Hvordan forklarede I Jeres partner...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2010

Tina&Laura

kitty skriver:

At I havde det skidt, i begyndelsen af graviditeten? Så han forstod og accepterede, at energien var på minus?

Jeg har netop fået at vide jeg er jordens mest umotiverende og sløve kæreste.. Tag den!! Så nu sidder jeg her med mine hormoner og lader tårerne trille, og er faktisk gået i seng.

Jeg passer min praktikplads 8 timer dagligt. Der ligger jeg al min energi, for min uddannelse betyder meget, og jeg håber at blive færdig inden termin.

Jeg handler ind på vej hjem fra arbejde, og sætter på plads når jeg kommer hjem. Derefter læser jeg hvad der må være af lektier til dagen efter.... Og så er jeg færdig, som i træt, meget træt!! Jeg lægger mig på sofaen og ser tankeløst tv, og kl 17 kommer han hjem. Ofte er jeg faldet i søvn

Kl 18 spørger han, hvornår vi skal spise, fordi jeg (desværre) altid har været den der har lavet mad. Men med min graviditetskvalme, der starter kl 16 dagligt, er det ulideligt at stå og stege kød og multitaske med rodfrugter i ovnen, kartofler i gryden etc. Min hjerne er smeltet! Så I aften fik han at vide, at han selv måtte lave mad, for jeg sku' ikke have noget.

Svaret var jo så, at jeg var den mest umotiverende og sløve kæreste, og at jeg opførte mig som om jeg var så elendig, at det virkelig ikke kunne være SÅ hårdt at være gravid!? At jeg aldrig hjalp til herhjemme, og bare sov hele tiden.... Og at det da slet ikke bare hjalp at jeg lå. Jeg må ud og igang, og være aktiv!!

Jeg blev rigtig ked af det, og hormonerne gør jo så at jeg stadig sidder og tuder. Jeg er godt klar over jeg ikke er ernergisk og går den tur jeg burde. Men efter en lang aktiv dag på job og 20 minutters gåtur hjem, så ser jeg mig ikke som inaktiv.

Hvordan pokker fik/får I Jeres mænd til at forstå, at energi er en by i Rusland, når man er i første trimester??

Hej med dig.
Jeg har også altid været den der lavede mad, købte ind, gjorde rent osvosv i vores forhold, og da jeg blev gravid og ikke ordkede mere skulle jeg jo så få min kæreste til at forstå det.

Efter adskillelige forsøg satte jeg 'stolen for døren'! Købte minimalt ind, og tog noget simpelt (til mig selv) til aftensmad. Der gik ikke ret længe for kæresten reagere og var halvmuggen, meen - der var ingen vej uden om. Ville han have aftensmad måtte han selv lave det og så kunne han jo ligeså godt lave til mig også, ville han have vasket sit tøj - ja så måtte han igang. Idag griner vi bare af det og det er blevet en vane at vi skiftes til at lave mad, skifte sengetøj, vaske tøj og gøre rent.

Ved ikke om du kan bruge det - men det var hvad jeg gjorde :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

JustMe

kitty skriver:

Selvom det ikke er et råd, så er det en hjælp. For nu føler jeg mig ikke helt som verdens dårligste kæreste. Jeg ville SÅ gerne være noget for ham, og ordne ting herhjemme. Men min hjerne er som sagt smeltet.

I morgen har jeg fri, så der regner jeg med at trække med støvsugeren. Bare så han ved jeg stadig er her.... Og så har jeg inviteret i biffen søndag, bare for at få lidt kærestetid. Han må bare ikke vælge den sene film, så falder jeg i søvn

Hvis jeg klarede på én dag, hvad du klarer nu, ville min kæreste med store øjne spørge, om jeg var på speed! Nu er jeg så godt nok sygemeldt pga piskesmæld, så mange dage kunne jeg heller ikke så meget inden graviditeten.

Får han tømmermænd? For mange har vist haft held med at fortælle deres kærester, at det er som en omgang slemme tømmermænd, og når først kvalmen kommer (her er den der så hele dagen), føles det oveni som en god omgang roskildesyge.

I bund og grund er det rigtig svært at andre til at forstå noget, hvis de ikke har sat sig ind i det, og det lyder det ikke til, at han har. Så mit bedste råd vil næsten være at få ham drukket godt og grundigt vissen, og så prøve at få ham i sving dagen efter, når han har de sygeste tæmmermænd. Når han så brokker sig over at have det dårligt, kan du pænt fortælle ham, at det er sådan du har det HVER dag...og at du altså både går på arbejde, handler ind, læser lektier og går en ekstra tur. Så kan det være, han får øjnene op for, hvor URIMELIG han egentlig er!

Anmeld

29. oktober 2010

JustMe

Der var dog en periode, da jeg var allermest plaget af kvalme (gik til daglig kontrol hos lægen, fordi de overvejede at indlægge mig, så det var vist ret berettiget, hehe), hvor han beklagede sig lidt over at skulle lave det hele. Men der snakker vi altså også det HELE. Lige fra at rydde af bordet efter mig, fordi jeg ikke kunne overskue at gå tilbage med de tomme tallerkner. Han vaskede tøj, vaskede op, købte ind, lavede mad, støvsugede, fodrede hunden - altså det HELE. Hvilket jeg inden graviditeten plejede at gøre så meget, som muligt.

Nu tager jeg måske halvdelen af, hvad jeg plejede før graviditeten, og han er vist lykkelig nu, haha

Anmeld

29. oktober 2010

Angelspot

SeptemberBaby skriver:

Når min (heldigvis forstående mand) ofte fandt mig på sofaen og spurgte, "hvad har du så lavet i dag?", så plejede jeg at svare med udgangspunkt i netop Politikens Graviditetsbog. 

Fx: "Jeg har bygget en milliard hjerneceller" eller "Jeg laver rygsøjle" eller " jeg er i gang med et par vitale organer".

Du kan jo kopiere den, så kan det være, han får lidt perspektiv på det .

Hahahahahahahahahahahahahahaha

hahahahahahahahahahahahahahaha

hahahahahahahahahahahahahahaha

Sådan skal det siges, intet mindre

Så er der sgu da ikke noget at sige til at man var skide træt de første par mdr med alt det arbejde

Anmeld

29. oktober 2010

JustMe

Når min (heldigvis forstående mand) ofte fandt mig på sofaen og spurgte, "hvad har du så lavet i dag?", så plejede jeg at svare med udgangspunkt i netop Politikens Graviditetsbog. 

Fx: "Jeg har bygget en milliard hjerneceller" eller "Jeg laver rygsøjle" eller " jeg er i gang med et par vitale organer".

Du kan jo kopiere den, så kan det være, han får lidt perspektiv på det 

Feeeeed respons! Den er jeg altså nødt til at tyvstjæle!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.