Tina2 skriver:
Hvor sjovt, min veninde og jeg var der fra 31. august 1997 til d. 21. dec. 1997...
Moskva, Den transsibiriske jernbane, Kina, Hong Kong, Nepal, Indien og Thailand.....
Ja har hørt Kina er HELT forandret, jeg var faktisk ikke særlig begejstret for Kina dengang....
Skriver stadig med guiden fra Nepal vi havde på trekking- en lokal, så gad faktisk godt derop igen og se ham og gå hen på det hotel vi boede på i de tre uger deroppe, de var fantastiske 
Og så gad jeg godt til Goa og Thailand igen, dog var Goa EKSTREM varm da vi var der... Næsten ikke til at holde ud!!! 
Men virkelig en helt fantastisk tur, er SÅ glad for oplevelsen, alle burde tage sådan en tur 
Jeg var heller ikke særlig begejstret for Kina dengang. ALT var svært. Ingen snakkede engelsk, og mange steder måtte vi ikke bo på hotellerne fordi vi var turister. Det blev først bedre, da vi kom ud vestpå til de mere backpackerturistede områder i bjergene. Vi sendte en pakke hjem fra et posthus i Beijing og fik en formular fyldt med kinesiske tegn, der skulle udfyldes, og måtte betale os for hjælp til at købe en togbillet.
Kina 12 år efter var nu heller ikke rigtig min kop te, så måske går mig og Kina bare ikke så godt i spænd. Store motorveje, amerikaniserede fastfood restauranter og solid statslig kontrol med alt. Vi skulle forestille at være på ekskursion til nogle kystområder i arbejds medfør, men vi måtte ikke se kysten for "guiden", der hellere viste store fantastiske byggeprojekter frem.
Indien tog mig fuldstændig med storm dengang, og det ville jeg rigtig gerne opleve igen. Vi var i Goa lige før monsuntiden, så der var ikke så varmt, og turisterne var så småt ved at pakke sammen, men jeg var helt betaget af sydindien.
Nepal fik jeg aldrig samme forhold til. Jeg ved ikke helt hvorfor. Vi var på rafting og på en kortere trekkingtur i Annapurna. Smukt og hårdt, men oplevelsen satte sig aldrig helt på samme måde som de andre lande.
Ellers alt i alt en fantastisk oplevelse. Den påvirkede mig i mange år fremover, så selvom jeg egentlig ikke bryder mig om det, var det nok en slags moderne dannelsesrejse. Helt enig, alle burde tage sådan en tur.