priser ved testamente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

DK

SeptemberBaby skriver:

Halløj

Jeg ved det ikke, men jeg gætter på, at I bare kan sige "Nej tak" til arven, når I er myndige.

Problemet opstår vist primært, når det handler om børn under 18.

Men det er da værd at få undersøgt for jer.

Det er lige det i kan, så kan længstlevende sidde i uskiftet bo!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

Majbriteriksen

SeptemberBaby skriver:

Halløj

Jeg ved det ikke, men jeg gætter på, at I bare kan sige "Nej tak" til arven, når I er myndige.

Problemet opstår vist primært, når det handler om børn under 18.

Men det er da værd at få undersøgt for jer.

Hej, kan se at DK også har svaret det samme som dig-og ja selvfølgelig kan man bare sige nej når man er over 18-det var slet ikke i min tanke jeg tænkte jo bare at jeg var barn af mine forældre-godmorgen Majbrit- tak for svar

Anmeld

6. november 2010

Majbriteriksen

DK skriver:

Det er lige det i kan, så kan længstlevende sidde i uskiftet bo!

Det var godt-tak for svar.

Anmeld

6. november 2010

klmf

DK skriver:

Jeg tror i skal regne med en 4-5000 kr. Og når i så er igang så kan i jo også lige få lavet testamente over jeres ejendele hvis den ene skulle gå bort! Det er SUPER dyrt at skulle betale et mindreårigt barn ud! Og de skal have deres arv i kolde kontanter (og ind på en lukket forvaltningskonto til de er 18 år) da deres arv bliver varetaget af en myndighedsperson fra statsforvaltningen!

Mindreårige børn KAN IKKE sige nej tak til at arve! De skal have deres arv udbetalt og må ikke arve en del af huset eller lign. Mange efterladte har været nødt til at gå fra hus og hjem fordi de har skulle udrede 1/3 af den afdødes bo's samlede værdi til de mindreårige børn i kontanter!

Det er altså ikke sjovt både at skulle sørge selv, hjælpe børnene der er i sorg og så oven i købet være nødt til at skulle sælge huset og bilen osv samtidig, for at børnene kan få deres arv sat ind på en lukket konto hvor det er praktisk taget umuligt at hæve noget på før de selv er myndige!!

Dette er reglerne der gælder for ægtefolk!  

Derfor ville jeg klart sørge for at børnene kun fik deres tvangsarv indtil de som minimum er myndige, og derefter kan tillade at man sidder i uskiftet bo (altså de takker midlertidigt nej til arven, og får den først når den sidste ægtefælle er død)

Pøj Pøj med det. Spørg jeres advokat til råds!! Man kan jo godt henvende sig til flere advokater og spørge efter priser!

Lige præcis derfor fik vi lavet testamente.

Vi valgte den dyre løsning med advokat i stedet for at printe det ud (som ellers er smart) fordi vi manglede rådgivningen i det både ift. huskøb og testamente. For testamentet alene tror jeg vi kom af med 2000 og det er fandme billigt for at have ro i sindet

Anmeld

6. november 2010

DK

Zafir skriver:

Kan du ikke bare være baby.dk's hus advokat og lave sådan en lille testamente-gesheft... Så du kan suplere din Su og vi andre kan få lavet testamenter til en ordenlig pris?

He he he...

Anmeld

6. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
DK skriver:

He he he...

Jamen seriøst Vi har da alle mulige andre tilknyttet... Jeg syntes det er en GENIAL idé

Anmeld

6. november 2010

DK

Zafir skriver:

Jamen seriøst Vi har da alle mulige andre tilknyttet... Jeg syntes det er en GENIAL idé

Ejjj jeg ved ikke helt om jeg tør! Altså jeg ER jo ikke helt færdig med studiet endnu!!

Anmeld

6. november 2010

Moderator

DK skriver:

Ejjj jeg ved ikke helt om jeg tør! Altså jeg ER jo ikke helt færdig med studiet endnu!!

Mmm... Er det egentligt ikke bare en med forstand på det, der skal læse det igennem og sørge for at der står de rigtige ting - også sætte et stempel Tænk hvor smukt et stempel det ville være fra dig

Anmeld

6. november 2010

DK

Zafir skriver:

Mmm... Er det egentligt ikke bare en med forstand på det, der skal læse det igennem og sørge for at der står de rigtige ting - også sætte et stempel Tænk hvor smukt et stempel det ville være fra dig

Mmnjar... Altså jeg kan ikke sætte stempler! Det skal de gøre på tinglysningskontoret der ofte ligger på dommerkontoret!

Altså jeg kan naturligvis godt læse det igennem...

Anmeld

6. november 2010

Moderator

DK skriver:

Mmnjar... Altså jeg kan ikke sætte stempler! Det skal de gøre på tinglysningskontoret der ofte ligger på dommerkontoret!

Altså jeg kan naturligvis godt læse det igennem...

det vil da også være fint. Jeg syntes det er en god idé. Så kan man lige få det tinglyst bagefter Smart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.