Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2010

missie20

Fines mor skriver:

Jeg mener ikke at det er definationen på omsorgssvigt, jeg taler ikke om påvirkninger - men ordrets betydning! Omsorgssvigt er i mine øjne noget som er lagt værre!

Hvordan kan det ikke være slemt og kvæle dit barn langsomt? Altså efter min mening så syntes jeg da det er at gøre noget meget grimt ved dit barn...er det ikke omsorgsvigt? Hmm ja bare min mening...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Barbamama

qp skriver:

Jeg kan sagtens se hvad TS mener mht omsorgssvigt i forbindelse med rygning under graviditet, men når det er sagt er jeg nok en af dem der mener, at omsorg overfor et barn først træder i kraft efter fødselen...

Det der bliver omtalt i denne tråd er nok nærmere det jeg ville betegne som "forebyggende omsorgssvigt". Og selvsamme er da noget man i sundhedsstyrelsen arbejder på højtryk for, det er der jo intet nyt i - det står jo ligesom på cigaretpakkerne, at rygning under graviditet kan skade det ufødte barn....

Ps. Jeg har ikke læst tråden

Seriøst??? Ved ikke om jeg har misforstået dig, men jeg vil da mene at omsorgen begynder lige fra man finder ud af at man er gravid, for barnet bliver jo udsat for alt hvad man udsætter sig selv for, så man viser jo omsorg til sit ufødte barn ved at vise omsorg for sig selv: Ikke overbelaste sig selv, ikke ryge, ikke drikke, ikke drikke en masse koffein, få de rigtige vitaminer osv.

Anmeld

20. oktober 2010

Barbamama

Macrolf skriver:

Ja, det er seriøst klamt

Blev bare chokeret over det. Det er da bare SÅ synd for det lille menneske der slet ikke har bedt om at komme derind. Måske skulle den der røg i løbet af 1,5 time have nedsat lungefunktion... Tror vedkommende ville sige nej tak.

Anmeld

20. oktober 2010

missie20

Ryger eller ikke ryger, så vil du/i/jeg da aldrig nogensinde tag et hiv af en smøg og puste røgen ud i hovedet på din baby, det er præcis det samme som sker når du har baby i maven og tager og ryger en smøg...Det er da møg hamrende forkert.

Engang var jeg på en barsel gang på hillerød sygehus og der var så et rygerrum, der satte jeg mig for at ryge en smøg. Ind kom en nybagt mor og hendes lille bebs. Hun satte sig ned og tændte en smøg, men babyen liggende nede i den lille seng. Ja så slukkede jeg min smøg og gik ud. Det er 9 år siden. Hvis det var den dag idag havde jeg nok sagt eller gjort noget. Hvor forkert er det ikke lige...Puha!!! Tiderne har ændret sig på små 10 år, men det er jo fordi vi ved bedre og mere nu,ville jeg mene.

Anmeld

20. oktober 2010

mor-til-vanessa

FruRafn skriver:

Lige præcis, og der er ikke én eneste undersøgelse der kan modbevise dette. Forstår ikke hvorfor rygerne bliver så sure over at høre det, det er jo bare fakta. Jeg har selv røget i 10 år, men er stoppet nu, og kunne da aldrig i min vildeste fantasi finde på hverken at ryge, drikke eller gøre andre ting der kunne skade det barn man har i maven, når jeg engang blir gravid. Sådan tænkte jeg også den gang jeg røg 20 Prince om dagen.

Men godt at vi er nogle der kan tale for de ufødte børn det ligget i nogle navet hvor moren ikke tager hensyn.

ja det er fakta. jeg forstår heller ikke man bare kan pulse løs når man ved det skader.

jeg stoppede selv med at ryge da jeg blev gravid og som en skrev til mig i mandag i den anden tråd så var det jo ikke alle der var lige så stærke som mig. men jeg synes bare man burde finde styrken i ikke at ville skade ens barn.

hvor er det flot du er stoppet med at ryge. go girl

Anmeld

20. oktober 2010

Fines mor

missie20 skriver:

Hvordan kan det ikke være slemt og kvæle dit barn langsomt? Altså efter min mening så syntes jeg da det er at gøre noget meget grimt ved dit barn...er det ikke omsorgsvigt? Hmm ja bare min mening...

