Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2010

Meliora

mor-til-vanessa skriver:

ja det er fakta. jeg forstår heller ikke man bare kan pulse løs når man ved det skader.

jeg stoppede selv med at ryge da jeg blev gravid og som en skrev til mig i mandag i den anden tråd så var det jo ikke alle der var lige så stærke som mig. men jeg synes bare man burde finde styrken i ikke at ville skade ens barn.

hvor er det flot du er stoppet med at ryge. go girl

Ja det der med styrken, det er noget pjat. Det handler om at lade være med at gå ned og købe smøger, og lade være med at ryge dem. Hvor svært kan det være, der er jo ingen der tvinger folk, og man kan jo bare ignorere at kroppen skriger på det. Jeg ville også gerne spise chokolade hver dag, men ved ligesom at det skal jeg ikke, ergo lader jeg være med det:-)

Jo tak:-) Synes egentlig ikke det var så svært, da jeg først havde taget beslutningen lod jeg bare være at ryge, og det er 16 måneder siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Meliora

Diana... skriver:

Nemlig det er nemlig bare fakta! 

Og super flot du er stoppet med at ryge efter 10 år  det sgu sejt gået! 

Thanks a bunch. Tænkte at jeg vidste at jeg alligevel sku stoppe når projekt baby sku starte, så ku jo ligeså godt stoppe et par år før:-)

Anmeld

20. oktober 2010

Dinna88

BabyStella! skriver:

Datteren er næsten 2 år og moderen er 23 år. At hun har røget, mens hun var gravid, kan ikke ses nu, men jo, måske når hun blir´ ældre.

Jeg har en søster, som jeg ikke snakker med mere, som røg cigaretter og drak, mens hun var gravid med min nevø - han har idag ADHD. Jeg ved ikke om det er pga. at hun drak og røg, men det har da heller ikke gjort det bedre.

Samme nummer lavede hun, da hun var gravid med min niece - hun blev født for tidligt og har i dag astma

Jeg har altid sagt, jeg ville stoppe med og ryge, når jeg blev gravid, og det gjorde jeg! Jeg blev gravid i januar måned og i februar stoppede jeg. Det smagte af h. til! Heldigvis, men jeg var stoppet alligevel.

Vil også gerne tro at jeg har noget og gøre med at min veninde er nede på 2 cigaretter om dagen. Hun har termin d. 10. nov., og HVER gang, jeg har været på besøg hos hende, og hun hos mig, har jeg nævnt hendes rygning. Hun har garenteret været pisse irriteret på mig, men jeg er ligeglad. Hun ryger dårlig nok mere, og næste gang, jeg ser hende, får hun også at vide, at hun jo lige godt kan stoppe, når det ikke er mere, hun ryger

Ja okay, så er der jo mange år endnu hvor det kan vise sig. Jeg googlede det lidt da jeg sad med det, og det kan have noget med det at gøre, men man ved det ikke endnu - det var lige hvad jeg kunne finde ud af.

Jeg tror da bestemt at det har noget med det at gøre... Men jeg ved det jo ikke, men ethvert menneske kan da finde en smule fornuft i det, ikke? :s Øv, hvor gør det ondt at tænke på.

Hehe. Hun skal bare arbejdes med Men det er da godt at høre! Og godt, at du stoppede

Anmeld

20. oktober 2010

Meliora

missie20 skriver:

Ryger eller ikke ryger, så vil du/i/jeg da aldrig nogensinde tag et hiv af en smøg og puste røgen ud i hovedet på din baby, det er præcis det samme som sker når du har baby i maven og tager og ryger en smøg...Det er da møg hamrende forkert.

Engang var jeg på en barsel gang på hillerød sygehus og der var så et rygerrum, der satte jeg mig for at ryge en smøg. Ind kom en nybagt mor og hendes lille bebs. Hun satte sig ned og tændte en smøg, men babyen liggende nede i den lille seng. Ja så slukkede jeg min smøg og gik ud. Det er 9 år siden. Hvis det var den dag idag havde jeg nok sagt eller gjort noget. Hvor forkert er det ikke lige...Puha!!! Tiderne har ændret sig på små 10 år, men det er jo fordi vi ved bedre og mere nu,ville jeg mene.

