Kb skriver:
Vredesudbrud, som du beskriver det, kan ødelægge så forfærdeligt meget for en og noget man, efter min mening, skal have hjælp til at komme over.
For mange år siden havde jeg en veninde som fik de mest hysteriske anfald når hun blev vred og der skulle til tider ingenting til at udløse dem. Hun kunne smadre alt omkring sig og svine os andre til.
Vi har nok haft din alder tror jeg. I starten tror jeg faktisk hun syntes hun var lidt sej, folk var jo nærmest bange for hende og hun følte vel hun fik lidt respekt på den måde... Som tiden gik mistede hun flere og flere af os, hendes gamle venner og måtte erstatte os med nogle nye. De eneste som kunne holde hende ud, var nogen som opførte sig ligesom hende.
I dag er hun 30 år og jeg ved at hun nu er på kontanthjælp, har psykiske problemer, drikker for meget og omgås nogle knap så tiltalende typer. Da hun var 18 blev hun mor for første gang, men barnet er blevet fjernet - heldigvis tænker jeg lidt....
Det her er måske lidt en skræmme historie og siger SLET IKKE at det sker for dig. Kom bare sådan til at tænke på hende da jeg læste det du skrev.
Få styr på din indre vrede, ellers knækker den dig. Det må være mit råd. Og så er du jo så ung, så du kan sagtens nå at ændre adfærd
Lyder til du har sød mor, en stor støtte
Ja det var så lige en historie fra det virkelige liv
Tak for dit svar 
Jamen, det lyder da ikke som noget særligt rart, det din veninde har været igennem, og at hun har været sådan...
Altså, mit er godt nok ikke så overdrevet, folk kender til min vrede, og ved hvornår man skal stoppe, men det er ikke sådan så de er bange for mig eller noget, hvis der er andre der pisser mig af, så siger de til personen at han/hun nok skulle stoppe.
Jeg ved heller ikke helt om jeg skal få tjekket hos lægen om jeg har ADHD.. Der er flere der spørger om jeg ikke skal tjekkes for det
Når jeg tænker mig om, så minder jeg faktisk rigtig meget om min venindes store søster.. Hun fik konstateret ADHD, fik piller mod det, og fik det nemmere/kunne styre sig.
Efter dit svar, føler jeg helt at folk tror at min vrede er så vild, men det er den altså ikke .. Jeg kan bare ikke så godt styre min vrede, og mit temperament er noget lort.. Mildt sagt..