Det med at finde personer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

VIPpigen

Silvermist skriver:

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men vil bare ønske dig rigtig meget held og lykke

Jeg er adopteret fra Korea og har også gjort mig mange tanker og forestillinger om mine biologiske forældre, især efter at jeg selv blev mor. I mit tilfælde ser det dog ret umuligt ud, fordi at jeg var hittebarn og boede på at børnehjem indtil jeg var 14 måneder gammel. Jeg blev anbragt på børnehjemmet kun få dage gammel.

Jeg synes bare at det hele stadig virker så fremmedt for mig, at jeg virkelig har opholdt mig på et børnehjem, så langt væk herfra, i så mange måneder. Og at jeg på dette tidspunkt ikke havde nogle forældre som sørgede for mig.

Tænk at der måske går en kvinde og en mand et eller andet sted derude som gav mig liv, fødte mig, og som jeg måske ligner og har arvet noget fra.

Og mon de nogensinde tænker på mig, det barn de fik for 29 år siden?!

Mine forældre har altid snakket åbent, ærligt og kærligt om hvordan jeg blev adopteret, og at jeg kom med en flyvemaskine på en regnvejrsdag, men at da flyet landede, så brød der en solstråle igennem skyerne. De har også gemt en hel mappe med papirer ang. min adoption, både skrevet på engelsk, dansk og koreansk. Den fik jeg da jeg var blevet gammel nok til at sætte pris på den. Det værdsætter jeg uendelig meget.

Leger også tit med tanken om at deltage i Sporløst, men mit tilfælde ser dog ret umuligt ud, så...

Hov det blev da godt nok noget af en historie om mig selv. Dit indlæg satte bare nogle tanker igang.

Jeg håber at du finder din biologiske far. Mange kram

Kan faktisk rigtig godt li din historie, det er da en vidunderlig tanke hvor meget dine forældre har gemt om adoptionen. Ved godt du nok som du selv siger ikke kan finde dine biologiske forældre. Men kan så godt li den tanke om dem som adoptere gør det med hele hjertet. Og det er netop det dine forældre hvertfald har gjort. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Pige2009

Missi skriver:

Hey Tøser

Der var sporløs her til aften, som jeg har meldt mig til, men tror desværre ikke jeg har sendt dem oplysninger nok til at de gider bruge tid på mig..

Jeg leder efter min far, som ingen kendskab har til mig. Kender hans efternavn og ved hvor han boede for 23-24 år siden. Ved han har to piger der er 2 og omkring 4 år yngre end mig

Ved i evt. noget om hvordan man som alm. person kan finde frem til en person med de oplysninger? eller er det bare heeelt umuligt?

Håber i kan komme med nogen forslag

Kram  

Der er altid håb!  Kan din mor ikke hjælpe dig med flere oplysninger? Hvor er det spændende og sejt af dig, du vil finde din far. Jeg håber inderligt, at du får succes og kommer med i programmet

Anmeld

14. oktober 2010

Missi

VIPpigen skriver:

Hmm, put lige hende "pretty girl" ned i kassen for et par timer, og bank i bordet. Jeg syntes egentligt det er lidt syndt for din far han ikke har kenskab til dig, for hvad nu hvis han gerne ville have været en del af dit liv i alle de år. Så de må sq tænke på dig, og ikke dem selv alle de der som sidder med kortene... Tænk hvis der er en der sidder med jackpot... Det skal du jo have

Skrev lige til min moster, og hun gav mig nummert på veninden, og hun vil gerne hjælpe, selvom de har været skilt i mange år og ingen kontakt har, jamen derfor må hun jo vide hva han hedder hehe så jeg kan finde ham GG

måske er der en mulighed nu hehe

Anmeld

14. oktober 2010

Lillefe

Hejsa hvis du giver mig alt info kan det være jeg kan få min far til at hjælpe dig, han er historiker og er van til at lede efter forfædre og den slags.. så det kan være han kan trække i nogle tråde? jeg vil ikke love noget.. men jeg kan forsøge at spørger ham

Anmeld

14. oktober 2010

Miamaja

Silvermist skriver:

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men vil bare ønske dig rigtig meget held og lykke

Jeg er adopteret fra Korea og har også gjort mig mange tanker og forestillinger om mine biologiske forældre, især efter at jeg selv blev mor. I mit tilfælde ser det dog ret umuligt ud, fordi at jeg var hittebarn og boede på at børnehjem indtil jeg var 14 måneder gammel. Jeg blev anbragt på børnehjemmet kun få dage gammel.

Jeg synes bare at det hele stadig virker så fremmedt for mig, at jeg virkelig har opholdt mig på et børnehjem, så langt væk herfra, i så mange måneder. Og at jeg på dette tidspunkt ikke havde nogle forældre som sørgede for mig.

Tænk at der måske går en kvinde og en mand et eller andet sted derude som gav mig liv, fødte mig, og som jeg måske ligner og har arvet noget fra.

Og mon de nogensinde tænker på mig, det barn de fik for 29 år siden?!

Mine forældre har altid snakket åbent, ærligt og kærligt om hvordan jeg blev adopteret, og at jeg kom med en flyvemaskine på en regnvejrsdag, men at da flyet landede, så brød der en solstråle igennem skyerne. De har også gemt en hel mappe med papirer ang. min adoption, både skrevet på engelsk, dansk og koreansk. Den fik jeg da jeg var blevet gammel nok til at sætte pris på den. Det værdsætter jeg uendelig meget.

