G'day Mate!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

<3

Oz skriver:

Dont let the spiders hold you down!!!!  (vaer derimod bange for karkelakkerne - de er surealistiske store!!)

Takker ydmygt Vi skrives helt sikkert ved!

Kakelakker er hvad de er. Enorme biller der er overalt. Det er til at klare men *brr*, men "edderkopper, slanger og skorpioner - uhha. Nu er vi ikke mere i Danmark Toto!" DEM har jeg det svært ved. Men sådan er vi så forskellige

LOL

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

SussieThyssen

Oz skriver:

Kaere Sussie

Hej med dig, og mange tak for velkomsten! Ja, jeg troede egentlig slet ikke at jeg kunne lide boern...foer jeg fik min egen! NU er de bare de dejligste smaa vaesner <3

Du lyder sej af stoebning, ha ha. Jeg kan godt lide ideen om mig der ligger og studere kravl, fuldstaendig upaavirket og cool as ice, men jeg er desvaerre ualmindeligt idealistisk og jeg kan ikke goere for det, men ser jeg en stod fed edderkop spaene hen over stuegulvet hoere jeg lyde komme fra mig - lyde jeg ingen kontrol har over!

Vi skrives ved

Hehe, ja sådan er vi så forskellige.
Det bliver også spændende at høre lidt om det australske sundhedssystem. Så vidt jeg ved er der ikke så forskelligt fra vores er det??

Anmeld

26. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Oz skriver:

Hej Zafir (helt pjattet med dit navn, i oevrigt )

Jamen, jeg maa aerligt indroemme at jeg tit og ofte stoeder paa foelsen af hjemve. Der er dage hvor jeg vaagner op og droemmer mig langt vaek til mit 'spot' i Lyngby hvor jeg sad side om side med min store Vaps og en bette fredspibe - Eller mine timelange rideture i dyrehaven, eller hvad med alle de hyggelige weekender i nordjylland hos de gamle ? Du kan tro jeg savner det!

Men, ligesaa meget som jeg savner the old and wellknown, elsker jeg mit liv nu, elsker den maade livet bare paa en eller anden maade 'finds a way', ligemeget om klapper Elefant i Indien eller sparker knold i broenderslev.

Phew, er lille Frigg allerede 8 uger ? Jeg syntes da ikke det saa lang tid siden der blev annonceret med at man kunne foelge din foedsel liv (brave girl you are!) - Ja, man har vel fulgt en lille smule med

Uha det du beskriver. Det er sådan noget der gør jeg sle tikke ville kunne flytte fra danmark. men nok mest omkring jul og nytår. Jeg syntes det er så sært det med at I holder jul med barbecue og svimmingpools hehe...

Og ja - Frigg er allerede 8 uger i morgen... MIN LILLE BABY!!!... Stor allerede. Men det er rigtig dejligt at hun trives og er super skøn. Og tænk at budskabet er rejst helt til down under. ER der også hjemmefødere i Aus?

Anmeld

26. oktober 2010

AA10

Oz skriver:

Jamen, det er ogsaa et ret genialt sted at bo. Lidt langt vaek, maaske, men hva.. eventyr er det ihvertfald!

Bor i Sydney, ret sjovt egentlig. Havde alle mulige planer om at rejse landt tyndt, men to uger efter jeg landede i Sydney moedte jeg manden - rest is historie, og Lisa her kom aldrig videre

hehe ok nice jamen jeg tog sku gerne turen i morgen igen.. jeg har nemlig været i den nordlige del darwin, og i de områder der

Anmeld

26. oktober 2010

Chalala85

Spændene med en Aussie herinde  Ser frem til at høre mere om dig, din familie og ja hele dit live og dit kæmpe eventyr Velkommen til siden, håber du vil få en masse danske input herinde fra

Anmeld

27. oktober 2010

Christina.78

Oz skriver:

Jamen Christina, what are you waiting for ?

Hvor bor din moster henne ?

