre store værdier!? I kan f.eks. pludselig arve, vinde i lotto eller andet som gør at i investerer pengene godt og så har i værdier der skal deles!!

Det rent økonomiske betyder INTET for statsforvaltningen når det bedste hjem for barnet skal findes!! Så længe de mennesker i har valgt ikke lever som en familie på 13 i en 1. værelses lejlighed for en kontanthjælp, så er det ligegyldigt om man er læge eller lagermedarbejder! Så tager de hensyn til jeres ønsker!! Det vigtige er at den familie i vælger har det nødvendige sociale overskud til at passe og elske barnet som var det deres eget, plus at når z når en hvis alder så kan hendes ønsker også være en brik i værge-puslespillet! Men i skal ikke være bange for at det bare er "den rigeste" der bliver valgt! Sådan er det slet ikke!! 

Anmeld

3. november 2010

Klumpe-dumpe

z skriver:

oh puha! se det er netop det der bekymrer os, at Sørens families økonomiske stilling vil vægte tungt hvis det er!

Jeg har lige spurgt min veninde som er jurist. og hun skriver at det ikke behøver koste penge. I kan skrive et selv.

og så gav hun mig denne sider.

http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?hovedramme=/emner/445.html

Så Trine, I behøver ikke lave et helt tes.

Anmeld

3. november 2010

DK

Plus, man kan jo gøre sit til at barnets forhold til dem man har udvalgt er stærkt og nært! Det tæller en hel del! En faster der ser sit barn hver dag, bor lige om hjørnet og kender alle barnets legekammerater osv. har ret stærke kort på hånden i en værge-sag, frem for en moster der bor i den anden ende af landet og kun har set barnet til jul og fødselsdag! Det er fordi at man så vil se på at barnet kender fasteren godt, at fasteren kender barnet godt, at barnet vil kunne blive i sit nærmiljø (venner, skole osv).

Da jeg ved at din familie bor i KBH så er det derfor ekstra vigtigt at i sørger for at z kender din familie ligeså godt som Sørens (nu ved jeg jo ikke lige hvor tæt på de bor).

Nu skal jeg prøve at stoppe med mine laange svar, jeg ææælsker bare familie og arveretten!! Det er mine totale yndlingsfag her på kandidaten!

Anmeld

3. november 2010

DK

Rose <3 skriver:

Jeg har lige spurgt min veninde som er jurist. og hun skriver at det ikke behøver koste penge. I kan skrive et selv.

og så gav hun mig denne sider.

http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?hovedramme=/emner/445.html

Så Trine, I behøver ikke lave et helt tes.

Det kan godt være at jeg først er jurist om 6 mdr. plus en barsel, men jeg må indrømme at jeg er uenig med din veninde!

Det er korrekt at man godt selv kan lave et testamente, men HVIS man føler virkeligt stærkt for emnet og det er meget påliggende for en at dokumentet bliver gyldigt så skal det forbi en advokat og renses for "fejl" og det skal tinglyses!!

Knus Ditte, med 2*12 i dødsboskifte og familieret på kandidaten!

Anmeld

3. november 2010

RiUL

z skriver:

Er der nogen der ved noget om cirka priser ved testamente hos advokat?

Vi har netop siddet og skrevet et dokument - i hånden og helt uofficielt - omkring hvad der skal ske med z i tilfælde af vores begges død. (og jeg tudede hele vejen igennem samtalen). Vi er temmelig sikre på, at selvom Sørens familie har været sådan cirka røvligeglade med lillepigens ankomst, så ville de kæmpe med næb og klør for at få hende, hvis vi pludselig ikke er her længere. Og vi vil at hun skal være hos min familie i københavn (selvfølgelig).

Nåh anyway...det er naturligvis planen at vi på et tidspunkt skal have lavet dokumentet helt officielt, så der ikke er noget at rafle om HVIS situationen en dag skulle opstå, men er der nogen der har nogen ide om hvad sådan en "lille" ting koster? vi gætter selv på et par tusinde...

Vores advokat (i forbindelse med køb af lejlighed) skal have 5000 kroner for det. Synes det er vildt dyrt, I kunne måske ringe rundt til nogle forskellige advokater, det koster jo ingen ting at spørge. Der er jo ingen grund til at vælge det dyreste sted

Anmeld

3. november 2010

Anonym trådstarter

tak skal du have DK, ja det er meget vigtigt for os at der simpelthen ikke er noget at rafle om i forhold til dokumentet. Vi vil ikke at z må anbringes indtil striden er afgjort (og vi er fuldkommen overbeviste om at en strid vil opstå hvis det var), vi vil jo helst, at det kan afgøres hurtigt og smertefrit of hun kan rykke hen til mennesker hun er tryg ved.

puha, jeg får helt ondt i maven bare af at tænke på det

selvom min familie bor i københavn, så er det allerede nu dem hun kender bedst. sørens familie bor i nordjylland, så det er jo også et stykke væk, men udover det har de ikke været interesserede i at komme og hilse på frøkenen. men sådan som det var da Sørens mor døde for snart 3 år siden, så kan jeg udmærket se hvordan det hele ville blive hvis det forfærdelige en dag skulle ske - og når Søren så selv siger, at han er utryg ved ikke at have orden i papirerne fordi han ved hvad de kan finde på, så blir man jo ret emsig!!

planen er jo også at rykke tilbage til sjælland/københavn når jeg er færdig med kandidaten om en 3 års tid, så det vil blive endnu mere zs miljø hos min familie. og så er hele min familie og HELE vores vennekreds i københavn, så alle de mennesker der vil få en rolle i hendes liv fra fødslen og frem findes der.

nåh, men det er jo ikke dig jeg skal overbevise du skal i hvert fald have rigtig mange gange tak for hjælpen, det er rigtig rart at vide lidt om hvad der vægter osv. i den slags sager. og vi skal helt helt sikkert have lavet dokumentet helt og aldeles officielt og gyldigt og alting!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.