Jeg er fucked! Virkelig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2010

Lolli

Til trådstarter: har læst de andres svar og kan kun give de fleste ret. Se at få noget styr på graviditeten.

Og mht at få det sagt til dine forældre: min mor blev gravid som 16-årig. Hun fortalte det ikke til en sjæl og den dag hvor hun fik veer og gik i fødsel måtte hun stå på mine bedsteforældres soveværelse og grædene fortælle hvad der var på færde. Hun havde ingen undersøgelser fået og hvad værre er - hun havde været HELT alene om det i 9 mdr. Ikke engang min far vidste det. 

Har flere gange spurgt familien og man dog ikke kunne se det?! "Næh" siger de, "hun var bare blevet lidt rund". Jatak!! De har jo fornægtet det, nok ligesom min mor. Måske dine forældre også prøver at fornægte det - for selvfølgelig ved de hvad sådan to streger betyder.  

Få snakket med dem - de opdager det jo alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

Kildebakken

Caroline86 skriver:

Jeg tror slet ikke den her tråd har udviklet sig som TS håbede på!

Jeg vil gerne bede Jer om ikke at anklage nogen for noget i trådene herinde, men i stedet anmelde et indlæg hvis I mistænker det er falsk! Så skal vi nok tage hånd om sagen og få det undersøgt!

Til TS: Jeg håber virkelig du har i hvert fald én du føler dig tryg ved at tale med! Hvis du mangler en herinde står jeg gerne til rådighed, og jeg skal naturligvis nok holde din identitet hemmelig!!! Jeg ønsker dig blot det bedste og vil gerne hjælpe dig i en, utvivlsomt, vanskelig situation!

Mange knus Caroline

Anmeld

2. november 2010

Louisiana

june1987 skriver:

har læst hele tråden...

det billed af den test  var da et totalt godt billed til at være sandt jeg tror det er usandt

Det forstår jeg ikke... Skulle det være billedmanipulation?? Min test så ligesådan ud, da jeg var gravid med min søn!

Anmeld

2. november 2010

Anonym trådstarter

june1987 skriver:

har læst hele tråden...

det billed af den test  var da et totalt godt billed til at være sandt jeg tror det er usandt

Hvorfor skulle testen være falsk? OG hvordan ville den kunne være det?

Anmeld

2. november 2010

Louisiana

Til dig, der har startet tråden:

Jeg forstår godt, at du er toltalt forvirret. Uden at være gravid, er det bestemt ikke nemt, at være 16 år!! Jeg ved det er svært, at snakke med sine forældre, om så stor en ting (og det er jo heller ikke alle forældre der er lige nemme at tale med), men jeg håber du kan finde mod til det alligevel. Jo før des bedre. Og du er også mere end velkommen til, at skrive til mig, hvis du har lyst, jeg hjælper gerne alt det jeg kan!

Rigtig mange kærlige tanker her fra

Anmeld

2. november 2010

Pige2009

Jeg havde en (positiv) test liggende i en lomme i mine shorts, som blev sendt hjem til mor og far, for at blive vasket!

Problemet er at den skulle de ikke se, men den røg ud af lommen under turen i vaskemaskinen, og de så den! Heldigvis vidste de ikke hvad det var! Men jeg stod og måtte virkelig sige at jeg ikke vidste hvad det var, og det ikke var min! Min far lagde den så i vindueskarmen (hvor alle der går forbi kan se den ). Heldigvis gik han hurtigt igen, og jeg fik den hurtigt smidt ud!

Ville ingenting med det her, men havde brug for at få det ud! Fuck det er ikke sjovt det her!

Jeg kender kun alt for godt til alle de tanker og overvejelser en uplanlagt graviditet kaster af sig. Min situation da jeg lige var blevet gravid med Laura lignede meget den du står i, og jeg kan om nogen sætte mig ind i de tanker og måske frustrationer du bærer på.

Du er meget velkommen til at skrive til mig i en privat besked, og hvis du hellere vil skrive over msn eller via mail, er det også ok. Bare sig til.

en der selv har været der...

Anmeld

2. november 2010

Maise

wiebking skriver:

Jeg bliver simpelthen nød til at kommentere her..

Selvfølgelig virker tråden her rodet og måske usand for alle "jer" ansvarlige voksne mødre eller kommende mødre..

