Bedste gyserfilm ever

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

DK

Riksen skriver:

Jeg syntes også godt om "Paranormal Activity" - indtil slutningen. Der gik luften af ballonen. Men indtil det punkt sad jeg på kanten af sofaen med en pude foran ansigtet, når jeg skulle have en pause.

Når nu du har fået blod på tanden, så  vil jeg anbefale dig at se "Børnehjemmet" ("El orfanato"). Det er en spansk film, og den er bare så god: velskrevet, velspillet, meget tankevækkende og helt igennem hårrejsende. Den er i det hele taget fed, fordi den ikke er typisk Hollywood.

Uhhh Børnehjemmet har vi også set. Nuuuj det bliver spooky der hvor hun beslutter sig for at lege den der "banke-leg" for at lokke dem frem!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Riksen

DK skriver:

Altså, jeg blev skræmt til døde af Sidste time! Men jeg så den igen for et par år siden, og lidt af gyset forsvandt i lidt fnisen over den ret så 90'agtige fremtoning og sprogbrug hos skuespillerne. Men stadigt: et fremragende gys!

Jeg var også ret vild med The Road med Viggo Mortensen. Altså det er ikke en gyser-gyser, men den var alligevel sååå uhyggelig på grund af... øhh.. ja... altså at det hele bare er så håbløst og uhyggeligt og uden nogen spor af håb! Altså den gjorde bare sådan helt ONDT at se indeni!! Det var så TRIST og ondt og skrækkeligt!! Halvdelen af filmen stod jeg ude i køkkenet og spejdede ind i stuen fordi jeg slet ikke kunne holde det ud!! Men det er ikke et "gys" som i spøgelser det farer omkring. Det er mere gyset i at verdenen er død og at man selv også lidt dør indeni når man ser den. Man bliver bare suget ned i alt håbløsheden. EEEEJJJJ det er svært at forklare!! nå. Prøv det!! 

Derudover så kunne 40 days of night også godt få mig til at hoppe lidt i sofaen, he he... men den er sådan et helt klassisk gys med onde vampyrer og en lille gruppe der skal overleve og så dør de en efter en indtil filmen er slut!

Uh ja, "40 days of night"! Den havde jeg helt glemt, men den er virkelig også uhyggelig. Efter at have set filmen turde jeg ikke gå ud i køkkenet, så jeg løb ud for at hente et glas vand - for tænk nu hvis der lurede en blodtørstig vampyr ude i gangen

Den kan også anbefales!

Anmeld

22. oktober 2010

betjenten

Vil klart anbefale The Grudge (forbandelsen) 1 og 2... De er SUPER klamme, og til dato de værste gysefilm jeg NOGENSINDE har set!!!

Anmeld

22. oktober 2010

RiUL

duddi. skriver:

Tror ikke jeg har set nogle af de to. Men The Descent lyder til at være god. Den må jeg vist heller få fat i

Ja, den er i hvert fald god Den bør du se

Anmeld

22. oktober 2010

Riksen

DK skriver:

Uhhh Børnehjemmet har vi også set. Nuuuj det bliver spooky der hvor hun beslutter sig for at lege den der "banke-leg" for at lokke dem frem!!

Præcis! Det er bare en film, der lige så stille lister sig ind under huden på en, så man helt glemmer at trække vejret af spænding/angst/nervøsitet.

Anmeld

22. oktober 2010

betski

DK skriver:

Altså, jeg blev skræmt til døde af Sidste time! Men jeg så den igen for et par år siden, og lidt af gyset forsvandt i lidt fnisen over den ret så 90'agtige fremtoning og sprogbrug hos skuespillerne. Men stadigt: et fremragende gys!

Jeg var også ret vild med The Road med Viggo Mortensen. Altså det er ikke en gyser-gyser, men den var alligevel sååå uhyggelig på grund af... øhh.. ja... altså at det hele bare er så håbløst og uhyggeligt og uden nogen spor af håb! Altså den gjorde bare sådan helt ONDT at se indeni!! Det var så TRIST og ondt og skrækkeligt!! Halvdelen af filmen stod jeg ude i køkkenet og spejdede ind i stuen fordi jeg slet ikke kunne holde det ud!! Men det er ikke et "gys" som i spøgelser det farer omkring. Det er mere gyset i at verdenen er død og at man selv også lidt dør indeni når man ser den. Man bliver bare suget ned i alt håbløsheden. EEEEJJJJ det er svært at forklare!! nå. Prøv det!! 

Derudover så kunne 40 days of night også godt få mig til at hoppe lidt i sofaen, he he... men den er sådan et helt klassisk gys med onde vampyrer og en lille gruppe der skal overleve og så dør de en efter en indtil filmen er slut!

40 days of night kan jeg ikke rigtig finde på nettet. Sikker på den hedder det?

The Road ser en kende kedelig ud, men med så fine anmeldelser fra dig, vil jeg da lige overveje om den skal anskaffes. Koster kun 60 kr på cdon

Anmeld

22. oktober 2010

betski

betjenten skriver:

Vil klart anbefale The Grudge (forbandelsen) 1 og 2... De er SUPER klamme, og til dato de værste gysefilm jeg NOGENSINDE har set!!!

Sjovt som man kan fortolke film forskelligt. Synes the grudge var en underlig film - men måske den skal ha en ekstra chance. Har den vist i samlingen

Anmeld

22. oktober 2010

annec

Stumpen skriver:

Er 2'eren god?? Jeg havde en fornemmelse af at den kun kunne blive en fiasko..

Jeg er vild med saw filmene, men de tangere måske over i splat??

Var inde og se 2'eren i går, og ja den er rigtig god syntes jeg!

Men hold kæft nogle vilde chok man får, plejer normalt ikke at blive bange for film, men gjorde jeg godt nok ved den

Anmeld

22. oktober 2010

betski

Riksen skriver:

Præcis! Det er bare en film, der lige så stille lister sig ind under huden på en, så man helt glemmer at trække vejret af spænding/angst/nervøsitet.

Den er puttet i kurven Det ender jo med at blive en halv dyr fornøjelse med alle de gode anmeldelser

Anmeld

22. oktober 2010

betski

annec skriver:

Var inde og se 2'eren i går, og ja den er rigtig god syntes jeg!

Men hold kæft nogle vilde chok man får, plejer normalt ikke at blive bange for film, men gjorde jeg godt nok ved den

Der skal normalt også meget til før jeg bliver forskrækket, men det gjorde jeg nu godt nok et par gange i denne film og ELSKER bare at bliver overrasket på den måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.