Anmeld

20. oktober 2010

Dinna88

Shibby skriver:

Hey.. Jeg hverken røg eller drak da jeg ventede Mikkel. Jeg gjorde alt efter bogen-og han har sandsynligvis adhd såå..

Rygning er et misbrug-Det er sandt nok. Men hellere 5-10 smøger end 20-30. De fleste gravide rygere skære jo rigtig meget ned netop fordi de vil babyen det bedste

Men mht skyllemiddel osv så lider vores unger åbenbart omsorgsvigt..Det var jeg ikke kalr over. Verden er lidt firkantet nu til daws!

Det er der heller ikke blevet sagt noget om? Det er jo ikke sådan at hvis f.eks. alkohol er hårdt for ens lever, så er der INTET andet der er. Nu er det dig der ser en smule for firkantet på det

Anmeld

20. oktober 2010

qp

michella80 skriver:

Seriøst??? Ved ikke om jeg har misforstået dig, men jeg vil da mene at omsorgen begynder lige fra man finder ud af at man er gravid, for barnet bliver jo udsat for alt hvad man udsætter sig selv for, så man viser jo omsorg til sit ufødte barn ved at vise omsorg for sig selv: Ikke overbelaste sig selv, ikke ryge, ikke drikke, ikke drikke en masse koffein, få de rigtige vitaminer osv.

Hvis du læser det der er skrevet eftet det du citerer mig i vil du kunne se hvad jeg mener Det er jo nemt nok, at drage tingene ud af en sammenhæng.... hihi

Anmeld

20. oktober 2010

<3

Hey.. Jeg hverken røg eller drak da jeg ventede Mikkel. Jeg gjorde alt efter bogen-og han har sandsynligvis adhd såå..

Rygning er et misbrug-Det er sandt nok. Men hellere 5-10 smøger end 20-30. De fleste gravide rygere skære jo rigtig meget ned netop fordi de vil babyen det bedste

Men mht skyllemiddel osv så lider vores unger åbenbart omsorgsvigt..Det var jeg ikke kalr over. Verden er lidt firkantet nu til daws!

Jo men regnestykket er jo stadig uhyggeligt

5-10 smøger = 7,5 - 15 timers nedsat lungefunktion...

Anmeld

20. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk at holde en ordentlig tone i debatten

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

Anmeld

21. oktober 2010

Barbamama

qp skriver:

Hvis du læser det der er skrevet eftet det du citerer mig i vil du kunne se hvad jeg mener Det er jo nemt nok, at drage tingene ud af en sammenhæng.... hihi

Øhhh jeg er stadig ikke helt med. He he.... Måske er jeg bare langsom. Det er bare fordi du skriver du først mener omsorgen starter når babyen kommer til verden.

Anmeld

24. oktober 2010

ESV

Okay ved ikke helt hvor jeg skal starte!!!!

Men jeg VIL altså blande mig.. he he

Jeg vil gerne spise økologisk men det er ikke en religion for mig, der er også en økonomi der skal hænge sammen og varer der ikke altdi er så nemme og få fat i osv osv osv. Men at det skulle være omsorgssvigt i forhold til min datter kan jeg slet ikke se (nu går jeg lige lidt back to basic der hvor debatten startede)

Jeg syntes bestemt heller ikke at den smule make up jeg brugte under graviditeten er omsorgssvigt det vil jo være det samme som at forbyde (ved lov) at gravide drikker en cola (pga e-numre, mængde af sukker osv osv.

Syntes så det er liiiiiidt sjovt at så mange hidser sig op fordi der bliver nævn taaaaa daaaaa RYGNING!!

Har faktisk læst samtlige indlæg i denne debat og syntes det er skræmmende så "grimt" nogle snakker til andre.... I skulle skamme jer!!!

Jeg er ryger og vi ryger også herhjemme men kun inde på kontoret med åbent vindue, et værelse vores datter på ingen måder har adgang til, har vi gæster der ryger er det også derinde men jeg syntes besmet ikke jeg er skyldig i omsorgssvigt, hverken selv om jeg ryger eller gud forbyde det bruger parafume og ikke altid spiser økologisk.

JEG ER EN GOD OG KÆRLIG MOR!! Basta, tror vi alle gør hvad vi kan på hver vores måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.