Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Barbamama

nååååå de damer.... Det er ikke fordi jeg ikke nyder vores snak og debat, men hvis jeg skal nå at nusse lidt med manden inden vi skal i seng så er det nu, så tak for en god debat og jeg svarer gerne på det I nu når at skrive næste gang jeg logger på. Knus og god aften til jer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Stumpen

michella80 skriver:

Jeg ved det og jeg kan heller ikke selv sige hvor grænsen går. TÆnker også bare på et udviklingshæmmet par der engang fik et barn sammen og lige fra hun blev gravid fik de at vide at barnet skulle fjernes da de ikke kunne tage vare på det. De troede på til det sidste at de ville få lov at beholde det. Man så deres barn blive fjernet få timer efter fødslen og hvor KEDE af det og uforstående de var. Det var så synd. Og så hørte man de snakkede om at de ville prøve at blive gravide igen. Altså... Der tænkte jeg også bare at i de tilfælde hvor man VED at alle deres børn vil blive tvangsfjernede er det da bedre for ALLE involverede at blive steriliserede. Men det er bare min mening.

Jamen det er synd... Både for forældre og børn.. Min fætter lider af en psykisk sygdom (husker ikke lige hvilken) med et godt bagland og han har et barn med en pige der også har en psykisk sygdom og ikke et godt bagland.. De bor ikke sammen.. Deres søn er 2 dage i ugen hos sin mor og resten af tiden hos sin far, når han magter det og ellers er han hos min moster.... Drengen fungere fint i dag, men pædagoger osv er meget imponeret over ham, da han var udsat på omsorgssvigt i starten af sit liv..

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Jamen det er jo det med de skrevne ord..det er så svært at få det hele med, især kropssproget og mimikken.
Man kan ikke vise blinket i øjet, det løftede øjenbryn efterfulgt af et bredt grin eller alvoren i øjnene.
Jeg ved godt, at jeg let kan virke bedrevidende, og når jeg læser mine ting igennem, så gør jeg altid hvad jeg kan for at komme netop dét til livs.
Men det skyldes nok mit massive lærergen. Jeg har undervist i så mange år, og som lærer skal man være overbevisende og god til at tale ind til både børn og voksne, ulempen er så bare, at man ofte glemmer at man ikke underviser, men samtaler.
Så please...bær lidt over med mig, og giv mig så lige et praj, hvis jeg bliver for meget, sådan som du har gjort nu 

Ej undskyld så..Det er jo helt fint at du gerne vil lære fra dig og så er det da trist når jeg opfatter det som bedrevidende..Vi har jo skrevet om før at blive misforstået og så gør jeg det selv

Anmeld

19. oktober 2010

Kløver

Dinna88 skriver:

Hej!
Jeg sad i psykologi her den anden dag og havde om omsorgssvigt... Og så kom jeg til at tænke på den debat med at ryge under graviditet. Og dette er IKKE for at hive op i emnet igen (Der er en grund til at det er blevet låst jo) men det viser sig faktisk, at det er omsorgssvigt, hvis moderen har et misbrug under graviditeten. Jeg har aldrig tænkt over det, men selvfølgelig giver det da mening?

Det slog mig også lige at der er så fantastisk mange der er ligeglade med skyllemiddel osv, da "de jo ikke kan beskytte" barnet mod alt. Men hey, de udsætter jo faktisk deres børn for omsorgssvigt? I DK er der ingen paragraffer for det, men andre lande (Tror bl.a. det var Norge og Sverige) der kan man tvinge moderen i behandling. Tror så nok ikke lige de smider en moder i fængsel for at bruge en mascara med parabener i, men altså....

Jeg ved ikke helt hvor meget debat der er i det her, men det er da stof til eftertanke?  

arh synes nu ikke det er direkte omsorgssvigt, så er der jo meget der kan gå ind under misbrug, er ikke selv ryger, men når jeg tænker misbrug tænker jeg da mere alkohol eller euforiserende stoffer. Og tja synes nu heller ikke det er omsorgssvigt fordi man vælger at bruge feks skyllemiddel. tror man skal passe lidt på med at vi ikke skaber et fængsel for os selv, at alt pludselig er så farligt, at det er frygteligt, næsten bare at være til

Selv bruger jeg da neutral,m en er mest fordi jeg selv er begyndt inden for de seneste par år at være plaget af ting jeg ikke kan tåle, men har nu hørt fra en veninde at selv neutral skulle kunne give allergi, så ja, man er jo snart ikke sikker med noget mere

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

Jeg forsvinder lige en tid for at halvt om halvt se dokumentaren!

Anmeld

19. oktober 2010

Stumpen

Dinna88 skriver:

Den lyder spændende, det noterer jeg lige - tak!

Var så lidt.. Hun har skrevet et par stykker mere, hvis det er..

Anmeld

19. oktober 2010

Diana...

Stumpen skriver:

Du kan se opfølgning 10 år efter gratis på sputnik... Den "rigtige" kan jeg ikke finde derinde... Men ved at der er klip fra den i opfølgningen...

Ok det vil jeg lige prøve i morgen Tak. 

Anmeld

19. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg gør lige opmærksom på at der skal holdes en ordentlig tone herinde. Det er helt iorden at være rygendes uenige men lad være med at nedgøre, bruge giftig sarkasme, tilsvining osv. Det tjener intet andet formål end at vi bliver uvenner, stemningen bliver dårlig og måske i sidste ende at en ellers spændende tråd må lukkes.

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

Anmeld

19. oktober 2010

quar20

Rosa skriver:

Jeg gør lige opmærksom på at der skal holdes en ordentlig tone herinde. Det er helt iorden at være rygendes uenige men lad være med at nedgøre, bruge giftig sarkasme, tilsvining osv. Det tjener intet andet formål end at vi bliver uvenner, stemningen bliver dårlig og måske i sidste ende at en ellers spændende tråd må lukkes.

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

SKØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØNT

Anmeld

19. oktober 2010

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Ej undskyld så..Det er jo helt fint at du gerne vil lære fra dig og så er det da trist når jeg opfatter det som bedrevidende..Vi har jo skrevet om før at blive misforstået og så gør jeg det selv

Eii..du skal ikke undskylde søde ven..det er dejligt når man kan snakke sammen om tingene og udrede misforståelserne.
Kæmpe knus til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.