Jeg håber i vil komme med jeres mening omkring dette jeg skriver nu.
Min søster blev skilt for ca 1 1/2 mdr siden. I julen sidste år betroede hun sig til mig, og fortalte at hun overvejede skilsmisse. Hun var nemlig brændt varmt på et familie medlem (min kusines mand), og følte det var gengældt!
Blev somsagt skilt for 1 1/2 mdr siden, og fik beskeden på sms. Jeg blev chokkeret, og skrev en lidt hård sms. Jeg snakkede med hende i tlf efterfølgende, og siger at jeg støtter hende, accepterer hendes valg men at jeg ikke forstår hende. Hendes ex mand stod på hovedet for hende, gjorde alt for hende og børnene, og hun fik alt hvad hun "pegede" på.
Jeg har så siden prøvet, at ringe hende op flere gange uden held, og mine børn har haft fødslesdag, men jeg har intet hørt fra hende. INDTIL for et par dage siden, hvor et familiemedlem ringer til mig. Hun har lige modtaget en sms fra min søster, hvor der står at hun har fundet en ny. Hun har været sammen med den nye kæreste et stykke tiden, og ikke nok med det. Den nye kæreste er min ex, som jeg boede med for 10 år siden i ca 1 1/2 år.
Jeg ved helt ærlig ikke hvad jeg skal mene om dette. Jeg har ikke lyst til, at se hende igen, for hvad har hun lige gang i?
Hvad mener i?
Kh
Jeg synes IKKE det er i orden at hun har håndteret det ved at ignorere dig og dine børn, det med ekskærester osv har jeg ikke en holdning til, for mig ville det komme meget an på hvem af mine ekskærester det var, da der er meget meget få hvor jeg ville synes det havde en betydning, de andre er længe glemt 
Men hvis man skal prøve at forstå det, synes jeg der er nogle ting der går igen
1) Hun har en mand, der gør ALT for hende, og hun får hvad hun peger på - det får mig lidt til at tænke på de forkælede børn, der stjæler andres legetøj fordi de bare vil ha hvad de vil ha!
2) Så er hun brændt varm på kusinens mand, altså en, hun "ikke må få" og så er det pludseligt ikke så spændende længere
3) så ender hun sammen med DIN ekskæreste, igen en hun måske har set på fra sidelinjen, som en af de ting hun ikke ku pege på og få.
Jeg er sikker på at situationen er meget mere kompleks end dette, men det kunne godt tyde på at HUN har nogle problemer, der gør at hun ikke kan værdsætte/elske det hun har, men hele tiden higer efter det andre har, det hun ikke umiddelbart kan/må få
Jeg kan sagtens forstå du er sur, skuffet og såret og forvirret, men hvor kunne det være fedt hvis du bare var rigtig overskudsagtig overfor hende og "Jeg elsker min egen mand(forlovede ku jeg lige se - tillykke med det
)" og at du håber hun er lykkelig nu, og evt foreslå at hun måske skulle snakke med en professionel om hendes lettere diffuse kærlighedserklæringer osv.
Bare en tanke herfra, synes du skal gøre lige som mavefornemmelsen siger, og hvor barnligt/egoistisk af hende at glemme dine børns fødselsdag synes jeg
Kærligst Line