hvornår er far for gammel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Vidunderligeunger

Heidi B skriver:

Har aldrig kendt min far, men min mor var 31 da hun fik mig, og det var gammelt dengang. Jeg har selv fået børn som 32 årig og min man var 44.

Synes det handler om om man holder sig igang, og ikke sidder derhjemme og er gammel. Og at man følger lidt med, så man ikke møde op til forældre tamtam i tøj har set bedre dage. (gjorde min mor, uhhh det var pinligt, ellers har jeg aldrig været flov over min mor, selvom hun var gammel i forhold til de andres forældre)

Min mand holder sig meget igang, løber og spiller fodbold, og er den bedste far i verden...

Men man har jo ingen garantier. Min niece har lige oplevet at en pige på 34 år faldt om med hjertestop på hendes arbejde, min niece og en anden fik heldigvis liv i hende, og de mener hun kommer sig uden men. Men var hun faldet om derhjemme alene, havde hun nok ikke overlevet. Hun har 2 børn..

det var også forfærdeligt... puha...

Ja, men jeg synes også det er vigtigt man holder sig igang, helt sikkert og ikke mindst er med på hvad der er nyt osv... mine forældre var, selvom de nu var unge nok, også bare så død gammeldags med nogen ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Vidunderligeunger

Dorthe1986 skriver:

Jeg har stemt 45+ Jeg mener ikke man skal være meget ældre end 45 for mandens vedkommende (eller for kvindens, hvis hun da stadig er i stand til at få børn ). Jeg tænker mest at hvis man er 45, når man får et barn, så er man 60 når barnet er 15... og så er det jo lige før man går på pension/efterløn eller hvad man nu gør.

Så for barnets skyld synes jeg at 45 og deromkring er maks Men det er faktisk et lidt svært spørgsmål, da der kan være enorme forskelle på de kære mænd... Men forstår udemærket at du gerne ville have spredt børneflokken ud på en årrække - det foretrækker jeg også selv

tak for svaret..

Ja den er svær.. hm.. jeg må lige tage snakken op igen engang... Vi snakker nemlig om at få nummer to (liiiidt mod mine principper) nu (vores datter er 4½ måned) og så få dem lige i rap, men jeg er også i tvivl, igen der er mange for og imod,,

Anmeld

13. oktober 2010

SussieThyssen

BlyViol skriver:

ja det kan du have ret i, men jeg ved hvor dejligt jeg f.eks synes det er, at mine forældre kun er 47 i dag, hvor jeg er 20 og er blevet mor. De har jo rigtig meget energi til vores datter og ja, det er dejligt. plus, som jeg skrev i et andet svar, min kæreste har et krævende erhverv, som han nok ikke slipper lige foreløbig

LOL jeg kender masser af ældre fædre, der heltigvis også er blevet gode gamle bedstefædre...så jeg tror alt i alt at det helt afhænger af den enkelte person.
Kan da komme med et enkelt eksempel, som vi alle sammen kender...Jørgen de Mylius. Han har børn i alle aldre og er også særdeles aktiv bedstefar, og så vidt jeg ved nærmer et af hans yngste kuld sig nu alderen hvor han kan blive bedstefar...igen, og hans ældste kuld er ved at kunne gøre ham til oldetroldefar.

Jeg kan også nævne en anden, nemlig Wandy Toric (staves) violinisten...han var en krudtugle og blev far i en alder af 80. Så vidt jeg ved levede han til han var sidst i halvfemserne. Også han fik flere kuld og nåede også at blive oldefar.

Anmeld

13. oktober 2010

Dorthe1986

BlyViol skriver:

tak for svaret..

Ja den er svær.. hm.. jeg må lige tage snakken op igen engang... Vi snakker nemlig om at få nummer to (liiiidt mod mine principper) nu (vores datter er 4½ måned) og så få dem lige i rap, men jeg er også i tvivl, igen der er mange for og imod,,

Vil du gerne have to eller tre?

Men kan godt forstå det er lidt svært, for jeg har det på samme måde som dig. men hvad nu hvis der var tre år i mellem dem? Hvis i skulle have 3? Kommer det så ikke til at passe meget fint med de 38-39 år

Anmeld

13. oktober 2010

Vidunderligeunger

Dorthe1986 skriver:

Vil du gerne have to eller tre?

Men kan godt forstå det er lidt svært, for jeg har det på samme måde som dig. men hvad nu hvis der var tre år i mellem dem? Hvis i skulle have 3? Kommer det så ikke til at passe meget fint med de 38-39 år

joo.. men så skal jeg bare ha et afbræk i uddannelsen, det er jeg ikke meget for

jeg vil gerne have 2, måake tre.. kæresten siger et fodboldhold

Anmeld

13. oktober 2010

Vidunderligeunger

SussieThyssen skriver:

LOL jeg kender masser af ældre fædre, der heltigvis også er blevet gode gamle bedstefædre...så jeg tror alt i alt at det helt afhænger af den enkelte person.
Kan da komme med et enkelt eksempel, som vi alle sammen kender...Jørgen de Mylius. Han har børn i alle aldre og er også særdeles aktiv bedstefar, og så vidt jeg ved nærmer et af hans yngste kuld sig nu alderen hvor han kan blive bedstefar...igen, og hans ældste kuld er ved at kunne gøre ham til oldetroldefar.

Jeg kan også nævne en anden, nemlig Wandy Toric (staves) violinisten...han var en krudtugle og blev far i en alder af 80. Så vidt jeg ved levede han til han var sidst i halvfemserne. Også han fik flere kuld og nåede også at blive oldefar.

OMG!!! 80 er sgu godt nok for gammelt!!

Anmeld

13. oktober 2010

B&J

45+ det syntes jeg

Anmeld

13. oktober 2010

Vidunderligeunger

B&J skriver:

45+ det syntes jeg

tak for indput

Anmeld

13. oktober 2010

Dorthe1986

BlyViol skriver:

joo.. men så skal jeg bare ha et afbræk i uddannelsen, det er jeg ikke meget for

jeg vil gerne have 2, måake tre.. kæresten siger et fodboldhold

Ja så kan jeg godt se det... men hvornår er du færdig med din uddannelse?

Jamen så får i da travlt hvis det skal være et fodboldhold

Anmeld

13. oktober 2010

Vidunderligeunger

Dorthe1986 skriver:

Ja så kan jeg godt se det... men hvornår er du færdig med din uddannelse?

Jamen så får i da travlt hvis det skal være et fodboldhold

det skal det i hvert fald ikk være haha.. maaaax 3

jamen det er jeg i år 2017  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.