Amanda. skriver:
Jeg har et temperament der vil noget.. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre ved det.. Her hjemme er der blevet ødelagt flere dørhåndtag fordi jeg har smækket med dørene.. Nogle gange er jeg ved at smadre hul i døren.. Ting som fjernbetjening og mobiler har jeg også smadret..
Når jeg bliver sur kan jeg ikke styre det.. Det ved de fleste folk..
Men jeg tror også det er fordi min ekskæreste var så dum, da vi var sammen, at alt bare har ophobet (staves?) sig i mit hovede, så det hele kommer ud på én gang.
Det gør også at jeg ingen tålmodighed har.. Jeg bliver så let irriteret, fx. hvis der er en ting der ikke gider som jeg gider, så prøver jeg at gøre det jeg skal 2 gange, og hvis det stadig ikke gider, så smider jeg det fra mig..
Heldigvis går det ikke udover folk fysisk.. Jo.. Det gjorde det én gang.. -på den ene side fortryder jeg det, for jeg er jo ikke typen der slår.. På den anden side, så fortryder jeg det ikke.. Har aldrig slået før, og jeg gør det ikke igen..
Jeg får lov til at slå på min ekskæreste, men nu er han også en del større end mig, og træner meget, så han giver mig selv lov.. Det giver heller ikke skader.
Jeg har virkelig været ond overfor min mor.. -og det er jeg stadig.. Min mor vil mig det allerbedste, og jeg bliver ved med at sige hun kun gør negative ting.. Selv om hun faktisk mest gør positive ting..
Jeg er overhovedet ikke stolt over de ting.. -og jeg har det rigtig dårligt med det.. Men jeg kan bare ikke styre min vrede.. og det spiller faktisk en kæmpe rolle i min hverdag.. 
Vredesudbrud, som du beskriver det, kan ødelægge så forfærdeligt meget for en og noget man, efter min mening, skal have hjælp til at komme over.
For mange år siden havde jeg en veninde som fik de mest hysteriske anfald når hun blev vred og der skulle til tider ingenting til at udløse dem. Hun kunne smadre alt omkring sig og svine os andre til.
Vi har nok haft din alder tror jeg. I starten tror jeg faktisk hun syntes hun var lidt sej, folk var jo nærmest bange for hende og hun følte vel hun fik lidt respekt på den måde... Som tiden gik mistede hun flere og flere af os, hendes gamle venner og måtte erstatte os med nogle nye. De eneste som kunne holde hende ud, var nogen som opførte sig ligesom hende.
I dag er hun 30 år og jeg ved at hun nu er på kontanthjælp, har psykiske problemer, drikker for meget og omgås nogle knap så tiltalende typer. Da hun var 18 blev hun mor for første gang, men barnet er blevet fjernet - heldigvis tænker jeg lidt....
Det her er måske lidt en skræmme historie og siger SLET IKKE at det sker for dig. Kom bare sådan til at tænke på hende da jeg læste det du skrev.
Få styr på din indre vrede, ellers knækker den dig. Det må være mit råd. Og så er du jo så ung, så du kan sagtens nå at ændre adfærd
Lyder til du har sød mor, en stor støtte
Ja det var så lige en historie fra det virkelige liv