G'day Mate!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Oz

Livas mor skriver:

Velkommen til, og hvor er du bare så meget velkommen i min verden  For jeg saaaavner virkelig Australien, så dejligt med lidt aussie inputs.

Jeg har selv besøgt landet 2 gange, første gang i 2 måneder og anden jeg læste jeg på Gosford University i 4 måneder. Min bedste veninde, som jeg studerede sammen med mødte også manden i sit liv og blev, mens jeg rejste tilbage til lille Danmark. Jeg er dog i kontakt med hende hver uge via facebook, msn og skype.

Hun har selv fået en lille søn, som egentlig også er 4 måneder nu. Hvis du har lyst, tror jeg hun ville elske lidt dansk input, da hun virkelig savner at tale dansk og vise hendes søn en del af den danske kultur.

Velkommen til, o hvor er Jordan fantastisk..

Mange tanker

Rikke, mor til Liva på 1 år om 8 dage

Ihh hvor spaendene Hyggeligt at 'moede' dig!

Kan godt forstaa du savner det...der er bare noget helt specielt over det her land. Elsker det hele, ligefra papegoejerne i baghaven til den venlige 'easy going' mentalitet

Du maa da ogsaa savne din veninde, hva ? Og JO! Jeg vil da vildt gerne moedes med hende. Lyder da ihvertfald lovende - jeg saaaavner en dansk veninde... savner at snakke dansk! Hvor holder hun sig til henne ? Bor selv i Inner west, hvis det ellers siger dig noget ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Chalala85

Oz skriver:

Hvor er du soed. Mange mange tak!

hehe så lidt da

Anmeld

28. oktober 2010

SussieThyssen

Oz skriver:

Nej, det minder en hel del om vores danske. Jeg bor her paa et 'Partner Visum', det gav mig helt automatisk et saakaldt 'Medicare card' - heldigvis for det da, ellers kunne vi godt forvente en regning paa omkring de 15.000$ for hele mit graviditets forloeb - lige fra blodproever/ konsultation til scanninger *phew* 

Holyballony..ja så kan det hurtigt blive dyrt.
Hvad så med at føde...hvor/hvordan foregår det?? Klinik eller hospital?

Anmeld

28. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Oz skriver:

Ja, jeg er skam helt enig ! Sidste aar blev julen holdt paa en altan, 40 graders hede og alle samlet om en stor spand 'prawns' No shit! Jeg syntes ikke det var helt optimalt, syg af graviditetskvalme... he he... tror sgu faktisk jeg fik mig en tuder paa toilettet. Kan heldigvis grine af det nu ! Frigg er et dejligt navn Og ja, tiden flyver - det sagde alle til mig i starten. 'Nyd ham mens han er saa bette og delikat, tiden flyver'... guess what, det ikke engang lyv 4 maaneder??!! Hvor blev de af? Specielt de foerste 8 uger.. vaek var de! Tja tjo... hjemmefoedene... hmmm.. altsaa, der er da en del og det er faktisk ved at komme en hel del frem i medierne hernede, altsaa at en del moedre vaelger dette. Men, man ser at stoerstedelen af dem ender babu paa ambulancen, og de der valgte at foede paa et 'birth center' - et fint sted hvor der ingen mulighed er for nogen form for smertelindring og ingen laeger paa gangene - ender paa en foedestue. Desvarre - det maa vaere noget helt helt specielt at foede sin bebs indenfor hjemmets 4 vaegge

Ja, det er helt specielt at føde hjemme . Nu har jeg jo to gange prøvet det. Og når man har kyndig vejledning og god JM er det absolut ingen sag

Ærgeligt at de fleste ender i ambulance hos jer. Men afstandende er jo også noget andet... Gad vide, hvad man gør ude i bushen, hvis man pludselig får veer?!... mmm...

Anmeld

28. oktober 2010

Maja88

CB skriver:

hej Lisa - og tillykke med Jordan (selvom det er nogle måneder siden)

Jeg er også "næsten" Aussie... det vil sige min mand er australsk, og vores lille tre uger gamle søn - Daniel - får dermed dobbelt statsborgerskab. Vi boede to år i Sydney, men har nu slået os ned - for the time being - i Danmark... uden fornøjelsen med Red Backs eller Funnel-webs... eller 40 grader varme juleaftner - og jeg er helt enig, det er ikke fremmende for julestemningen (og så er jeg heller ikke fan af Chrismas-puddings)

Jeg håber, at du får en masse god input fra baby.dk - og at du ellers har det rigtig godt.

Clara

kan man som dansk statsborger have dobbelt statsborgerskab?

Anmeld

28. oktober 2010

Livas mor

Oz skriver:

Ihh hvor spaendene Hyggeligt at 'moede' dig!

Kan godt forstaa du savner det...der er bare noget helt specielt over det her land. Elsker det hele, ligefra papegoejerne i baghaven til den venlige 'easy going' mentalitet

Du maa da ogsaa savne din veninde, hva ? Og JO! Jeg vil da vildt gerne moedes med hende. Lyder da ihvertfald lovende - jeg saaaavner en dansk veninde... savner at snakke dansk! Hvor holder hun sig til henne ? Bor selv i Inner west, hvis det ellers siger dig noget ?

Jeg savner det så meget, specielt gæstfriheden og den stille og rolige livsstil. Jeg kan sagtnes forstå du er faldet fuldstændig for landet.

Min veninde bor i Gosford, NSW.. Ca- 1 ½ time fra Sydney, hvor hun kommer en del i den danske krike, for simplthen at få lidt dansk inputs og der holdes der julefester, fastalavn osv. så savnet til Danmark bliver lidt mindre.

Jeg skal skype med hende imorgen, så høre jeg hende lige med mail, facebook eller ligende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.