nææææ jeg synes mest det er dine svigerforældre der er onde ved ham, ikke dig...
de skal ikke med til fødslen, men de kan jo godt komme og se bebs, hvis din mand tager bebs med ned i besøgsrummet eller noget.... men altså, du skal være tryg for at kunne være der 100% for bebs... så jeg forstår dig godt, synes dog i bør rydde op i det rod.... det bliver da ikke rart at skulle tænke på det resten af livet....
Så enig.
Du har jo givet dem chancer, og hvis de elsker deres søn, burde de da også støtte ham i hans valg af kæreste og opfører sig som voksne mennesker, frem for at smide dig ud og svine dig til.
Du er mor og du kommer først. Har du det ikke godt, har den lille det heller ikke godt og sådan er det. Og det går jo netop ud over den lille hvis de kommer og du ikke har det godt med det.
Den lille har brug for tryghed og er jo heller ikke klar over at det er farmor og farfar der besøger. Så syntes helt klart at du skal følge din egen intuition omkring det hele.
Det er jeres barn og jeres føste tid med den lille.
Bare fordi de pludselig får et barnebarn, ændre det ikke fortiden. Og hvis de ikke kan behandle dig pænt nu, kommer de så nogensinde til det?
Og hvordan vil det ikke være for jeres lille guldklump at farmor og farfar ikke respektere mor? og måske endda sviner dig til?
De må tage sig sammen og kigge ind ad, og se hvad det er de gør og har gjort..
Selvfølgelig er det ikke sjovt for dn mand, men han må også forstå at det er jer det omhandler, og vise lidt forståelse, idet han jo også har hørt hvordan de taler om dig bag din ryg.
I kan så når I er kommet hjem invitere dem hjem og se deres barnebarn, (evt. sige det til dem inden, så de ikke får opbygget en vrede over at de ikke må besøge dig på sygehuset) og så se hvordan det går, hvordan de behandler dig. Hvis de ikke behandler dig pænt, må din mand jo slå i bordet og sige at nu har de fået deres chance og når de er villige til at finde respekten frem overfor dig og give en undskyldning til dig, så kan de ringe. Så har de fået en chance og I/du har været fair overfor alle..
Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke og husk - det er JER der bliver forældre IKKE dem!