Leger også tit med tanken om at deltage i Sporløst, men mit tilfælde ser dog ret umuligt ud, så...

Hov det blev da godt nok noget af en historie om mig selv. Dit indlæg satte bare nogle tanker igang.

Jeg håber at du finder din biologiske far. Mange kram

Selv om det muligvis ser umuligt ud, saa ved man aldrig. Og jeg ville selv fortryde det hvis jeg ikke gjorde noget ved det saa jeg synes da helt klart du skal goere alt hvad du overhovedet kan for at faa dine sporgsmaal (eller bare nogle af dem) besvaret.

Jeg synes det er SAA synd at se folk der venter til det sidste, og finder saa endelig frem til deres biologiske familie, og saa er de gaaet bort og de har stadig en masse sporgsmaal der er for sent at faa besvaret.

Mit maal er at kunne besvare saa meget som muligt for min son, naar han er stor nok, saa han kan se hvad og hvem han kommer fra og alt det der er vigtigt for et menneskes identitet.

Anmeld

14. oktober 2010

Missi

Baagøe skriver:

Der er altid håb!  Kan din mor ikke hjælpe dig med flere oplysninger? Hvor er det spændende og sejt af dig, du vil finde din far. Jeg håber inderligt, at du får succes og kommer med i programmet

Det er en lidt længre historie med min mor og de oplysninger

I hele min barndom løg hun overfor mig omkring min far, da jeg så blev 16 fik jeg afvide hvem han var, men kun fornavn osv... var så sur på hende i laaaaaaang tid. og så her i maj mrd, fortalte hun mig hele sandheden, fordi min moster havde været efter hende omkring det, men min mor havde fortrængt det dengang hun blev gravid. Så var endelig min moster der hjalp min mor med at huske så hun kunne give mig oplysningerne.

Gav det mening hehe?

Anmeld

14. oktober 2010

VIPpigen

Missi skriver:

Skrev lige til min moster, og hun gav mig nummert på veninden, og hun vil gerne hjælpe, selvom de har været skilt i mange år og ingen kontakt har, jamen derfor må hun jo vide hva han hedder hehe så jeg kan finde ham GG

måske er der en mulighed nu hehe

WUHUUU...... Så er du da på rette spor... Glæder mig hvertfald til at få opfølgning på det

Anmeld

14. oktober 2010

Pige2009

Missi skriver:

Det er en lidt længre historie med min mor og de oplysninger

I hele min barndom løg hun overfor mig omkring min far, da jeg så blev 16 fik jeg afvide hvem han var, men kun fornavn osv... var så sur på hende i laaaaaaang tid. og så her i maj mrd, fortalte hun mig hele sandheden, fordi min moster havde været efter hende omkring det, men min mor havde fortrængt det dengang hun blev gravid. Så var endelig min moster der hjalp min mor med at huske så hun kunne give mig oplysningerne.

Gav det mening hehe?

Ja, det gør det. Det må være rigtig svært ikke at kende 50% af sig selv. Min datters far har heller aldrig kendt eller set sin far, og han er virkelig knust over det, og det påvirker ham meget.

Hvor vil jeg ønske for dig, at du finder frem til ham

Anmeld

14. oktober 2010

Silvermist

Sikke nogen dejlige adoptiv forældre du har.. de virker virkelig dejlige.

Men jeg vil mene at du kan komme rigtig langt med de papir du har på din adoption Og derefter har sporløs jo nogen redskaber som jeg tror de kan bruge i din sag.. syntes virkelig du skulle tag og skrive, for for mig ser det ikke håbløst ud i dit tilfælde...

Du kan finde mailen til sporløs via dr1's hjemmeside, og så skrive alt ned hvad du har, g så modtager du en mail et par dage efter som bekraftiger at de har modtaget den og vil kigge på den

kram

1000 tak for dit svar

Ja, jeg har de skønneste forældre og er for evigt taknemmelig for det liv de har givet mig. Jeg har aldrig følt mig anderledes behandlet pga. af adoptionen. Jeg har fået en dejlig barndom takket været mine forældre.

Et digt de har skrevet i min barnets-bog er bl.a "Not flesb from my flesb. Nor bone from my bone, but still miracously, my own. Never forget, you didn´t grow under my heart, but in it".

Og tak for din støtte og søde ord. Jeg har luret lidt på Sporløst´s hjemmeside og overvejer lidt at sende en ansøgning...

Kram

Anmeld

14. oktober 2010

Silvermist

VIPpigen skriver:

Kan faktisk rigtig godt li din historie, det er da en vidunderlig tanke hvor meget dine forældre har gemt om adoptionen. Ved godt du nok som du selv siger ikke kan finde dine biologiske forældre. Men kan så godt li den tanke om dem som adoptere gør det med hele hjertet. Og det er netop det dine forældre hvertfald har gjort. 

1000 tak for dine varme ord

Ja, jeg har nogle rigtig skønne forældre og er for evigt taknemmelig for det liv de har givet mig.

Selvom det bliver et stort følelsesmæssigt skridt at forsøge at finde frem til mine biologiske forældre eller bare lidt viden om min tidligere baggrund, så tror jeg og håber at det bliver det hele værd.

Måske er jeg bare lidt "bange", uden at kunne forklare min "frygt". Eller måske bare lidt usikker på det fremmede. Men jeg er også lidt tilbageholdende, fordi at jeg ikke ved om jeg bryder mig om at stille op til et tv-program. Er frygtelig genert...

Nu får vi at se...

Rigtig mange kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.