hvornår er far for gammel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

VictorsMoar

SussieThyssen skriver:

Jeg har stemt blankt, for mænd der er over 50 er lige så gode fædre som en på 30, og jeg kender rigtigt mange af slagsen.

Selvfølgelig synes jeg nok at det er en dårlig ide at blive far når man er 60+, men de findes dog også.
For et par år siden blev en chef jeg havde, førstegangs far som 53 årig og det var ganske enkelt rørende. Og mere dejlig far skal man lede længe efter.
Ja naturligvis er der en chance for at han vil falde fra noget før fædre normalt gør, men på den anden side, så er der også chancer for at unge fædre falder fra, så jeg synes ikke det skal afholde en fra at få børn, hvis man ellers er sund og rask.

Kærligst
Sussie

Kunne ikke være mere enig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Mor til L&S

Jeg har stemt +45, men ville nok ikke selv ha at min mand nåede at blive så gammel inden vi er færdige med at få børn!

Hvor gammel er din mand??

Anmeld

13. oktober 2010

Molly8

Vi venter vores første barn og min egen mand er 43. Han var lidt nervøs for at blive betragtet som gammel far.

Jeg arbejder med børn og har lavet min egen lille undersøgelse. Børnenes fædre spændte vidt i alder, og det er mit indtryk, at børn ikke har fokus på det på samme måde, som da vi var børn. Dengang var forældrene generelt yngre og af samme alder, mens de enkelte ældre forældre så ud og opførte sig som bedsteforældre. Nu om dage er der mere flydende grænser mellem de forskellige aldre, og børnene tænker ikke over det på samme måde.

kh Molly

Anmeld

13. oktober 2010

3xM

her bliver manden på de 41 når vi for sidste men første fælles han er 13 år ældre end mig...

Anmeld

13. oktober 2010

JustAnotherName

Hm... Det er jo en vurderingssag udfra overskud. Og op til den enkelte familie at bedømme.

For mig ligger grænsen nok cirka ved alderen 40+
....Så er avle-ræset altså ved at være kørt, for både kvinde og mand!

Anmeld

13. oktober 2010

Fines mor

BlyViol skriver:

ja det har du ret i min kæreste har et rimelig krævende (fysisk) erhverv, og bliver han ved i samme tempo med samme belastning, som nu, så bliver han hurtigere slidt... Han døjer allerede med ryggen når han har haft et par hårde dage. Han siger selv han ikke vil være meget mere end 38-39 år, men det synes jeg bare er kort tid at få 3 børn på jeg ville så gerne at der var minumum 4 år mellem dem, og gerne mere... enten så skal vi ha nummer to nu med det samme og så få en efternøler, eller også liver det een mere, om 5-6 år når jeg er færdig uddannet... hm...

Vi har 21 mdr. imellem vores to, og det har været hårdt arbejde. Der er mange glæder ved at have dem tæt, men man skal ikke forvente at man får et stille liv;-) Nu hvor de er ca. 7 og 5 år, så syntes jeg det er begyndt at virke godt . Meeeen da de var helt små, der var vi på mange timer i døgnet. ;-) Så jeg ville i jeres tilfælde anbefale at få dem tæt, eller nøjes med to.

Anmeld

13. oktober 2010

Fines mor

Molly8 skriver:

Vi venter vores første barn og min egen mand er 43. Han var lidt nervøs for at blive betragtet som gammel far.

Jeg arbejder med børn og har lavet min egen lille undersøgelse. Børnenes fædre spændte vidt i alder, og det er mit indtryk, at børn ikke har fokus på det på samme måde, som da vi var børn. Dengang var forældrene generelt yngre og af samme alder, mens de enkelte ældre forældre så ud og opførte sig som bedsteforældre. Nu om dage er der mere flydende grænser mellem de forskellige aldre, og børnene tænker ikke over det på samme måde.

kh Molly

Helt enig, idag er en mand på 45 jo i sin bedste alder, dette gælder jo på mange området. Mine forældre var gamle da de var 45, men sådan ser jeg slet ikke min mand. De fleste er meget aktive på arb. marked, og de dyrker også sport, og vi lever generelt længere. ;-)

Anmeld

13. oktober 2010

kirsti

Max 40!!

Jeg havde en veninde der havde en far der var gammel, han har været ca 45-50år da han fik hende og hun var hele tiden nervøs for om han ville nå at opleve hendes børn og hendes bryllup. Det fyldte rigtig meget hos hende og hun allerede i folkeskolens mindre klasser blev hun mindet om hendes fars alder når vi andre snakkede om vores bedsteforældres alder var hendes far jo jævnaldrende med dem

Anmeld

13. oktober 2010

Faith

Uh ha jeg synes det er et rigtig svært spørgsmål... Nogle mænd (inklusiv min egen) er ikke klar til at få børn før de er over 30, og synes da det er super vigtigt at manden, ligesom kvinden, er 100% klar til at blive forælder. Man siger godt nok at man vokser med opgaven, men jeg ville da være ked af at vide at min mand inderst inde ikke følte sig klar til at få børn, men gjorde det alligevel fordi jeg var klar. Jeg ville da være bange for at han på et tidspunkt fik behov for at løbe hornene af sig.

Så jeg har stemt blank. Dog vil jeg sige at jeg ikke går ind for at hverken mænd eller kvinder får børn når de er +55.

Anmeld

13. oktober 2010

Vidunderligeunger

Tusind tak for alle jeres svar, kan ikke lige nå og svare alle
vi tager nok snakken inden længe lige nu skal jeg ha nr. 1 til at sove  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.