Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2010

AA10

Dinna88 skriver:

Hej!
Jeg sad i psykologi her den anden dag og havde om omsorgssvigt... Og så kom jeg til at tænke på den debat med at ryge under graviditet. Og dette er IKKE for at hive op i emnet igen (Der er en grund til at det er blevet låst jo) men det viser sig faktisk, at det er omsorgssvigt, hvis moderen har et misbrug under graviditeten. Jeg har aldrig tænkt over det, men selvfølgelig giver det da mening?

Det slog mig også lige at der er så fantastisk mange der er ligeglade med skyllemiddel osv, da "de jo ikke kan beskytte" barnet mod alt. Men hey, de udsætter jo faktisk deres børn for omsorgssvigt? I DK er der ingen paragraffer for det, men andre lande (Tror bl.a. det var Norge og Sverige) der kan man tvinge moderen i behandling. Tror så nok ikke lige de smider en moder i fængsel for at bruge en mascara med parabener i, men altså....

Jeg ved ikke helt hvor meget debat der er i det her, men det er da stof til eftertanke?  

nu har jeg selv psykologi og jeg kan på ingen måder forstå hvordan du kan få dette til og blive til omsorgsvigt... for så vil jeg da sige at mange børn bliver omsorgsvigtet hvis vi skal gå i detaljer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

ESV

AA10 skriver:

nu har jeg selv psykologi og jeg kan på ingen måder forstå hvordan du kan få dette til og blive til omsorgsvigt... for så vil jeg da sige at mange børn bliver omsorgsvigtet hvis vi skal gå i detaljer...

SÅ ENIG!!!

Anmeld

24. oktober 2010

Laulund87

AA10 skriver:

Hun siger jo ikke at det er omsorgssvigt, hun spørger bare om andre synes det..Hun skriver det er værd at tænke over.

Er det kun hvis man ikke går i detaljer man kan snakke om omsorgssvigt? Forstår ikke lige din sidste udtalelse

Anmeld

24. oktober 2010

AA10

Laulund87 skriver:

Hun siger jo ikke at det er omsorgssvigt, hun spørger bare om andre synes det..Hun skriver det er værd at tænke over.

Er det kun hvis man ikke går i detaljer man kan snakke om omsorgssvigt? Forstår ikke lige din sidste udtalelse

nej det gør man ikke.. det jeg mener med det er jeg synes ikke hvis man tænder en smøg når man er gravid at det er omsorgsvigt hvad skal man så sige når barnet er født og folk ryger er det ikke omsorgsvigt synes ikke man kan kalde det omsorgsvigt det vil jeg mere betegne som en dum handling.. barnet bliver da ikke svigtet ved at en forældre ryger.....

Anmeld

24. oktober 2010

Laulund87

AA10 skriver:

nej det gør man ikke.. det jeg mener med det er jeg synes ikke hvis man tænder en smøg når man er gravid at det er omsorgsvigt hvad skal man så sige når barnet er født og folk ryger er det ikke omsorgsvigt synes ikke man kan kalde det omsorgsvigt det vil jeg mere betegne som en dum handling.. barnet bliver da ikke svigtet ved at en forældre ryger.....

Jeg er dybt uenig, men ok. Har du set linket tidligere i tråden om hvad rygning gør ved fostret?

Desuden holder jeg min datter fra røg, selv her efter hun er født

Anmeld

24. oktober 2010

AA10

Laulund87 skriver:

Jeg er dybt uenig, men ok. Har du set linket tidligere i tråden om hvad rygning gør ved fostret?

jeg giver dig ret i at rygning ikke er godt for barnet hverken under og efter graviditet men og kalde det for omsorgsvigt der skilles vores veje

Anmeld

24. oktober 2010

Laulund87

AA10 skriver:

jeg giver dig ret i at rygning ikke er godt for barnet hverken under og efter graviditet men og kalde det for omsorgsvigt der skilles vores veje

Så er det jo, fred være med det

Anmeld

24. oktober 2010

AA10

Laulund87 skriver:

Så er det jo, fred være med det

lige præcis

Anmeld

24. oktober 2010

Julieogbaby

Laulund87 skriver:

Hvor er linket? Kan ikke finde det, og vil meget gerne læse lidt om det

Anmeld

24. oktober 2010

Laulund87

Julieogbaby skriver:

Hvor er linket? Kan ikke finde det, og vil meget gerne læse lidt om det

Prøv at kigge på side 19 Min com strejker når jeg vil linke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.