Har du kørekort???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er 27 og jeg er i gang med at tage mit kort nu her. Jeg har aldrig haft behov for det, da jeg har været fint tilfreds med offentlig transport som er både fleksibel og så koster den kun noget når du bruger den Men nu har Svenskefanden insisteret på at lease en Punto Evo, og da han er afsted en uge om måneden var det smart at jeg kunne bruge bilen der, så nu skulle det være!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Jibbe

Jeg har kørekort men fik det først da jeg var 25, før havde jeg ikke behov for det. Boede i Svendborg og cyklede rundt til alt. Fik det først da kæresten købte en bil.

Anmeld

22. oktober 2010

<3

Er 36 og intet kørekort. Men tager nok alm kørekort her til foråret

Men bor inde midt i kbh med kort afstand til metro og busser. Kan slet ikke se hvad jeg skal have brugt det til før jeg fik barn

Anmeld

22. oktober 2010

Maddox

Ja, jeg tog kørekort da jeg var 18

Vi bor i en lillebitte flække hvor busserne kun kører én gang i timen (hver vej) Og der kører ikke engang busser forbi, der hvor vores forældre bor

Jeg ville heller ikke bryde mig om, kun at kunne komme ud at køre hvis kæresten var med. Derfor har vi også hver sin bil

Anmeld

22. oktober 2010

SussieThyssen

Tulle Mus skriver:

Hej Piger (og de få drenge)

Efter jeg har gået i mødre gruppe med en pige på 30 år, som ikke havde kørekort, er jeg kommet til og tænke på hvor mange der kan leve uden et kørekort, og hvordan i så får det til og fungere???
Jeg ville aldrig kunne leve uden et kørekort, hverken derhjemme eller på mit job, så hvis jeg engang skulle være uheldig og miste mit kørekort, så mister jeg også mit job.... 

Knus Maria - som ikke kunne nøjes med et alm kørekort, men som også måtte ha motorcykel kørekort...  

Ja..og har haft det siden 4 dage efter jeg blev 18.
Reelt set har jeg kørt bil siden jeg var 8 år, hvor min far lærte mig at køre på markerne på vores gård.
Landeveje har jeg kørt på siden jeg var 16. Det gjorde man bare dengang, og det var der ingen der løftede et øjenbryn over, heller ikke den lokale landbetjent, når bare man kørte ordentligt.

Da jeg skulle have mit kørekort, fik jeg 3 køretimer.
En hvor jeg skulle vise kørelæreren at jeg kunne køre bil og 2 glatkørsel på Sorø sø, og det var så det. 

Mit kørekort kostede 375 kr 
I dag kører jeg kun meget lidt bil og kun i dagslys, da jeg ikke ser særligt godt, og regner med at jeg inden for et par år eller 5 bliver nødt til at lægge det på hylden, når lægen siger at det er tid.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. oktober 2010

Kloster

Ja jeg har kørekort. Fik det som 19 årig og kan da bare slet ikke undvære det.

Nu har vi også hver sin bil, så det er helt luksus. Så jeg vil bare ikke undvære nogle af delene. Jeg tager bare min bil og kører, når jeg har lyst til det. Vi bor i et yderområde, hvor der er 2 km til busserne, der kører hver time. Vores lokale bus kører få gange om dagen og en virkelig molbo-agtig vej at komme til vores nærmeste større by. Så jeg nyder min bil... På trods af jeg kun har 4 km på arb.

Anmeld

22. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

Tulle Mus skriver:

Hej Piger (og de få drenge)

Efter jeg har gået i mødre gruppe med en pige på 30 år, som ikke havde kørekort, er jeg kommet til og tænke på hvor mange der kan leve uden et kørekort, og hvordan i så får det til og fungere???
Jeg ville aldrig kunne leve uden et kørekort, hverken derhjemme eller på mit job, så hvis jeg engang skulle være uheldig og miste mit kørekort, så mister jeg også mit job.... 

Knus Maria - som ikke kunne nøjes med et alm kørekort, men som også måtte ha motorcykel kørekort...  

Har stemt flere...

Er selv 30 og har fuld hus på kørekortet

Kørt lastbil siden jag var 19 og kører på 5. år som autoredder...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. oktober 2010

serinasmor

jeg har kørekort ... men har kun kørt bil 2 gange efter jeg fik det ... det er nu 7-8 år siden ... jeg har imellemtiden prøvet at køre på en landevej med min ex ved siden af for lissom at se om jeg kunne, da jeg havde et job i udsigt hvor jeg var nødt til at kunne køre.... det job måtte jeg opgive da jeg SLET ikke kunne finde ud af det mere... Det er endnu ikke nødvendigt for mig at kunne køre.. jeg bor i aalborg og her er gode busforbindelser ...selvfølgelig kunne det engang imellem være praktisk at jeg lige kunne låne bilen og køre ned til mine forældre eller ned og handle osv ... men jeg tror først jeg får taget mig sammen til at turde køre bil når det bliver nødvendigt for mig ... her tænker jeg hvis vi slet ikke kan få hverdagen med at hente og bringe til at hænge sammen efter jeg er færdig med min uddannelse... når det engang bliver nødvendigt  for mig at kunne køre vil jeg tage et par køretimer hos en kørelærer og evt i kravlegård igen... jeg er nemlig MEGA usikker .. og jeg skal i hvert fald ikke køre med kæresten ved siden af og serina på bagsædet før jeg føler mig HELT sikker

hmmm giver det mening??

serinasmor

Anmeld

22. oktober 2010

LinLin

Tullen85 skriver:

Det er heldigvis meget sjældent det er de gamle busser med trapper... Der overvejer jeg ofte at vente på den næste, men folk tilbyder altid deres hjælp, det mest hvis der ikke er andre ved stoppestedet... :-)

Ja de er heldigvis snart "udryddet"

Anmeld

22. oktober 2010

Na-Wi

Jeg har ikke kørekort men ville gerne have det (har bare ikke råd, og der går mange år før jeg måske kan få råd til det ) .. Jeg bor i en by hvor toget kører 1 gang i timen, og det samme med busserne.. Og når man så er sent på den med sur baby og man ikke når toget/bussen så er ens dag bare ødelagt, især nu hvor det er så koldt derude..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.