Puhhh jeg synes virkelig det er et svært spørgsmål.
Synes ikke man kan sige at man er for gammel til det ved nogen bestemt alder, det kommer an på så meget. Bl.a. hvilken fysisk tilstand man er i, men i særdeleshed også om det er 1. eller sidste barn. Eller midt imellem.
Jens er nu 31 snart 32, og vi har stadig ikke fået børn (jeg er 24). Lykkedes det (Gud forbyde det!) først når Jens fx er 38, så bliver han da nok far for sidste gang efter 45-års alderen, da vi gerne vil have nogle stykker.
Nogle mennesker møder også først hinanden efter 40-års alderen, skal de så opgive drømmen om at få børn, bare fordi de har mødt hinanden lidt sent? Det synes jeg bestemt ikke.
Jeg har en kollega som mødte sin mand som 41-årig og først blev mor som 43-årig. De prøvede også at få en mere, men hun mistede en lille pige halvvejs i graviditeten, og de har valgt nu at sige stop, da hun i forvejen har meget svært ved at blive gravid. Så der har naturen mere sagt stop end de selv har.
Jeg synes folk skal have lov at få de børn de gerne vil have, uanset (stort set) alder.
Så jeg har stemt 50+. Vil dog tilføje at jeg bestemt synes, så vidt det er muligt, at det er det bedste at få de børn man vil have så tidligt som muligt, de 50+ er for de mere sjældne tilfælde, hvor man møder hinanden meget sent fx.
Anmeld