Apropo indlægget køber vi julegaver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.416 visninger
89 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

Chalala85

Hvad er jeres julebudget på?

Hvad giver i jeres børn for? Jeg har altid så svært ved at sætte grænser.. Men vil virkelig gerne prøve i år. Min søn er jo ligeglad med om han får for 500 eller 2000kr i julegaver. Bare det er nogen han kan lege med så er han tilfreds. Og det handler jo heller ikke om gaverne men jeg har stadig svært ved ikke at forkæle helt vildt...

Så damer og herre, hvad er jeres julebudget til ungerne og manden på?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Malonde1985

Kan ikke rigtig sætte beløb på, eftersom det kommer lidt an på hvad hun mangler og ønsker sig. Hun får så mange andre ting i løbet af året, så noget for en 500,-... Manden og jeg gir ikke hinanden nogle vilde julegaver, da det "bare" er jul og hvis vi mangler noget, så køber man det jo også i løbet af året.

Men til mine søskende og resten af børnene i familien gir vi gave for max 200,- det er sådan en intern aftale familien imellem, da det ikke er alle som har så mange penge at rutte med og det er en forholdsvis stor familie.

Anmeld

19. oktober 2010

Chalala85

Malonde1985 skriver:

Kan ikke rigtig sætte beløb på, eftersom det kommer lidt an på hvad hun mangler og ønsker sig. Hun får så mange andre ting i løbet af året, så noget for en 500,-... Manden og jeg gir ikke hinanden nogle vilde julegaver, da det "bare" er jul og hvis vi mangler noget, så køber man det jo også i løbet af året.

Men til mine søskende og resten af børnene i familien gir vi gave for max 200,- det er sådan en intern aftale familien imellem, da det ikke er alle som har så mange penge at rutte med og det er en forholdsvis stor familie.

Vi har også den med max 200,- til de andre familiemedlemmer... synes bare det er så svært.. Mikkel mangler jo bestemt ikke noget.. men elsker at give og forkæle.. total dårlig still.. det bliver jo dyrt i længden

Anmeld

19. oktober 2010

bagger26

Vi giver for 500 til ungerne, det får de også for i fødselsdagsgave.. Resten af familien får for ca 150 pr pers..

Selve budgettet er 1000 til julegave til ungerne + 500 kr til mads fødselsdags gave, han fylder år d. 24 dec... og ja så giver vi ikke hinanden gaver..

Men vores samlet julegave budget ligger på 3500 + 5 pers med fødselsdag i december på 1100.. SÅ vi ender med at bruge 4600 på gaver i december, det er egetnlig okay, det skal bare heller ikke blive dyrere end det. Vi tager børnepengene vi for her i oktober og sætter til side til gaver, det ungerne skal bruge til vinter at tøj,sko osv, og bare generelt til at bruge på julehyggen.. Eeeeeelsker jul, så der må man gerne bruge lidt ekstra penge på juleklip, julebage osv...

Anmeld

19. oktober 2010

Malonde1985

bagger26 skriver:

Vi giver for 500 til ungerne, det får de også for i fødselsdagsgave.. Resten af familien får for ca 150 pr pers..

Selve budgettet er 1000 til julegave til ungerne + 500 kr til mads fødselsdags gave, han fylder år d. 24 dec... og ja så giver vi ikke hinanden gaver..

Men vores samlet julegave budget ligger på 3500 + 5 pers med fødselsdag i december på 1100.. SÅ vi ender med at bruge 4600 på gaver i december, det er egetnlig okay, det skal bare heller ikke blive dyrere end det. Vi tager børnepengene vi for her i oktober og sætter til side til gaver, det ungerne skal bruge til vinter at tøj,sko osv, og bare generelt til at bruge på julehyggen.. Eeeeeelsker jul, så der må man gerne bruge lidt ekstra penge på juleklip, julebage osv...

Ååårh julebag

Pebernødder, kjelner, brunkager, honninghjerter osv

Anmeld

19. oktober 2010

Chalala85

bagger26 skriver:

Det er egentlig et okay budget synes jeg.. helt nyt spørgsmål, hvordan holder i jul og fødselsdag samme dag?

Anmeld

19. oktober 2010

bagger26

Malonde1985 skriver:

Ååårh julebag

Pebernødder, kjelner, brunkager, honninghjerter osv

Der er ikke noget bedre og hyggeligere end julebag med ungerne.. Du får lige et stemningsbillede, så kan du begynde at glæde dig til at bage hehe..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. oktober 2010

Amso

Min kærestes datter får efter hvad hun har brug for, og hvad hun ønsker sig, så det er meget forskelligt fra år til år, hvad hun får for. Men lige pt. er vi ved at gøre hendes værelse mere "ung pige" agtigt i stedet for børneværelse, så det bliver nok noget stort derind til i år.

Mig og kæresten giver hinanden en lille gav hvert år, han køber som regel et par pandora smykker til mig, da han ikke er så kreativ, men tænker til gengæld meget over hvilke motiver det skal være.  Hehe..

Ellers er vores buget ca. 200 kr, til hver person, og dog er vi ikke på gaver med alle, da vi har en stooooor familie.

Anmeld

19. oktober 2010

bagger26

Chalala85 skriver:

Det er egentlig et okay budget synes jeg.. helt nyt spørgsmål, hvordan holder i jul og fødselsdag samme dag?

Ja det er lige til at overkomme, uden det bliver alt for dyrt..

Jamen vi holder fødselsdag med boller, kage og varm kakao om formiddagen, gæsterne kommer kl 10 og så bliver de til mellem 12-14 stykker, så kan de nå hjem og lave det de skal osv.. Det er faktisk rigtig rigtig hyggeligt at mødes på den måde, så ser vi alle sammen hinanden, også selvom vi måske ikke skal være sammen om aftenen, der kommer omkring 20 gæster.. Det kan måske godt være lidt mange gaver for mads på sådan en dag, så måske vi på et tidspunkt skal overveje at holde hans fødselsdag for gæsterne fx d. 23, og så bare hygge os herhjemme med ham d. 24.. Men det finder vi ud af efterhånden, han bliver 3 i år..

Anmeld

19. oktober 2010

Malonde1985

bagger26 skriver:

Der er ikke noget bedre og hyggeligere end julebag med ungerne.. Du får lige et stemningsbillede, så kan du begynde at glæde dig til at bage hehe..

Iih hvor hygge  hvad er I ved at bage der???

Kom jul, kom jul, så vi kan komme igang med julebagningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.