Jeg er FOR at fædre ser deres børn!
Hvis min mand og jeg, skulle gå fra hinanden, så er jeg også HELT afklaret med, at det fortsat er VORES BØRN, og de behøver os begge.
Men når dét så er sagt, så har jeg i denne afstemning stemt, at han bare skulle forlade os og blive væk!
Selvfølgelig har et ufødt barn også brug for en far. Men et ufødt barn har ikke brug for at komme ud til uro og dele-ture. Og måske en dag kan en ny mand fylde rollen ud, hvis den biologiske far ikke selv har et ønske om, at være med.
Hvis JEG stod og var gravid, og min mand skred uden endnu at have set, mærket og kendt vores barn, så kunne han bare holde sig væk!!
Så tidligt i forløbet, syntes jeg faktisk ikke at han er en særlig stor del af forløbet .....det stoppede næsten ved udløsningen så!
Jeg har måske svært ved at begrunde det, og forklare det, så det giver mening?!
Men der er bare, FOR MIG, en forskel på, at jeg idag har 2 børn med en mand, og vi deler de her oplevelser, og ansvaret.
Og så på at blive forladt midt i ens gravidtet, og derfra være "alene-mor".
Så ville jeg nok bare gå 100% efter at køre mit eget liv med barn - som ALENE mor.
Alle børn har bedst af en far OG en mor. Men der er mange følelser og beslutninger indvoldveret, når man vælger (eller fravælger) at blive forældre. Og i dette tilfælde, ville det nok få mig til at vælge sådan.
Men heldigvis er jeg ikke i sådan en situation!
Og skulle jeg komme i den nu, hvor vi jo HAR 2 børn, så ser det helt anderledes ud. Der ER vi fælles om det - både som det er nu, men også hvis vi gik fra hinanden.