Har du kørekort???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

sandratobias

Jeg har ikk kørekort og er 23... Men regner med jeg ska igang næste år måske... 

Kæresten har kørekort, og bil har vi oz, så om jeg har det eller ej lige nu er lidt ligemeget, når han har det... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Becks

Jeg har ikke kørekort og er 27 i næste måned!

Men skal dog igang, da jeg er tilkaldervikar i aftenvagten, og hun vil gerne fastansætte mig, men det kræver et kørekort, men det er kun pga job jeg vil tage det!

Anmeld

22. oktober 2010

Bom

SussieThyssen skriver:

Ja..og har haft det siden 4 dage efter jeg blev 18.
Reelt set har jeg kørt bil siden jeg var 8 år, hvor min far lærte mig at køre på markerne på vores gård.
Landeveje har jeg kørt på siden jeg var 16. Det gjorde man bare dengang, og det var der ingen der løftede et øjenbryn over, heller ikke den lokale landbetjent, når bare man kørte ordentligt.

Da jeg skulle have mit kørekort, fik jeg 3 køretimer.
En hvor jeg skulle vise kørelæreren at jeg kunne køre bil og 2 glatkørsel på Sorø sø, og det var så det. 

Mit kørekort kostede 375 kr 
I dag kører jeg kun meget lidt bil og kun i dagslys, da jeg ikke ser særligt godt, og regner med at jeg inden for et par år eller 5 bliver nødt til at lægge det på hylden, når lægen siger at det er tid.

Kærligst
Sussie

Du har haft en barndom ligesom min, (bortset fra at jeg først kørte på vejene da jeg blev 18) jeg har også kørt bil og traktor lige siden jeg kunne nå pedalerne...

Og da jeg skulle have kørekort, var jeg kun 15 min i kravlegård, så spurgte min kørelærer om vi ikke bare skulle køre en tur for der kunne han ihvertfald ikke lære mig noget.. tihi..

Hvorfor vil du af med dit kørekort om 5 år?? For du er da stadig ung endnu..  For hvis du skal af med kørekortet, så skulle min bedstefar da vist have været af med det for 20 år siden..

Anmeld

22. oktober 2010

SussieThyssen

Tulle Mus skriver:

Du har haft en barndom ligesom min, (bortset fra at jeg først kørte på vejene da jeg blev 18) jeg har også kørt bil og traktor lige siden jeg kunne nå pedalerne...

Og da jeg skulle have kørekort, var jeg kun 15 min i kravlegård, så spurgte min kørelærer om vi ikke bare skulle køre en tur for der kunne han ihvertfald ikke lære mig noget.. tihi..

Hvorfor vil du af med dit kørekort om 5 år?? For du er da stadig ung endnu..  For hvis du skal af med kørekortet, så skulle min bedstefar da vist have været af med det for 20 år siden..

Det er dejligt at have ligget og kørt rundt ikke !?!
Jeg tror man bliver en langt bedre chauffør, når man har fået lov til at ligge og øve sig på marker og markveje...og ville ønske man brugte nogle flere penge på de unge knægte, så de kunne gøre det samme i forbindelse med klubaktiviteter.

Jamen.....jeg vil ikke af med kørekortet...du fik vist ikke læst hvad jeg skrev...for jeg sagde at jeg har meget dårligt syn, og det er min læge, der afgør hvor længe endnu det er forsvarligt at køre, samt jeg selv naturligvis.
Men som det er nu, så kører jeg slet ikke i tusmørke og aften..føler ikke det er forsvarligt.

Anmeld

22. oktober 2010

TineA

Tulle Mus skriver:

Hej Piger (og de få drenge)

Efter jeg har gået i mødre gruppe med en pige på 30 år, som ikke havde kørekort, er jeg kommet til og tænke på hvor mange der kan leve uden et kørekort, og hvordan i så får det til og fungere???
Jeg ville aldrig kunne leve uden et kørekort, hverken derhjemme eller på mit job, så hvis jeg engang skulle være uheldig og miste mit kørekort, så mister jeg også mit job.... 

Knus Maria - som ikke kunne nøjes med et alm kørekort, men som også måtte ha motorcykel kørekort...  

Jeg har hverken kørekort til det ene eller andet jo, til barnevogn
Jeg bor i byen og har alt lige ved hånden, så jeg kan gå frem og tilbage. Ellers drager jeg stor nytte af bus, metro og tog
Jeg har aldrig overvejet kørekort, da jeg slet ikke kan se mig selv bag rettet - jeg er elendig til at betjene en bil og så længe vi bor i byen, så behøver jeg det slet ikke

Anmeld

22. oktober 2010

Maja_4000

Jeg er 21 og har ikke køreskort .. Men jeg skal da have det på et tidspunkt (de gamle giver nemlig - så længe jeg ikke ryger :p)
Men jeg savner det faktisk ikke .. Vi har ikke økonomi til en bil lige nu .. Og når vi låner en , er det som regl for at tage i sommerhus eller sådan , og såer kæresten jo med (; Så kan han få lov at køre ..

Anmeld

22. oktober 2010

Mathilde

Ja og ville ikke undvære det

Anmeld

22. oktober 2010

Bom

SussieThyssen skriver:

Det er dejligt at have ligget og kørt rundt ikke !?!
Jeg tror man bliver en langt bedre chauffør, når man har fået lov til at ligge og øve sig på marker og markveje...og ville ønske man brugte nogle flere penge på de unge knægte, så de kunne gøre det samme i forbindelse med klubaktiviteter.

Jamen.....jeg vil ikke af med kørekortet...du fik vist ikke læst hvad jeg skrev...for jeg sagde at jeg har meget dårligt syn, og det er min læge, der afgør hvor længe endnu det er forsvarligt at køre, samt jeg selv naturligvis.
Men som det er nu, så kører jeg slet ikke i tusmørke og aften..føler ikke det er forsvarligt.

Træls, kan et par briller ikke ret op på det???

Anmeld

22. oktober 2010

SussieThyssen

Tulle Mus skriver:

Træls, kan et par briller ikke ret op på det???

Nix...jeg har hensynende synsnerver..en skavank fra min farmor. Det er synsnerverne der kalker til, og det kan man ikke gøre noget ved.
Naturligvis har jeg briller, men de er kun til for at aflaste mit svageste øje, fordi det andet er dovent og ellers er bedre.
Og så har jeg læsebriller, men de gør næsten ingen nytte nogen af dem.
Som det er nu, har jeg kun 25/30 vision.
Men sådan er livet, man kan ikke få alt...og jeg har haft mange år til at indstille mig på, at det en dag ville blive sådan.

Anmeld

22. oktober 2010

A&F

Yes jeg har også kørekort. Selvom jeg midlertidig ikke har bil. Er stor tilhænger af den offentlige transport

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.