Nu er jeg ikke selv ryger, og for mig er det ikke omsorgssvigt.

Anmeld

20. oktober 2010

mor-til-vanessa

missie20 skriver:

Ryger eller ikke ryger, så vil du/i/jeg da aldrig nogensinde tag et hiv af en smøg og puste røgen ud i hovedet på din baby, det er præcis det samme som sker når du har baby i maven og tager og ryger en smøg...Det er da møg hamrende forkert.

Engang var jeg på en barsel gangpå hillerød sygehus og der var så et rygerrum, der satte jeg mig for at ryge en smøg. Ind kom en nybagt mor og hendes lille bebs. Hun satte sig ned og tændte en smøg, men babyen liggende nede i den lille seng. Ja så slukkede jeg min smøg og gik ud. Det er 9 år siden. Hvis det var den dag idag havde jeg nok sagt eller gjort noget. Hvor forkert er det ikke lige...Puha!!! Tiderne har ændret sig på små 10 år, men det er jo fordi vi ved bedre og mere nu,ville jeg mene.

føj hvor klamt. tænk at kunne tage sit barn med ind i et rygerrum.

men ja det var nok en anden tid, men hvor er det uhygeligt

Anmeld

20. oktober 2010

BabyStella!

Dinna88 skriver:

Tror bestemt ikke du bliver stemplet for den gode gerning, så det er da kun positivt, at du ikke er ano? Det er da også SÅ synd, du har da klart gjort det rette det lyder forfærdeligt. Især når man så har læst en søøørens masse om konsekvenserne af omsorgssvigt. 

Hvor gammel er datteren? For måske kan hun være så ung/lille, at konsekvenserne af omsorgssvigt som foster ikke ses endnu?

Datteren er næsten 2 år og moderen er 23 år. At hun har røget, mens hun var gravid, kan ikke ses nu, men jo, måske når hun blir´ ældre.

Jeg har en søster, som jeg ikke snakker med mere, som røg cigaretter og drak, mens hun var gravid med min nevø - han har idag ADHD. Jeg ved ikke om det er pga. at hun drak og røg, men det har da heller ikke gjort det bedre.

Samme nummer lavede hun, da hun var gravid med min niece - hun blev født for tidligt og har i dag astma

Jeg har altid sagt, jeg ville stoppe med og ryge, når jeg blev gravid, og det gjorde jeg! Jeg blev gravid i januar måned og i februar stoppede jeg. Det smagte af h. til! Heldigvis, men jeg var stoppet alligevel.

Vil også gerne tro at jeg har noget og gøre med at min veninde er nede på 2 cigaretter om dagen. Hun har termin d. 10. nov., og HVER gang, jeg har været på besøg hos hende, og hun hos mig, har jeg nævnt hendes rygning. Hun har garenteret været pisse irriteret på mig, men jeg er ligeglad. Hun ryger dårlig nok mere, og næste gang, jeg ser hende, får hun også at vide, at hun jo lige godt kan stoppe, når det ikke er mere, hun ryger

Anmeld

20. oktober 2010

Shibby

Hey.. Jeg hverken røg eller drak da jeg ventede Mikkel. Jeg gjorde alt efter bogen-og han har sandsynligvis adhd såå..

Rygning er et misbrug-Det er sandt nok. Men hellere 5-10 smøger end 20-30. De fleste gravide rygere skære jo rigtig meget ned netop fordi de vil babyen det bedste

Men mht skyllemiddel osv så lider vores unger åbenbart omsorgsvigt..Det var jeg ikke kalr over. Verden er lidt firkantet nu til daws!

Anmeld

20. oktober 2010

Dinna88

lauramusen skriver:

At være alkoholikere er at være fuld hele tiden. Det er et misbrug og omsorgsvigt hvis man har barn, for man kan ikke være der for sit barn, hvis man hele tiden er fuld. Rygning er puha men man kan stadig stimulere sit barn og være der for det 100% Så derfor ser jeg ikke rygning som et misbrug og omsorgssigt for man kan stadig ha et barn der vokser sig stærkt mentalt. Det skal man ikke regne med at få hvis man drikker.

Vi har fundet ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.