Uha..det er tiden i fly og pengene, der pt. stopper os..sålænge undervejs med vores lille datter bliver vist en for stor mundfuld ...men vi kommer engang - bare vent..

Hun bor i Darwin, Northern Territory sammen med min onkel og min fætter..Min fætter har fundet en sød pige dernede og de har fået to børn..så søde og lækre..

Anmeld

27. oktober 2010

Livas mor

Velkommen til, og hvor er du bare så meget velkommen i min verden  For jeg saaaavner virkelig Australien, så dejligt med lidt aussie inputs.

Jeg har selv besøgt landet 2 gange, første gang i 2 måneder og anden jeg læste jeg på Gosford University i 4 måneder. Min bedste veninde, som jeg studerede sammen med mødte også manden i sit liv og blev, mens jeg rejste tilbage til lille Danmark. Jeg er dog i kontakt med hende hver uge via facebook, msn og skype.

Hun har selv fået en lille søn, som egentlig også er 4 måneder nu. Hvis du har lyst, tror jeg hun ville elske lidt dansk input, da hun virkelig savner at tale dansk og vise hendes søn en del af den danske kultur.

Velkommen til, o hvor er Jordan fantastisk..

Mange tanker

Rikke, mor til Liva på 1 år om 8 dage

Anmeld

28. oktober 2010

Oz

SussieThyssen skriver:

Hehe, ja sådan er vi så forskellige.
Det bliver også spændende at høre lidt om det australske sundhedssystem. Så vidt jeg ved er der ikke så forskelligt fra vores er det??

Nej, det minder en hel del om vores danske. Jeg bor her paa et 'Partner Visum', det gav mig helt automatisk et saakaldt 'Medicare card' - heldigvis for det da, ellers kunne vi godt forvente en regning paa omkring de 15.000$ for hele mit graviditets forloeb - lige fra blodproever/ konsultation til scanninger *phew* 

Anmeld

28. oktober 2010

Oz

Zafir skriver:

Uha det du beskriver. Det er sådan noget der gør jeg sle tikke ville kunne flytte fra danmark. men nok mest omkring jul og nytår. Jeg syntes det er så sært det med at I holder jul med barbecue og svimmingpools hehe...

Og ja - Frigg er allerede 8 uger i morgen... MIN LILLE BABY!!!... Stor allerede. Men det er rigtig dejligt at hun trives og er super skøn. Og tænk at budskabet er rejst helt til down under. ER der også hjemmefødere i Aus?

Ja, jeg er skam helt enig ! Sidste aar blev julen holdt paa en altan, 40 graders hede og alle samlet om en stor spand 'prawns' No shit! Jeg syntes ikke det var helt optimalt, syg af graviditetskvalme... he he... tror sgu faktisk jeg fik mig en tuder paa toilettet. Kan heldigvis grine af det nu ! Frigg er et dejligt navn Og ja, tiden flyver - det sagde alle til mig i starten. 'Nyd ham mens han er saa bette og delikat, tiden flyver'... guess what, det ikke engang lyv 4 maaneder??!! Hvor blev de af? Specielt de foerste 8 uger.. vaek var de! Tja tjo... hjemmefoedene... hmmm.. altsaa, der er da en del og det er faktisk ved at komme en hel del frem i medierne hernede, altsaa at en del moedre vaelger dette. Men, man ser at stoerstedelen af dem ender babu paa ambulancen, og de der valgte at foede paa et 'birth center' - et fint sted hvor der ingen mulighed er for nogen form for smertelindring og ingen laeger paa gangene - ender paa en foedestue. Desvarre - det maa vaere noget helt helt specielt at foede sin bebs indenfor hjemmets 4 vaegge

Anmeld

28. oktober 2010

Oz

Chalala85 skriver:

Spændene med en Aussie herinde  Ser frem til at høre mere om dig, din familie og ja hele dit live og dit kæmpe eventyr Velkommen til siden, håber du vil få en masse danske input herinde fra

Hvor er du soed. Mange mange tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.