Men nu er vi blevet inviteret ind i hovedet på en 16 årige pige, som er blevet gravid( højs sandsynligt ikke planlagt) og hun har selv taget den beslutning om at beholde barnet...Kan udemærket godt forstå at hun er bange for at fortælle omverden at hun selv har taget det valg som 16 årige..

Og ja, der er rigtig mange ting, man ikke er klar over når man bliver gravid som 16 årige, jeg er 3 gangs gravid og jeg har lige opdaget en masse nye ting, som jeg ikke var klar over med de 2 andre børn jeg har..

Selvfølgelig skal hun da en tur til lægen...er jeg også helt sikker på at hun har gjort eller snart skal...

Og ja hun kan selvfølgelig ikke holde det skjult for altid, men kan godt forstå hun er bange for presset fra forældrene..Blev selv gravid som 15 årige og fik en abort..men kun fordi jeg ikke havde noget valg..min mor tog valget for mig....

Og selvom hun måske virker umoden, så vokser 95% af de unge mødre altså med opgaven...

Nå men lige et lille surt opstød fra mig, som ikke kan forstå at "alle" voksne mødre pludselig er blevet møg hellige....

kunne ikke være mere enig.

Det er jo ikke alle der ved alt om børn og da slet ikke når man er 16, så det handler jo om at vi skal støtte hende og ikke mistænke hende. Var selv gravid som 18 årig ( endte i spontan abort) da vidste jeg da heller ikke en bjælle om noget som helst med børn mm. Lad os i stedet støtte pigen igennem hendes graviditet piger.

Og til dig kære anonyme pige -kæmpe tillykke, det bliver fantastisk at blive mor, selvom du har nogle ekstra udfordringer i forhold til familie,venner og ekskæresten. Og på baby.dk må man spørge om alt, så bare spørg løs og se bort fra dem der skal være efter dig hele tiden.

kh maise

Anmeld

2. november 2010

quar20

Kære Ts..

Har nu læst alle svar og sider igennem og syntes du får lidt på høvlen..!! OHH hvor øv altså..!! Nå men tilbage til emnet..

Håber inderligt du har fået snakket med lægen..!! Selvom vi ALLE kan sidde og sige du "bare" skal fortælle dine forældre det, forstår jeg dig SÅ udemærket godt at du har svært ved overhovedet at skulle formulerer dig, og er møg bange for deres reaktion..!!

Tiden er nok snart til at få snakket med dem så de kan få lov at sluge den info. også støtte dig igennem graviditeten som de forhåbentlig vil..!! kender jo ikke dit forhold til dine forældre, eller hvordan de er osv..!! Men du skal IKKE tænke på hvordan de reagerer overfor andre unge mødre, eller de kommentarer der kan komme under tv-avisen hvis de ser en ung mor..!! Det er noget HELT HELT andet når det er deres pige..!!

Håber på det aller bedste - og sku du ha brug for at snakke eller spørger om en masse så står jeg ihvertfald til rådighed....!!

Anmeld

2. november 2010

Maise

june1987 skriver:

har læst hele tråden...

JUNE - Hvorfor skrive sådan noget??? og anklage hende for at lyve?? hun skriver jo at det er en ny test hun har taget. Lad os dog støtte hende i stedet for. det ville vi jo selv have ønsket hvis det var os selv der stod i en sådan situation.

Anmeld

2. november 2010

Becks

Kære TS..

Først og fremmest, stort tillykke med din lille spire 

Jeg håber inderligt du får sagt det til dine forældre, inden du decideret står og skal føde :-)

Jeg er sikker på, at de vil støtte dig bedst muligt, når de lige har slugt beskeden.. Aldrig lade dig tvinge til en abort, det er din krop og dit liv..

Jeg håber du snart kommer til lægen, så du kan få den scanning, der kan være så meget mere galt end downs, som gør barnet ikke kan overleve.. Må da også være rart for dig, at få fastlagt en termin :-)

Du skal være velkommen til og skrive privat hvis du ønsker dette, eller har brug for en fremmeds syn på det :-)

Og til jer andre:

Hvor meget vidste I om graviditet, scanninger osv som 16 årige? Giv hende dog en chance, her sidder en pige, der er pisse bange for hendes forældres reaktion og samtidig skal hun forberede sig på rollen som mor!
Giv hende dog en chance, støt hende - At mistænke hende for snyderi er SGU ikke iorden, det kan I gøre meget bedre piger!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.