priser ved testamente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.354 visninger
60 svar
0 synes godt om
3. november 2010

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved noget om cirka priser ved testamente hos advokat?

Vi har netop siddet og skrevet et dokument - i hånden og helt uofficielt - omkring hvad der skal ske med z i tilfælde af vores begges død. (og jeg tudede hele vejen igennem samtalen). Vi er temmelig sikre på, at selvom Sørens familie har været sådan cirka røvligeglade med lillepigens ankomst, så ville de kæmpe med næb og klør for at få hende, hvis vi pludselig ikke er her længere. Og vi vil at hun skal være hos min familie i københavn (selvfølgelig).

Nåh anyway...det er naturligvis planen at vi på et tidspunkt skal have lavet dokumentet helt officielt, så der ikke er noget at rafle om HVIS situationen en dag skulle opstå, men er der nogen der har nogen ide om hvad sådan en "lille" ting koster? vi gætter selv på et par tusinde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Mor til prinsessen :-)

Jeg har også hørt det koster mange penge... Men samtidig har jeg hørt man kan printe et skema ud på nettet, og have det liggende hjemme og give det til de mennesker som skal have barnet. Så er det ligeså godt som et testamente hos en advokat.

Anmeld

3. november 2010

Klumpe-dumpe

z skriver:

Er der nogen der ved noget om cirka priser ved testamente hos advokat?

Vi har netop siddet og skrevet et dokument - i hånden og helt uofficielt - omkring hvad der skal ske med z i tilfælde af vores begges død. (og jeg tudede hele vejen igennem samtalen). Vi er temmelig sikre på, at selvom Sørens familie har været sådan cirka røvligeglade med lillepigens ankomst, så ville de kæmpe med næb og klør for at få hende, hvis vi pludselig ikke er her længere. Og vi vil at hun skal være hos min familie i københavn (selvfølgelig).

Nåh anyway...det er naturligvis planen at vi på et tidspunkt skal have lavet dokumentet helt officielt, så der ikke er noget at rafle om HVIS situationen en dag skulle opstå, men er der nogen der har nogen ide om hvad sådan en "lille" ting koster? vi gætter selv på et par tusinde...

Værsgo´min blomst.

http://www.blanketkiosken.dk/collections/familie-testamente?gclid=COee8qu-hKUCFQkw3godWlVpOA

Anmeld

3. november 2010

Anonym trådstarter

Rose <3 skriver:

Værsgo´min blomst.

http://www.blanketkiosken.dk/collections/familie-testamente?gclid=COee8qu-hKUCFQkw3godWlVpOA

fedt fedt fedt fedt fedt!!!  tusind tak tante lilla

Anmeld

3. november 2010

DK

Jeg tror i skal regne med en 4-5000 kr. Og når i så er igang så kan i jo også lige få lavet testamente over jeres ejendele hvis den ene skulle gå bort! Det er SUPER dyrt at skulle betale et mindreårigt barn ud! Og de skal have deres arv i kolde kontanter (og ind på en lukket forvaltningskonto til de er 18 år) da deres arv bliver varetaget af en myndighedsperson fra statsforvaltningen!

Mindreårige børn KAN IKKE sige nej tak til at arve! De skal have deres arv udbetalt og må ikke arve en del af huset eller lign. Mange efterladte har været nødt til at gå fra hus og hjem fordi de har skulle udrede 1/3 af den afdødes bo's samlede værdi til de mindreårige børn i kontanter!

Det er altså ikke sjovt både at skulle sørge selv, hjælpe børnene der er i sorg og så oven i købet være nødt til at skulle sælge huset og bilen osv samtidig, for at børnene kan få deres arv sat ind på en lukket konto hvor det er praktisk taget umuligt at hæve noget på før de selv er myndige!!

Dette er reglerne der gælder for ægtefolk!  

Derfor ville jeg klart sørge for at børnene kun fik deres tvangsarv indtil de som minimum er myndige, og derefter kan tillade at man sidder i uskiftet bo (altså de takker midlertidigt nej til arven, og får den først når den sidste ægtefælle er død)

Pøj Pøj med det. Spørg jeres advokat til råds!! Man kan jo godt henvende sig til flere advokater og spørge efter priser!

Anmeld

3. november 2010

Klumpe-dumpe

z skriver:

fedt fedt fedt fedt fedt!!!  tusind tak tante lilla

Var da så lidt, Tante Grøn :)

Er bare glad for, at komme med tips og tricks, der kan bruges

Anmeld

3. november 2010

DK

Jeg har også hørt det koster mange penge... Men samtidig har jeg hørt man kan printe et skema ud på nettet, og have det liggende hjemme og give det til de mennesker som skal have barnet. Så er det ligeså godt som et testamente hos en advokat.

Nej

Det er ALDRIG lige så godt som hos en advokat. Hvis dokumentet/testamentet ikke er behørigt tinglyst så kan det ALTID anfægtes, og der er SÅ mange regler om gyldighed indenfor arveretten at der som hovedregel ALTID er noget rent formelt der kan anfægtes og derfor gøre hele molevitten uden gyldighed, hvis man ikke har haft en kyndig vejleder til at hjælpe!!

Hvis det er vigtigt for jer, så skal i henvende jer til en advokat!!

Anmeld

3. november 2010

BinaMor

Vi har undersøgt det samme og vil lige sige at i har ikke krav på at bestemme hvor z skal være. jeres ønske bliver taget i betragtning men i sidste ende er det retten der bestemmer og det valg som de tager.

rigtig dårligt. jeg vil have mine unger hos min lillebror men kan ikke regne 100% med retten godtager det..

Anmeld

3. november 2010

Kats

DK skriver:

Nej

Det er ALDRIG lige så godt som hos en advokat. Hvis dokumentet/testamentet ikke er behørigt tinglyst så kan det ALTID anfægtes, og der er SÅ mange regler om gyldighed indenfor arveretten at der som hovedregel ALTID er noget rent formelt der kan anfægtes og derfor gøre hele molevitten uden gyldighed, hvis man ikke har haft en kyndig vejleder til at hjælpe!!

Hvis det er vigtigt for jer, så skal i henvende jer til en advokat!!

Anmeld

3. november 2010

DK

BinaMor skriver:

Vi har undersøgt det samme og vil lige sige at i har ikke krav på at bestemme hvor z skal være. jeres ønske bliver taget i betragtning men i sidste ende er det retten der bestemmer og det valg som de tager.

rigtig dårligt. jeg vil have mine unger hos min lillebror men kan ikke regne 100% med retten godtager det..

Nej ikke rigtig dårligt, rigtig dejligt!

Det kan være at når der er gået 12 år at zs familie ser helt anderledes ud, og at de alle sammen er gået med i en eller anden sort farlig sekt!! Så skal vi da sørme være glade for at statsforvaltningen kigger på om dem man ønsker til at træde i ens sted er/stadig er egnede forældre!

Statsforvaltningen tager RET STORE hensyn til forældrenes ønsker og hvis dem man har ønsket vil kunne opfylde en forældre rolle, så er det dem det bliver også selv om der måske er andre mere velhavende/veluddannede familiemedlemmer der ønsker at få barnet!

Men hvis dem man har ønsket viser sig på tidspunktet for forældrens død at være direkte uegnede til forældrerollen, så sender forvaltningen heldigvis ikke barnet hjem til dem alligevel!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.