Dinna88 skriver:
Hej!
Jeg sad i psykologi her den anden dag og havde om omsorgssvigt... Og så kom jeg til at tænke på den debat med at ryge under graviditet. Og dette er IKKE for at hive op i emnet igen (Der er en grund til at det er blevet låst jo) men det viser sig faktisk, at det er omsorgssvigt, hvis moderen har et misbrug under graviditeten. Jeg har aldrig tænkt over det, men selvfølgelig giver det da mening?
Det slog mig også lige at der er så fantastisk mange der er ligeglade med skyllemiddel osv, da "de jo ikke kan beskytte" barnet mod alt. Men hey, de udsætter jo faktisk deres børn for omsorgssvigt? I DK er der ingen paragraffer for det, men andre lande (Tror bl.a. det var Norge og Sverige) der kan man tvinge moderen i behandling. Tror så nok ikke lige de smider en moder i fængsel for at bruge en mascara med parabener i, men altså....
Jeg ved ikke helt hvor meget debat der er i det her, men det er da stof til eftertanke?
arh synes nu ikke det er direkte omsorgssvigt, så er der jo meget der kan gå ind under misbrug, er ikke selv ryger, men når jeg tænker misbrug tænker jeg da mere alkohol eller euforiserende stoffer. Og tja synes nu heller ikke det er omsorgssvigt fordi man vælger at bruge feks skyllemiddel. tror man skal passe lidt på med at vi ikke skaber et fængsel for os selv, at alt pludselig er så farligt, at det er frygteligt, næsten bare at være til 
Selv bruger jeg da neutral,m en er mest fordi jeg selv er begyndt inden for de seneste par år at være plaget af ting jeg ikke kan tåle, men har nu hørt fra en veninde at selv neutral skulle kunne give allergi, så ja, man er jo snart ikke sikker med noget mere 
Anmeld