hvornår er far for gammel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Hasselnødden

Har aldrig kendt min far, men min mor var 31 da hun fik mig, og det var gammelt dengang. Jeg har selv fået børn som 32 årig og min man var 44.

Synes det handler om om man holder sig igang, og ikke sidder derhjemme og er gammel. Og at man følger lidt med, så man ikke møde op til forældre tamtam i tøj har set bedre dage. (gjorde min mor, uhhh det var pinligt, ellers har jeg aldrig været flov over min mor, selvom hun var gammel i forhold til de andres forældre)

Min mand holder sig meget igang, løber og spiller fodbold, og er den bedste far i verden...

Men man har jo ingen garantier. Min niece har lige oplevet at en pige på 34 år faldt om med hjertestop på hendes arbejde, min niece og en anden fik heldigvis liv i hende, og de mener hun kommer sig uden men. Men var hun faldet om derhjemme alene, havde hun nok ikke overlevet. Hun har 2 børn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Lone Jakobsen

min mand var 37 da vi fik Rasmus. så jeg har stemt 45+

Anmeld

13. oktober 2010

LinLin

Har stemt 45. Min kæreste er 40 og vi har lige fået en dreng - jeg synes ikke han er for gammel! Faktisk siger han selv han først føler sig rigtigt klar nu (han har en søn på 13 også!)

Men jeg vil selv ikke være over 30 (hvilket jeg heller ikke bliver da jeg er 26 nu og ikke skal have flere!)

Anmeld

13. oktober 2010

FrkT

Puhhh jeg synes virkelig det er et svært spørgsmål.

Synes ikke man kan sige at man er for gammel til det ved nogen bestemt alder, det kommer an på så meget. Bl.a. hvilken fysisk tilstand man er i, men i særdeleshed også om det er 1. eller sidste barn. Eller midt imellem.

Jens er nu 31 snart 32, og vi har stadig ikke fået børn (jeg er 24). Lykkedes det (Gud forbyde det!) først når Jens fx er 38, så bliver han da nok far for sidste gang efter 45-års alderen, da vi gerne vil have nogle stykker.

Nogle mennesker møder også først hinanden efter 40-års alderen, skal de så opgive drømmen om at få børn, bare fordi de har mødt hinanden lidt sent? Det synes jeg bestemt ikke.

Jeg har en kollega som mødte sin mand som 41-årig og først blev mor som 43-årig. De prøvede også at få en mere, men hun mistede en lille pige halvvejs i graviditeten, og de har valgt nu at sige stop, da hun i forvejen har meget svært ved at blive gravid. Så der har naturen mere sagt stop end de selv har.

Jeg synes folk skal have lov at få de børn de gerne vil have, uanset (stort set) alder.

Så jeg har stemt 50+. Vil dog tilføje at jeg bestemt synes, så vidt det er muligt, at det er det bedste at få de børn man vil have så tidligt som muligt, de 50+ er for de mere sjældne tilfælde, hvor man møder hinanden meget sent fx.

Anmeld

13. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

jeg siger 40+

her er der 6 år imellem... og min ryg holder ikke til en graviditet mere, men altså... skulle vi have een mere, så helst så hurtigt som muligt

Anmeld

15. oktober 2010

L-Mortil3

Jeg har stemt 35-36, men det er jo naturligvis forskelligt fra person til person hvorfor man har det sådan.

Personligt har jeg altid elsket mine forældre var forholdsvis unge, og det samme kommer Liam også til, jeg er glad for den tanke at når man så bliver "gammel" så er børnene store og kan passe sig selv, flytte hjemmefra eller lignende, og så har man stadig masser af år til at være mand/kone , kærester osv. til at rejse, tage i sommerhus, og pleje sig selv

Anmeld

15. oktober 2010

Kløver

BlyViol skriver:

... til at få flere børn?

Min kæreste er 10 år ældre end jeg, så det spørgsmål kommer vi unægteligt indover af og til. Jeg vil gerne ha spredt børneflokken lidt over årene, men jeg forstår også godt min kæreste (30) ikke vil være 45 når den sidste evt. melder sin ankomst.. hvad er jeres mening??

Knus..

ja vi har samme problem, min kæreste når lige at blive 32 når vi får den 1, og jeg synes man også skal tænke ud i fremtiden, hvor gamle ens barns forældre vil være senere i livet, feks når det er 20, vil man jo være 60, hvis man var 40 da barnet blev født, nu ældre man er, nu ældre er man jo også senere Jeg vil da nok at der går ca 2 år imellem den 1 og nr 2, så alderen er jo også værd at tænke på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.