Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Stumpen

Diana... skriver:

Ej hvad er det for noget i snakker om nu hvem er ham jørn? 

En ammel udsendelse fra sidst i 90'erne.. Der var en opfølgning på den sidste år eller forrig år..

Et forældre par der flytter ind på en institution med deres lille dreng, hvor de skal lære at passse ham, men han bliver mere og mere passiv og de får chance på chance på chance... Kan ikke lige huske hvad Jørn lider af i det?? Atutisme? ADHD? nogen der husker det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Barbamama

Diana... skriver:

Ej det har jeg ikke set  Hmm kan man set det på nette eller er det for lang tid siden hi hi.

Knus Diana der vidst er lidt bagud ha ha. Hvad kanal var det på? 

http://programmer.tv2.dk/dok/programmer/article.php/id-11198923:er-du-mors-lille-dreng--10-%C3%A5r-senere.html

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

Diana... skriver:

Og udover det som du er blevet informeret om dokumentaren, så ser man altså lille Jørn gå igennem dette svigt. Man ser ham trække sig ind i sig selv, man ser hvor egoistiske hans forældre er og jeg ved ikke hvad. Det er frygteligt at se!

Anmeld

19. oktober 2010

Stumpen

michella80 skriver:

tja.... det ved jeg heller ikke. Synes bare (nu kommer vi ind på en HELT anden diskussion) at man burde kunne tvangs-sterilisere visse mennesker som ALDRIG vil kunne komme til at tage sig af et barn. Det er BØRNENE det går ud over og hvis de alligevel VED at det par igen og igen vil få børn og de skal fjernes giver det ingen mening at de skal kunne få børn

Den er godt nok farlig den debat der... Hmm... Et eller andet sted, så jo, men på den anden side, hvor går grænsen??

Anmeld

19. oktober 2010

Barbamama

Diana... skriver:

Jeg søgte lige på Google og du kan se afsnittene på Sputnik

Anmeld

19. oktober 2010

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Jeg misforstår nok den måde du skriver på så..Det kan sagtens tænkes.

Jamen det er jo det med de skrevne ord..det er så svært at få det hele med, især kropssproget og mimikken.
Man kan ikke vise blinket i øjet, det løftede øjenbryn efterfulgt af et bredt grin eller alvoren i øjnene.
Jeg ved godt, at jeg let kan virke bedrevidende, og når jeg læser mine ting igennem, så gør jeg altid hvad jeg kan for at komme netop dét til livs.
Men det skyldes nok mit massive lærergen. Jeg har undervist i så mange år, og som lærer skal man være overbevisende og god til at tale ind til både børn og voksne, ulempen er så bare, at man ofte glemmer at man ikke underviser, men samtaler.
Så please...bær lidt over med mig, og giv mig så lige et praj, hvis jeg bliver for meget, sådan som du har gjort nu 

Anmeld

19. oktober 2010

Stumpen

Diana... skriver:

Du kan se opfølgning 10 år efter gratis på sputnik... Den "rigtige" kan jeg ikke finde derinde... Men ved at der er klip fra den i opfølgningen...

Anmeld

19. oktober 2010

Barbamama

Stumpen skriver:

Den er godt nok farlig den debat der... Hmm... Et eller andet sted, så jo, men på den anden side, hvor går grænsen??

Jeg ved det og jeg kan heller ikke selv sige hvor grænsen går. TÆnker også bare på et udviklingshæmmet par der engang fik et barn sammen og lige fra hun blev gravid fik de at vide at barnet skulle fjernes da de ikke kunne tage vare på det. De troede på til det sidste at de ville få lov at beholde det. Man så deres barn blive fjernet få timer efter fødslen og hvor KEDE af det og uforstående de var. Det var så synd. Og så hørte man de snakkede om at de ville prøve at blive gravide igen. Altså... Der tænkte jeg også bare at i de tilfælde hvor man VED at alle deres børn vil blive tvangsfjernede er det da bedre for ALLE involverede at blive steriliserede. Men det er bare min mening.

Anmeld

19. oktober 2010

Diana...

michella80 skriver:

Det var Dr1 eller tv2

Ej så kan jeg ikke engang bruge (den kanal har jeg ikke) som undskyldning . Gud hvor er det forfærdeligt jeg tror jeg vil se det. PUUU jeg kan virkelig ikke forstå der ikke bliver gjort mere i sådan tilfælde og hvordan kan man give chance på chance :( 

Anmeld

19. oktober 2010

Barbamama

Diana... skriver:

Ej så kan jeg ikke engang bruge (den kanal har jeg ikke) som undskyldning . Gud hvor er det forfærdeligt jeg tror jeg vil se det. PUUU jeg kan virkelig ikke forstå der ikke bliver gjort mere i sådan tilfælde og hvordan kan man give chance på chance  

Forbered dig på at blive vred når du ser det. Det er virkelig forfærdeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.